Proovisõit

Hüvastijätt seitsmenda Golfiga, ehk Volkswagen Golf GTI TCR

Tegemist on kõigi aegade kiireima VW Golf GTI-ga, mis jääb nii võimsuse kui ka kiirendusnäitajate osas alla vaid nelikveolistele R-versioonidele.
Kaheliitrine ottomootor arendab maksimaalselt 213 kW/290 hj, mille najal saavutab seitsmekäigulise DSG-käigukastiga varustatud GTI TCR kiiruse 100 km/h 5,6 sekundiga.
Eestis on mudeli baashinnaks 36 516 eurot (2019. aasta septembris).

AutorKaido Soorsk

Saage tuttavaks seitsmenda põlvkonna Volkswagen Golfi lõppakordiga, milleks on VW Golf GTI TCR. Tegemist on kõigi aegade kiireima esiveolise Golfiga, sest GTI neljakümnendaks sünnipäevaks valminud GTI Clubsport S on küll võimsam, ent kaotab nullist-sajani kiirendamises kaks kümnendikku. Lisaks ei valmistata „tee-tsee-erri“ ka nii piiratud koguses, ehk neid tehakse seitsmenda põlvkonna lõpufaasis täpselt nii palju, kui nõudlust on. Mudelit GTI TCR pakutakse praegu veel vaid viie uksega luukpärana ja tänu muudetud detailidele on see erimudelile kohasema välimusega, kui üsna ilmetud R-versioonid. Pidades silmas kiirust, juhitavust ja kasutusmugavust, on Golf GTI alates viiendast põlvkonnast peale otsekui Porsche 911. „Enam paremaks minna ei saa“, mõtled sa rooli tagant välja astudes, kuni mantlipärija tulekuni, mis tõestab taaskord, et saab küll.

Jõuline EA888

Võistlusversioonilt mudeliindeksi laenanud uustulnukat jõustab GTI kaheliitrine EA888-nimeline ottomootor, mis arendab 169 kW/230 hj asemel 213 kW/290 hj @ 5400-6400 p/min. Suurimaks pöördemomendinäiduks on 380 Nm @ 1950-5300 p/min ja veojõud kantakse teepinnale esirataste vahendusel. Veojõu maha panekul on abiks elektrooniliselt juhitav piiratud libisemisega diferentsiaal ja käigukastiks pakutakse seitsmekäigulist „automaati“, ehk kahe siduriga DSG-käigukasti. 100 km/h saavutab TCR ideaalis 5,6 sekundiga, auto tippkiiruseks on 250 km/h ja kui tellite autole nn Performance Paketi, siis saate koos tavaseadest 20 mm madalama adaptiivvedrustuse (+1000 €) ja 19-tolliste velgedega (+2172 €) ka nihutatud piiraja, mis lubab saavutada tippkiiruseks 260 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse aga WLTP-tsükli kohaselt 7,8 l/100 km.

„Tee-tsee-erri“ jõustav nelja silindriga EA888 näib madalatel pööretel jõulisem kui võistlejate jõuallikad. Pöörete piiraja rakendub 6800 p/min juures ja stardiabi kasutades ei lasta pöördeid paiga peal tõusta üle 4000 p/min, mis näib mõistliku otsusena, sest veojõukontrollita paigalt võttes jääb isegi sellisel juhul maha arvestatav suitsupilv. Kuival teel ja otse edenedes paneb GTI TCR veojõu maha vähimagi probleemita ning ehkki käänulisel teel on teinekord täheldatav veorataste katkumine, on rooli sohvri käest tõmmata sooviv esirataste puksimine sellest versioonist küll välja roogitud. Erimudelile viitas tavasõidus vaid rehvimüra – kiirusel 92 km/h püsis interjööri mürataust vahemikus 85-86 dB – ja joomakombedki on auto suutlikkust arvestades pigem tagasihoidlikud. Linnas kujunes keskmiseks kütusekuluks olenevalt liiklusest 8,1-12,0 ja maanteel Eco-režiimis 6,9-7,2 l/100 km.

Kas R või TCR?

Selle otsuse tegemine taandub lõpuks ilmale, ehk lume ja libeduse olemasolule. Soojemates paikades oleks võitjaks GTI TCR, sest selle ilme on võimsamast nelikveolisest dramaatilisem. Viimasel pole ette näidata ei splitteriga esi- ega difuusoriga tagumist põrkerauda, rääkimata tagaluugi ülaservas olevast versioonipõhisest spoilerist, mustadest peeglikatetest ja sama karva velgedest. Interjööris on seis võrdsem, ent siingi on eelised pigem esiveolise poolel, sest selle veimevakk sisaldab ka nägusamaid istmeid, mida täiendavad mitmed kosmeetilised lisad, alates vaid sellele versioonile omastest uksepolstritest ja lävepakukatetest, lõpetades nn lombivalgusega, mis „tee-tsee-erri“ ust avades maapinnale joonistab. „Errid“ on erimudeli atribuutika osas vaesemad ja „kõige ägedam GTI“ oleks kõnealuse GTI TCR-i korral samuti täiendavaks argumendiks.

GTI TCR jätab sõites ka elavama mulje, sest sarnaste kerede korral on tühimasside erinevuseks enam kui 100 kg ja „Err“ mõjub madalatelt pööretelt kiirendamist alustades tuntavalt raskepärasemana. Eelseisvat lägaperioodi silmas pidades oleks aga Golf R praktilisem valik, eriti neil päevadel, kui ka lund antakse. GTI TCR tekitab esiti hämmeldust ja seejärel igavustki, sest rünnatavatest kurvidest tuhisetakse läbi säärase kergusega, nagu poleks käsil midagi nimetamisväärset ning auto ei muutu ülejuhitavaks isegi siis, kui gaasipedaali vales kohas tagasi laste. Üle pingutamisest annab märku vaid pehmelt süvenev alajuhitavus, ent kuival teel on seda pea võimatu kogeda, mis teeb autost hea kandidaadi nii rajasõiduga alustamiseks kui ka uute radadega tutvumiseks. Käänulise teelõigu läbimise järel jääb õhku rippuma ainult küsimus, et oli see nüüd rohkem juhi või elektrooniliste abiseadmete teene.

Kokkuvõtteks

Esiveoliste kuumpärade arvestuses on ringrajal teistest üle Honda Civic Type R, parimat hinna/kvaliteedi suhet pakub Seat Leon Cupra ja sõidurõõmu osas on tegijad veel Hyundai i30 N ja Renault Megane R.S. Volkswagen Golf GTI TCR on neist kõigist lihvitum, sobides igapäevaseks kasutamiseks teistest paremini ja seda eriti adaptiivvedrustusega autost rääkides. Sarnase võimekusega tavavedrustus oleks ilmselt nii jäigas seades, et teeks linnas tavasõidu tuntavalt puisemaks. Sõidulusti osas eelistaks mina „prantslast“, aga GTI TCR on viimasest mugavam, veab „kahest tuhandest“ kõrgemal paremini ning selle praktiline interjöör on niivõrd hea viimistlusega, et raske on ette kujutada midagi veel paremat. Baasvarustusse kuuluvad muuhulgas ka digitaalne näidikute paneel, sõidurežiimide valik, kuue kõlari ja 8,0-tollise puuteekraaniga infolustisüsteem, kahetsooniline kliimaseade ja palju muud.

Meeldis: paindlik mootor, kiirelt reageeriv käigukast, hea juhitavus, nägus interjöör, koostekvaliteet, sõidu- ja kasutusmugavus.

Ei meeldinud: hinnatase ja kahvatu hääl.

Rivaalid: Honda Civic Type R, Hyundai i30 N, Peugeot 308 GTI, Renault Megane R.S. ja Seat Leon Cupra.

Volkswagen Golf GTI TCR

Baashind: 36 516 eurot.

Mootor: R4, bensiin.

Võimsus: 213 kW/290 hj @ 5400-6400 p/min.

Pöördemoment: 380 Nm @ 1950-5300 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 5,6 s.

Tippkiirus: 250 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,8 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 177 g/km (WLTP).

Pikkus/laius/kõrgus: 4268/1799/1482 mm.

Telgede vahe: 2626 mm.

Pakiruumi maht: 380-1270 liitrit.

Tühimass: 1410 kg.

Rehvimõõt: 225/40 R18, lisavarustuses 235/35 ZR19.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi