Proovisõit

Volvo V60 Cross Country

60 on üks nägusamaid Volvosid ja Cross Country täiendatud maastikusõiduvõimed ning tasemel sõidumugavus muudavad selle ka praktilise poole pealt ligitõmbavamaks.
Mootoreist on hetkel saadaval üks otto- (T5, 184 kW/250 hj) ja üks diiselmootor (D4, 140 kW/190 hj), mõlemad nelja silindri ja kaheliitrise töömahuga.
Baashind Eestis 49 375 eurot (Plus varustuses T5, mai 2019).

AutorKaido Soorsk

Esmalt sai nelikveoliste universaalide ja linnamaasturite säärase ühenduslüliga maha Subaru, kes esitles 1995. aastal mudelit Legacy Outback, mis erines universaalkerega Legacyst ennekõike suurema kliirensi ja maskuliinsema kujunduse poolest. Rõhutatud rattakoopalaiendid ja kere alumist kolmandikku katvad plastpaneelid pidid viitama maasturitele ja rõhutama auto seikluslikku poolt ja ehkki AMC oli USA pinnal sarnase projektiga valmis saanud juba kaheksakümnendate alguses, hakati siinpool suurt lompi seesuguseid autosid teadvustama alles tänu Subarule, kui see Legacy Outbacki 1997. aastal Euroopas müüki tõi.

Väidetavalt oli esimese euroversiooni ostjaks Volvo, kes asus uurima, mis karul kõhus, et siis sajandivahetusel omapoolse vastumürgiga lagedale tulla. V60CC on esiklapse otsene järeltulija ehk kolmas põlvkond ja halbades teeoludes või Tallinna kuumaastikel – naelavagudega kirjatud asfaldilindil, millel pole jäigemalt vedrustatud autoga mugav sõita ei ebatasasuste ega neid asendava tont-teab-millal lõppeva teeremondi tõttu – parim kompromiss. Tavamudelist kõrgem kliirens ja toekam vedrustus hoolitsevad sõidumugavuse ja sohvri enesekindluse eest, ületades madalama raskuskeskme tõttu linnamaastureid nii mugavuse kui ka tagasiside osas.

Pikkade jalgadega

Uustulnukat saab lisaks tavavedrustusele soetada ka adaptiivvedrustusega (Four-C vedrustus maksab 900 €, õhkvedrustusega tagatelg lisandub valikusse ilmselt hiljem)  ja lähtuvalt vedrustuse tüübist ning jalavarjudest on Cross Country kliirens 60-75 mm suurem kui baasmudelil. Eespool kasutatakse õõtshoobade ja keerdvedrudega esisilda, ent tagasillas asendab viimaseid põigitine komposiitmaterjalist lehtvedru, mis saab oma tööga hästi hakkama. Odavamaid sugulasi algosadeks raputavast teekattest annab aimu vaid rattakoobastest kostuv kerge müdin ja auklikul kruusateel tuleb pika käiguga vedrustus rataste teepinna küljes hoidmisega samuti ilusti toime.

Lisaks teenib kruusal kiitust müraisolatsioon, mis ei lase kiviklobinal autosse kanduda, nelikveosüsteemi haardevõime ning roolisüsteemi vastusurve. Mootoreist on hetkel saadaval üks otto- (T5, 184 kW/250 hj) ja üks diiselmootor (D4, 140 kW/190 hj), mõlemad nelja silindri ja kaheliitrise töömahuga. Neid pakutakse koos nelikveo ja kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. Proovisõiduki– baasvarustuses D4 – näitel võite õhk- või adaptiivvedrustusele planeeritud vahendid küll millegi meeldivama heaks kulutada. Need tasuvad kaalumist vaid juhul, kui sõidate tihti raskes lastis autoga, sest mina sõitsin tühjalt ja tavavedrustus oli isegi siis minu maitse jaoks veidi liiga pehme.

Mugav ja ruumikas

Veidi hiljem on mootorivalikusse lisandumas nii pehme kui laetav hübriid, ent nende järele on kaunis keeruline õhata, sest D4 sobib uustulnukale nagu nina keset inimeselooma sihverplaati. Jah, esmane liikumahakkamise moment pole küll kõige nobedam, ent sealt edasi jätab mootor koostöös käigukastiga sujuva ning piisavalt jõulise mulje ning naturaalse töömahu nappus ei anna kompaktsemas uustulnukas nii teravat tunda kui samale platvormile ehitatud linnamaasturis XC90. Maanteel kujunes keskmiseks kütusekuluks 4,8 ja linnas 7,0 l/100 km ning möödasõitude sooritamisega saab D4 samuti pingevabalt hakkama.

Peale selle on tegu vaikse jõuallikaga, sest mootorimüra ei muutu häirivaks ka kiirendades ja siledal asfaldil kujunes interjööri mürataustaks 72-74 dB. Lõviosa moodustas sellest rehvimüra, mida täiendas kere ülaosa ümbert kostev kerge tuulevihin. Nägusa universaali karkudele panek pole vähendanud selle praktilist väärtust, pigem vastupidi, sest tänu suuremale kliirensile – tavaseades 210 mm – on paindumatu keskealise jaoks ka autosse sisenemine ja sealt väljumine mugavam kui baasmudeli korral. Lisaks on uustulnukal omasuguste hulgas ka üks ruumikamaid tagaistmeid, sest minul jäi oma keskmise kasvu järgi seatud esiistme taha istudes nii põlvede ette kui ka pea kohale umbes rusikajagu varu.

Kokkuvõtteks

Universaalkerega V60 on üks nägusamaid Volvosid ning Cross Country täiendatud maastikusõiduvõimed ja tasemel sõidumugavus muudavad selle veelgi paremaks. Kergemat sorti kõnnumaal müttamisega saab see hakkama sama hästi kui linnamaastur, ent erinevalt viimasest võib käänulistele teedele suundudes merehaigusevastased tabletid rahus lauasahtlisse jätta. Nautige sõitu ja laske silmal puhata digitaalse 12,3-tollise näidikupaneeli graafikal. Armatuurlauast leiate ka üheksatollise diagonaaliga puuteekraani, millelt toimub maakeelse kasutajaliidese vahendusel kõigi oluliste funktsioonide juhtimine ning seadistamine.

Mugava isteasendi leidmine on lihtne, sest kahes sihis seatavat roolisammast annab juhi suunas palju välja sõidutada. Põhivarustusse kuuluvad navigatsioonisüsteem, kahetsooniline kliimaseade, kümne kõlariga audiosüsteem, kiirusehoidja, mootori ja sõitjateruumi taimeriga eelsoojendus (juhitav ka mobiilirakendusega Volvo On Call) ja palju muud. Põhjalikuma sõiduproovi baasmudeliga leiate meie veebilehelt, ent V60CC ostmine on väga lihtsaks tehtud, sest see on hea valik ka baasvarustuses. Teil tuleb valida vaid värv ja jälgida, et suudate vastu seista suure läbimõõduga velgedele ja madala profiiliga rehvide kooslusele, mis sõidumugavuse tuksi keeravad.

Meeldis: hea kompromiss sõidumugavusest ja suutlikkusest, nägus interjöör, õnnestunud väliskujundus ning ruumikas sõitjate ruum koos hea baasvarustusega.

Ei meeldinud: kõrgevõitu baashind, pikatoimeline automaatkäigukast ja infolustisüsteemi ebamugav kasutamine sõidu ajal.

Rivaalid: Audi A4 Allroad Quattro, Opel Insignia Country Tourer, Subaru Outback ja Volkswagen Passat Alltrack.

Volvo V60 Cross Country Plus D4 AT8 AWD

Baashind: 49 515 eurot.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 140 kW/190 hj @ 4250 p/min.

Pöördemoment: 400 Nm @ 1750-2500 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 8,2 s.

Tippkiirus: 210 km/h.

Keskmine kütusekulu: 5,9-6,6 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 155-173 g/km (WLTP).

Pikkus/laius (peeglitega)/kõrgus: 4784/2040/1499 mm.

Telgede vahe: 2875 mm.

Pakiruumi maht: 529-1441 liitrit (koos pakiruumi põranda aluste panipaikadega).

Tühimass: 1815-1867 kg.

Piduritega järelhaagise kaal, kg: 1800-2000.

Rehvimõõt: 215/55 R18.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi