Proovisõit

Uuendatud Mercedes-Benz GLC Coupé

Hiljuti uuendatud MB GLC Coupé on seitsmes (!) mudel Mercedes-Benzi logoga varustatud linnamaasturite valikus.
Tavaseeria mootorid omavad nelja silindrit ja kaheliitrist töömahtu, kõik autod on nelikveolised ja varustatud üheksakäigulise automaatkäigukastiga.
MB GLC Coupé baashinnaks on Eestis 52 704 eurot (145 kW arendav GLC 200 4MATIC Coupé).

AutorKaido Soorsk

Hiljuti uuendatud GLC Coupé on vastuoluline tükk. Maaletooja kodulehel leiate selle kupeede jaotusest, ehkki autol on enam kui kaks ust ja tõenäoliselt sooviksid Greta Thunbergi ruuporina kasutavad rohelised teid pärast ostu sooritamist kohapeal lintšida, sest pole ilmekamat ületarbimise kehastust, kui ebapraktilisemaks muudetud, ehk tagant lapikuks vajutatud linnamaasturid. Kuid viimati nimetatud sellid võite rahumeeli kukele saata, sest seni, kuniks pole õpitud liitiumit ja koobaltit tarvitatud akudest uuesti kätte saama, on sisepõlemismootoriga liikurite roheline jalajälg väiksem elektriautode omast, olenemata kerest, kuhu esimesed susatud on. Bensiini, gaasi ja diislikütust põletavate mootorite kasuks räägib ka asjaolu, et kaks juhtivat elektriautode ning nende komponentide valmistajat saavad arvestatava osa elektrienergiast kivisütt põletavatest soojuselektrijaamadest (Saksamaa umbes 38% ja Hiina enam kui 55%).

Seega pole meeldiva auto ostmises midagi halba, eriti juhul, kui soetate selle nelja asemel kaheksaks või kaheteistkümneks aastaks. Mida pikemalt te seda kasutate, seda tublim olete ja seda olulisem roll on omaniku nägemismeele nuumamisel. MB GLC Coupé pole väiksema pakiruumi ja madalama ukseava tõttu küll nii praktiline kui baasmudel, ent „kupee“ pikem ja madalama katusejoonega kere teeb ta argisemast vennast sihvakamaks, mistõttu võib eeldada jätkuvat menu pestud linnatänavatel toimuvatel off-road võistlustel. „Kupee“ pole ka nii ebapraktiline, kui seda välimuse põhjal eeldada võiks, sest keskmist kasvu eesistujate taha maandudes jääb samas mõõtkavas reisijale põlvede ette ja pea kohale umbes rusika jagu varu. Ja veel parem uudis on see, et tavavedrustusega GLC Coupé pakub võrreldavat sõidumugavust õhkvedrustust omava suurema GLE-ga.

Kas tõesti?

Jah, vähemasti juhul, kui teie auto on sarnaselt proovisõidukiga varustatud AMG-välise kujunduspaketiga (2400 €), mille hulka kuuluvad sportvedrustus ja 19-tollised valuveljed, millele tõmmatud kõrge profiiliga rehvid (235/55 R19 ees ja 255/50 R19 tagapool). Hoolimata eri laiusega jalavarjudest hoiab selline GLC Coupé hästi suunda ja vedrustus saab ebatasasuste silumisega ilusasti hakkama. Üksteisele tihedasti järgnevates löökaukudes ja tugevasti treppi sõidetud kruusateel võib vedrustuse töös täheldada ehk isegi liigset pehmust, aga paremas korras teekattel ei saa viriseda ja seatava vedrustuse ihalejatele on lisavarustuse hulgas pakkuda nii adaptiiv- kui ka õhkvedrustus (vastavalt 1140 ja 2280 €), millest viimane võimaldab 90 mm ulatuses auto kliirensit muuta. Ent ka tavalahendus tagab tasemel sõidumugavuse ja hea haardevõime ega lase autol kurvides sügavalt noogutada.

Lisaks saab vedrustus kiita diskreetsuse eest, sest kerged müdinad hakkavad autosse kostma alles halbade teeolude korral. Kõik „kupeed“ on nelikveolised (4MATIC) ja varustatud üheksakäigulise automaatkäigukastiga ning tavaseeria mootorid on kaheliitrised nelja silindriga jõuallikad. Ottomootoreid esindavad GLC 200 (145 kW/197 hj) ja GLC 300 (190 kW/258 hj), diiselmootoreid aga GLC 200 d (120 kW/163 hj), GLC 220 d (143 kW/194 hj) ning GLC 300 d (180 kW/245 hj). GLC 200 ja 300 saavutavad kiiruse 100 km/h 8,0 ja 6,3 sekundiga, „õliküttel“ vendadel kulub selleks 8,9, 7,9 ja 6,6 sekundit. Kirsiks tordil on aga kaks AMG-värvides jõhkardit – GLC 63 (350 kW/476 hj) ja GLC 63 S (375 kW/510 hj), mis saavutavad neljaliitrise bensiinitoiduse V8 najal 100 km/h 4,0 ja 3,8 sekundiga. Kõiki ottomootoreid pakutakse nn pehme, ehk poolhübriidina, mis varustatud mootorgeneraatori ja 48-voldise elektrisüsteemiga.

Kaalumist väärt ottomootorid

Põhimootorit toetava elektrimootori (10 kW/150 Nm) tõttu on ottomootor konkurentsivõimelisem, sest näiteks GLC 200 liikuma saamine pole nii raskepärane, kui Macani korral, minek on hea ja mootorgeneraator aitab siluda nn turboauku ning muudab ühes „automaadiga“ sõidu sujuvamaks. Bensiini põletavate mootorite joomakombedki pole midagi drastilist, eriti mudeli tühimassi silmas pidades (alates 1820 kg). Mudelite GLC 200/300 korral lubatakse tootja poolt keskmiseks kütusekuluks 7,1-7,5 l/100 km – siin ja edaspidi NEDC-tsükli kohaselt – diiselmootoritel on selleks 5,2-5,5 liitrit (GLC 200 d/GLC 220 d) ning võimsaimal turbodiislil GLC 300 d jäävat keskmine kütusekulu vahemikku 5,8-6,0 l/100 km. Proovisõiduki GLC 200 mootoriruumis olnud baasjõuallika korral kujunes joogijanu iseloomustavaks suuruseks linnas 7,4-11,2 ja maanteel 8,1 liitrit 100 km kohta.

Ottomootori korral jäävad ilmselt olemata diiselmootoreid lühikeste „linnasutsude“ korral kummitavad hädad ja lisaboonusena saate vaiksema jõuallika. Mootori ja käigukasti reageerimist mõjutavaid seadeid on viis – „Comfort“, „Eco“, „Sport“, „Sport+“ ja „Individual“ – ning viimase alla annab salvestada teiste sõidurežiimide paremaid palu koondava valiku. Porsche Macani roolisüsteem on küll täpsem, aga GLC Coupé jagu ei jää palju maha ja pole ka mugavaimas seades üle võimendatud. Käiguvahetused on kiired ja sujuvad ning režiim „Sport“ tavasõiduski kasutatav. „Sport+“ sobib ehk lahtisel pinnal või kaasahaaraval teelõigul hullamiseks, sest siis lubab elektroonika momendijaotuses tagumist telge eelistaval nelikveolisel veidi „saba liputada“, ent tavasõiduks see režiim ei passi, sest gaasi järele lastes hoitakse pöördeid mõnda aega „kolmest tuhandest“ kõrgemal, mis muutub kõrvadele kiiresti tüütuks.

Silma paitav interjöör

Mercedes on hästi ära tabanud mugavuse ja suutlikkuse suhte ja ehkki Alfa Romeo Stelvio, BMW X4 ja Porsche Macan jätavad sportlikuma mulje, on GLC 200 Coupé neist lõõgastavam valik, mis ei mõju sõites raskepäraselt. Mugavat olemust toetab vaikne interjöör, sest hoolimata suurest rehvimõõdust jäi siledal asfaldil auto mürataust suverehvidega vahemikku 72-74 dB (kiirusel 92 km/h). Mootor teeb end kuuldavaks külmkäivituste ja kiirenduste ajal, tuulemüra on lubatud kiirustel pea olematu ja rehvimüra annab interjööri mürataustas tooni vaid seepärast, et ülejäänud auto on NII vaikne. Nähtavus on ette ja külgedele hea ja ehkki mõõdud tahavad pisut harjumist, on selle „kupeega“ lihtne sõita ja manööverdada. Viimasele aitab kaasa baasvarustusse kuuluv tagurduskaamera ja abi on ka salongi tahavaatepeeglist, sest auto längus tagaosa ilmestav kitsas aken püsib kauem puhas kui ülejäänud luukpäradel.

Nagu eespool öeldud, jagub keskmist kasvu täiskasvanule piisavalt ruumi nii esimeses kui ka tagareas, ent viimsele suundudes peab jälgima, et te end vastu kere ära ei löö. Jutt käib ukseava ülaosast, mis on auto pära suunas tugevasti längus, aga pearuumi jagub tagaistmelgi piisavalt. Esiistmete alumise asendi korral on lahedasti ruumi ka jalalabade tarvis ja panipaiku on samuti piisavalt. Esimeses reas on teie päralt kahe pudeliorvaga suured uksetaskud, keskkonsoolis kahe topsihoidjaga suletav panipaik, keskmise suurusega lukustatav kindalaegas pluss prillisahtel ja istmete vahelise käetoe alune „hoiuruum“. Teises reas on aga reisijate päralt pudeliorvaga uksetaskud ja tagaistme käetoe esiosas olevad kaks topsihoidjat, mille suurust saab muuta ja mis võtavad seeläbi vastu eri mõõtu anumaid. Esiistmete tagakülgedel olevaid kaarditaskuid pakutakse aga ainult 264 € maksvas panipaikade paketis.

Pakihoiust ja kaasavarast

Baasvarustuses on sohvri ees näidikupaneel, mille keskel 5,5-tolline infoekraan. Lisavarustuse hulgast saab selle asendada digitaalse näidikpaneeliga, mille diagonaaliks 12,3-tolli ja mille eest küsitakse 900 eurot. Viimase jaotused on suures osas seatavad ja paneeli kujunduski kolme teema vahel valitav ("Classic", "Progressive" ning "Sporty"). Infolustisüsteemi ekraan on põhiasetuses 7,0-tolline, aga selle asemel saab valida ka 10,25-tollise laiekraani (660 €, koos kõvakettal oleva navigatsioonisüsteemiga 780 €), mille kirgas graafika avaldab enam muljet koos digitaalse näidikupaneeliga. Lisaks puutetundliku ekraani toksimisele saab infolustisüsteemis surfata esiistmete vahele istutatud puuteplaadi vahendusel ja põhivarustusse kuuluva multifunktsionaalse rooliratta abil, millele paigutatud vasakpoolse puuteplaadiga hallatakse näidikupaneeli ja parempoolsega lustikummutit.

Puuteplaatide tundlikkuse tõttu vajab nendega toimetamine harjumist, et sõitvas autos on neid mugav kasutada ja lisaks on teie päralt veel otseteed ja pillava varustuse korral ka viipe- ja häälkäsklused. Baasvarustusse kuuluvad viis aastat või 150 000 km kestev garantii, kahetsooniline automaatne kliimaseade, tagurduskaamera koos parkimisanduritega, avariiennetus, püsikiirushoidja, LED-laternad ja palju muud. Baasvarustus on hea ja lisavarustuse nimekiri pikk, ent „kupeele“ ei pakuta off-road paketti ja võrreldes GLC-ga on väiksem ka autode pakiruum – GLC 200 näitel 580-1150 vs Coupé 500-1023 liitrit – kuid plusspoolele läheb „pakihoiu“ selgepiiriline kuju ning asjaolu, et kaheosalist tagaistme seljatuge maha käänates tekib autosse sileda põhjaga pakiruum. Tegu pole odava autoga, et pärast proovisõitu on täiesti arusaadav, miks GLK mantlipärijatest kaksikud on populaarseimad Mercedese linnamaasturid.

Meeldis: sõidumugavus, nägus interjöör, baasmudeli hea minek ning varustus, pardasüsteemide kasutajaliidesed ning infolustisüsteemi nägus graafika.  

Ei meeldinud: hind, tähelepanu nõudev tagumine ukseava, baasmudelist väiksem pakiruum.

Rivaalid: Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace, Porsche Macan ja Range Rover Evoque.

Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC Coupé

Baashind: 52 704 eurot.

Mootor: R4, otto.

Võimsus: 145 kW / 197 hj @ 5500-6100 p/min.

Pöördemoment: 320 Nm @ 1650-4000 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 8,0 s.

Tippkiirus: 216 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,1-7,5 l/100 km (NEDC).

CO2 pääst: 161-170 g/km (NEDC).

Pikkus/laius/kõrgus: 4742/1890/1602 mm.

Telgede vahe: 2873 mm.

Pakiruumi maht: 500-1023 liitrit.

Tühimass: juhita alates 1800 kg.

Pöördering: 11,8 m.

Rehvimõõt: tavaseades 235/60 R18.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi