Proovisõit

Värskendatud Volkswagen Passat nelikveolise Alltracki näitel

VW Passat on üks Wolfsburgi menuartiklitest, mis kõõlub keskklassis mõistlike hindadega valikute ja nooblite kaubamärkide vahel, nihkudes viimastele üha lähemale.
Kõrgema kliirensi, kaitstud kõhualuse ja nelikveoga Alltracki pakutakse universaalkere, kaheliitriste jõuallikate ja seitsmeastmeliste „automaat“, ehk DSG-käigukastidega.
Eestis on sedaani baashind 25 700 €, universaalil 27 000 € ja Alltrackil 41 060 € (2019. aasta oktoobris).

AutorKaido Soorsk

Kaheksas Passat (B8) käis mõni aeg tagasi elukaare keskpaika märkival „ninalõikusel“ ja tulemuse järgi otsustades oli kirurgidel kiire. Patsiendi iluvõre ja põrkeraudade juures tehtud uuendused on tagasihoidlikku laadi ning kõrvalseisjatele tuvastatavad uuemat ja vanemat versiooni kõrvutades, ent liigikaaslaste hulgast on väärika ilmega Passat jätkuvasti hõlpsalt tuvastatav ja lisaks on tegu endisest parema pakkumisega. Kõik puudritoosi aevastanud autod on nüüd võrku ühendatud ja nende kaasavara kaalukam, mis parandab muuhulgas autode turvalisust. Ja mis veel parem: lõviosa muudatustest kaasneb põhivarustusega, et Passatite hulk – tänaste autode eelkäijaid on eelnevate põlvkondade vältel kaubaks läinud enam kui kolmkümmend miljonit ühikut – edaspidigi täiendatud saaks. Viimast toetab ka pikendatud garantii, milleks on viis aastat või 150 000 km.

Veimevakka puudutavad täiendused

Põhivarustuse hulka kuuluvad nüüd LED-tuled, uuendatud kasutajaliidesega infolustisüsteem - millel online-teenuste tarvis sisseehitatud SIM-kaart (eSIM) - adaptiivne kiirushoidik ACC ja elektroonilised abimehed, mis jälgivad õnnetuste ennetamiseks lisaks auto ees toimuvale veel masinate sõidurajal paiknemist (Front Assist ja Lane Assist). Esimene tunneb ka jalakäijaid ja sisaldab lisaks hoiatusele automaatset hädapidurdust, teine aitab aga autot sõidurajale tagasi suunata, kui too sohvri hajameelsuse tõttu sealt välja vajuda ähvardab. Lisaks kuulub meil pakutavate varustuste korral autode kaasavara hulka veel „Stop & Go“-funktsiooniga „Travel Assist“, mis teeb automaatkäigukasti korral poolautonoomse sõidu võimalikuks kiirustel, mille ülempiiriks on 210 km/h (manuaalkäigukastiga versioonidel 30-210 km/h). Nii võimekat „abimeest“ pole ette näidata veel ühelgi teisel Volkswagenil.

Uuendatud Passatit pakutakse meil kahes varustuses, milleks on „Business“ ja „Executive“. Mõlemat saab täiendada „R-Line“ valikust pärinevate „tükkidega“ ja et üldpilt oleks segasem, on kõrgema kliirensiga universaalil ning laetaval pistikhübriidil oma varustused, millel nimeks „Alltrack“ ja „GTE“. Meie prooviauto sattus olema esimeste, ehk parandatud läbivusega universaalide hulgast ja enne Alltracki küüti kolimist olgu öeldud veel, et Passat GTE (160 kW/218 hj) suudab nüüd elektri jõul läbida 56 või 54 km (sedaan ja universaal, WLTP-tsükli kohaselt). Sedaanist GTE korral lubatakse auto keskmiseks kütusekuluks 1,5 l/100 km (NEDC), aga seda näitajat ei maksaks tänu jaburale mõõtemetoodikale tõsiselt võtta. Tavaversioonide jaoks on valikus kolm otto- ja kolm diiselmootorit ning lisaks esiveole ja seitsmekäigulisele „automaadile“ saab Passatit ka nelikveo ja kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.

Karkudele upitatud universaal

Passat Alltrack on Wolfsburgi vastus Subaru Outbackile, ehk tegu on nelikveoliste autodega, mille kaitstud kõhualune on võrreldava universaali põhjast 27,5 mm kõrgemal (prooviauto kliirensiks lubati 18-tolliste ratastega 171 mm) ja mille sõidurežiimide valikus on lisaks tavamudeli seadetele  - „Eco“, „Comfort“, „Normal“, „Sport“ ja „Individual“ – veel kuueski valik, millel nimeks „Off-road“. Neid autosid pakutakse kas kaheliitrise ottomootori (2,0 TSI, 200 kW/272 hj) või sama töömahuga diiselmootoritega (2,0 TDI), millel võimsuseks kas 140 kW/190 hj või kahe turbokompressori korral 176 kW/240 hj. Sammalhabeme unistuse karva prooviauto sattus olema komplekteeritud just viimati nimetatud jõuallika ja seitsmekäigulise „automaadiga“, mis lubab saavutada 100 km/h 6,8 sekundiga ja mille keskmiseks kütusekuluks on paberil 7,7 l/100 km (WLTP).

Prooviautol kujunes linnas keskmiseks kütusekuluks 6.8 ja maanteel 5,9 l/100 km, mis on auto kaalu ja nelikvedu arvestades hea tulemus. Kangemate kaheliitriste korral – 200 kW/272 hj arendav 2,0 TSI ja võimsam diiselmootor  – kulub põhivarustusse ka adaptiivvedrustus DCC, mis saab ühtviisi hästi hakkama nii mugava kui suutliku sõiduga ja võimaldab tänu hästi toimivale nelikveole metsas pooled linnamaasturite hulgast häbenema panna. Vastavate võimaluste korral eelistaksin mina viimastele igal juhul Alltracki, sest nii sõidumugavuse kui ka suutlikkuse osas on säärane sõiduauto pargimaasturite kesktasemest peajagu üle ja peale kurvilist teelõiku ei pea kaasreisijad auto kõrval kraavipervele keelt näitama. Lähtuvalt mootori võimsusest ja seitsmeastmelisest DSG-käigukastist võinuks minek olla madalatelt pööretelt alustades ehk teravamgi, aga tegu võib olla ka pooltelgede päästmiseks loodud funktsiooniga.

Silma rõõmustav interjöör

Kõnnumaal saavad edenemist piiravateks teguriteks esmalt esirataste ees olev ülend ja seejärel pikk telgede vahe, ehkki Alltrackil on esimest ja tagumist põrkerauda enamat lähenemis/lahkumisnurka silmas pidades pisut muudetud ja kunagisel esmasündinu esitlusel said maastikurajal kõik trikid järele tehtud, millega ees liikuv Touareg hakkama sai. Asfaldil ei erine aga Alltrack tavamudelist õieti millegi poolest ja kõrgema isteasendi otsijatel tuleb siinkohal pettunult ohata. Jah tavalisest universaalist on nimmetoega juhiiste pisut kõrgemal, aga mitte nii palju, et autot linnamaasturiga võrrelda. Ruumikuse osas on aga Alltrack viimastega vabalt võrreldav, sest eespool jagub ruumi ka pikakasvulistele. Ergonoomika on paigas, hea sõiduasend kiiresti leitav ja tagapool jääb keskmist kasvu täiskasvanul omasuguse taha maandudes põlvede ette rusika jagu varu ning pea kohale umbes pool sellest.

Odavapoolset klobisevat plasti leidub interjööris vaid käigukastitunneli külgedel, armatuurlaua pealmine pool ja uksepolstrite ülaosa on katsudes pehmed ning detailide joondumine ja tükkide vahelised vuugid piinlikult täpsed. Armatuurlauda ja uksepaneele poolitava liistu alt, käigukastitunnelit katva paneeli vuukidest ja jalgade ruumist kumav meeloluvalgus teeb interjööri pimedal ajal iseäranis pidulikuks ja haakub värvide mölluga, mida pakkusid 11,7-tollise ekraaniga digitaalne näidikupaneel ja suurim lustikummuti ekraan (6,5-tollist raadioekraani ja 8,0-tollist puuteekraani asendav 9,2-tollise puuteekraaniga Discover Pro, mis maksab 2723 € ning millega kaasneb digitaalne näidikupaneel). Viimase puutetundlikule ekraanile on koondatud kahes „kihis“ otseteede valikud enam kasutatavatesse menüüdesse, aga liidesega toimetamine pole liikuvas autos kõige mugavam, sest väikeseid jaotusi on keeruline tabada.

Lõppsõna

Uuendatud Passat teeb kõike hästi ja olukorras, kus rohepesu on hävitanud tagasisidet pakkuvad roolisüsteemid, ökonomistid piiratud libisemisega diferentsiaalid ja lõviosas liikureist ei saa veojõukontrolligi 100% ulatuses välja lülitada, on autode veoskeemist ja platvormi arhitektuurist tingitud erinevused muutunud varasemast vähem olulisteks, mis on vesi ratsionaalsemate esiveoliste ning neil põhinevate nelikveoliste veskile. Uuendatud Passat on mugav, hästi viimistletud ja turvaline ning kallima kaubamärgi valik saab olla põhjendatud vaid isiklike eelistuste ja kujundusalaste nüanssidega. Lisaks kallimate versioonide hinnatasemele on Passatite korral komistuskiviks vaid liigne argisus, sest näidake mulle autohuvilist, kes tihkaks näida nii vaimuvaene, et nimetaks oma unistuste autona … Passatit. Kui aga otsite tasemel argiautot ja suudate vältida emotsionaalseks muutumist, siis on jõukohane Passat lollikindel valik.

Meeldis: paindlik mootor, juhitavus, nägus interjöör, koostekvaliteet, sõidu- ja kasutusmugavus.

Ei meeldinud: hinnatase, olematu roolitunnetus ja rehvimüra, mis võinuks olla vaiksem (siledal asfaldil 75-78 dB kiirusel 93 km/h).

Rivaalid: Audi A4 Allroad Quattro, Opel Insignia Country Tourer, Subaru Outback ja Volvo V60 Cross Country.

Volkswagen Passat Alltrack

Baashind: 45 452 eurot.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 176 kW/240 hj.

Pöördemoment: 500 Nm @ 1750-2500 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 6,8 s.

Tippkiirus: 239 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,7 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 201 g/km (WLTP).

Pikkus/laius/kõrgus: 4780/1853/1527 mm.

Telgede vahe: 2788 mm.

Pakiruumi maht: 639-1769 liitrit.

Tühimass: 1790 kg.

Lubatav piduritega haagise mass: 2200 kg.

Kütusepaagi maht: 68 l.

Rehvimõõt: 245/45 R18.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi