Proovisõit

Uue südame ja näolapiga Mitsubishi L200

Värske silmnäoga L200 meelitab ostjaid uue välimuse ja tagasihoidlike joomakommetega, uus 2,2-liitrine diiselmootor vastab standardile Euro 6 BI.
Autod komplekteeritakse sõltuvalt varustusest kuuekäiguliste käsi- ja automaatkäigukastidega, garantii kestvuseks on kas viis aastat või 100 000 km.
Mudeli baashinnaks on meil 26 900 eurot (Invite MT-varustuses Double Cab, 2019. aasta novembris).

AutorKaido Soorsk

Mitsubishi väikeveokit L200 on Euroopas pakutud juba seitsmekümnendate lõpust alates ja tänaseks on neid kaubaks läinud üle 4,7 miljoni auto. Jätkuva müügiedu tagamiseks toodi hiljuti turule sedavõrd ulatuslikult muudetud viienda põlvkonna esindajad, et siin-seal nimetatakse neid isegi kuuendaks põlvkonnaks, millel on head eeldused saada ettevõtte populaarseimaks kastikaks. Viimasele peaks kaasa aitama ka uuendatud L200 efektne välimus, mis teostatud Mitsubishi värskematele ideeautodele ja linnamaasturitele sarnases võtmes ning kaugelt edevam, kui asisel tööriistal olla tarvitseks. Lisaks võiks ostjatele huvi pakkuda veel kasinamate joomakommetega jõuallikad ja autot arendanud inseneride lubadus, mille kohaselt võimaldavat masina veermik nüüd endisest mugavamat sõitu.

Meil pakutakse vaid pika kabiiniga Double-Cab versioone, millel pikkuseks 5,3 meetrit ja mille kandevõime jääb sõltuvalt varustusest vahemikku 961-976 kg. Veokasti sisepinna pikkuseks, laiuseks ja kõrguseks on vastavalt 1520, 1470 ja 475 mm ning kõik „ell-kahesajad“ võib rakendada piduritega haagiste ette, mis võivad kaaluda kuni 3100 kg. Piduriteta järelkäru korral on aga kaalu ülempiiriks 750 kg. Baasmudelil on kliirensiks 200 mm ja alates teisest varustustasemest 205 mm, L200 lähenemis- ja lahkumisnurgaks lubatakse 30 ja 22 kraadi ning harja- ehk nn rondiületusnurgaks on tehnilises spetsifikatsioonis 24 kraadi. Kõik need autod on täisraamile ehitatud puhtatõulised maasturid, millel on lisaks aeglustile ette näidata ka lülitatav nelikvedu.

Pärsitud „pada“

Uue L200 jõuallikas on varasemast 2,4-liitrisest 200 cm3 väiksema töömahuga, arendades 133 kW/181 hj @ 3500 p/min asemel nüüd 110 kW/150 hj samadel pööretel. Midagi pole teha, rohepesu nõuab lõivu ka tööriistadelt, aga enne kui frustratsiooni kellegi peal välja elama tõttate, on ka üks hea uudis edasi anda, milleks on madalamale nihutatud momendihari (400 Nm @ 2000 p/min versus 430 Nm @ 2500 p/min). Kõige sellega kaasneb endisest napim joogijanu ja seni proovitud kastikate seas on L200 üks tagasihoidlikumaid. Proovisõidukiga – milleks oli kõige pillavama varustuse, kuuekäigulise „automaadi“ ja 18-tolliste jalavarjudega õnnistatud „isend“ – kujunes maanteel keskmiseks kütusekuluks 7,2 liitrit ja linnas püsis see enamasti kaheksa liitri lähikonnas (7,6-8,2 l/100 km).

Seekordset patsienti pakutakse kolmes varustuses – Invite, Intense ja Instyle – mille baashinnad jäävad vahemikku 26 900 – 38 900 eurot ning kahes kõrgemas on kuuekäigulise manuaalkäigukasti asemele pakkuda ka samasuguse käikude arvuga „automaat“. Viimane passib rahulikul sõidul mootoriga ilusti kokku ja lisaks sujuvale sõidule ning mõistlikule joogijanule tuleb kiita veel vaikset interjööri (74-76 dB kiirusel 92 km/h). Mootor on vaikne ja ehkki kabiini ülaosast ning selle tagaseinast kostab autosse pisut tuule- ja rehvimüra, ei muutu see veel häirivaks. L200 passib hästi pingevabaks kulgemiseks, aga möödasõitudel on mootor oma mugavustsoonist selgelt väljaspool, kisa arvestades on villa vähe ja ehkki mööda rühkimised saavad sellegi autoga tehtud, vajavad need kannatlikkust ning planeerimist.

Aga vedrustus?

Uue L00 kiirendusandmed leiate samast paigast, kus on hoiul maale pudenenud tulnukad koos Jimmy Hoffaga, ent Briti väljaanded väidavad, et automaatkäigukastiga isendil kulub 97 km/h saavutamiseks 12,0 sekundit. See polegi väga suur õnnetus, sest vihaseim Ford Ranger on hoolimata võimsamast mootorist ja kümnekäigulisest „automaadist“ antud harjutuses (0-100 km/h) ainult 1,5 sekundit nobedam. Väikeveokid ei peagi kiired olema, ent inseneride lubadus mugavama vedrustuse osas jäi samuti leidmata. Siledal asfaldil on sõidumugavus hea, kuid roolisüsteemi vahendusel kanduvad juhini pidevalt kerged värinad, millest võinuks lubaduse kohaselt jagu saada. Palju parem pole lugu ka kruusateel, sest seal osutus vedrustus löökaukudes liialt pehmeks ja kippus järsemates mürtsuga põhja lööma.

Mina paneksin oma autole alla kõrge seinaga nn mudarehvid, mis toimiksid täiendava amortisaatorina. Sellega kaasnev mürataseme ja kütusekulu tõus pole eelkäija näitel traagiline, ent sõit muutub tuntavalt mugavamaks, sest väiksemate kühmude silumine ja kurdetud võbinate eemaldamine on neile rehvidele jõukohane. Lisaboonusena saate veel parema haardevõime lahtisel pinnal ning maastikul, kuigi hooldatud kruusateel oli ka tavarehvidega päris mõnus kulgeda. Mootor hakkab korralikult vedama 1500 p/min juurest, tagavedrustus töötab ka koormamata autos ja L200 roolisüsteemi võib veokite kontekstis samuti üsna täpseks nimetada. Väljavaade on kõigis suundades hea ja auto mõõdud hästi tunnetatavad, ent pikakasvuliste jaoks võib saada kitsaskohaks ka kabiini kõrgus.

Mitsubishi peab L200 vooruseks veel lülitatavat nelikvedu Super Select II, mida pakutakse alates teisest varustustasemest (Intense ja Instyle). Kõnealune lahendus võimaldab tagaveolt kiirele nelikveole ümber lülituda ka sõidu ajal ja lisaks põhivarustusse kuuluvale tagadiferentsiaali lukule on neil autodel ette näidata ka keskdiferentsiaali lukk. Raskemate olude korral võib kasutada aeglustit ja lisaks nn kiirele ja aeglasele nelikveole hõlbustavad eri pinnastel – kruus, muda/lumi, liiv ja kivid – hakkama saamist vastavatesse oludesse mõeldud sõidurežiimid, mis muudavad gaasipedaali tundlikkust ja mitmeid muid parameetreid. Nimetatud varustustes autodel on ette näidata ka mägipidur, mis abiks laskumiste korral ja töötab kiirustel 3-20 km/h).

Praktiline pool

Auto sõitjate ruum on mälu järgi endisega üsna sarnane, aga kabiin võiks olla kõrgem ja plastist polstrimaterjalid paremad. Interjööri kõrgus on säärane, et sobib juhiistme alumise asendi korral keskmist, aga mitte pikka kasvu juhile. Sest isegi kui viimane juhiistme tahapoole lükkab ja end sellisel kombel ära mahutab, jääb tuuleklaasi ülemine serv tema jaoks siiski ebamugavalt madalale, mistõttu jääb pikka kasvu sohvrist mulje kui vandenõuteoreetikust, kes kogu ülejäänud ilmale altkulmu vastu põrnitseb. Keskmine kasv on ülemiseks piiriks ka teises reas istujatele, sest minul jäi enda sarnase kasvu järgi seatud esiistme taha maandudes pea kohale küll paar sentimeetrit varu, aga põlved olid juba vastu esiistme seljatuge.

Panipaikade ja praktilise poolega on aga kõik korras. Esi- ja tagaustel on mahukad taskud, mida täiendavad eespool keskmise suurusega kindalaegas ja esiistmete vahelise käetoe all asuv sügav panipaik. Käigukangi ees on lahtine „hoiuruum“ ja pisiasjade ankurdamiseks passivad ka kaks esiistmete vahel olevat topsihoidjat. Teises reas on kaks topsihoidjat veel tagaistme käetoes, esiistmete tagakülgedelt leiate kaarditaskud ja maha käänatava tagaistme seljatoe taga on veel üks täiendav „hoiuruum“ tungraua ja muu tarviliku jaoks. Baasvarustuses leiate teises reas äärmistelt istekohtadelt isegi Isofix-istmekinnitused ja ahnet pilku aitavad talitseda B-piilarist tagapool tumedaks toonitud klaasid, mis ilmuvad autode varustusse alates teisest varustustasemest.

Kaasavara ja kokkuvõte

Baasvarustuses kuuluvad veimevakka 16-tollised valuveljed, tekstiilkattega istmed, manuaalne konditsioneer, roolilt juhitav püsikiirushoidja, lukustatavad kesk- ja tagadiferentsiaal ning nelja kõlariga audiosüsteem, mis mõistab mängida CD-plaati ja MP3-formaati ning millel on USB-ühendus. Elektrooniliste abimeeste poolel on põhivarustuses lisaks kaapeväldikule veel haagise stabiilsuskontroll, kallakul paigalt võttu hõlbustav süsteem ja võimaliku tagant otsasõidu eest manitsev „abiline“. Järgmine varustus on 5000 eurot kallim ja sellega kaasnevad 18-tollised valuveljed, automaatne kliimaseade, väga head valgusdioodidel põhinevad lähituled koos päevatulede ning kaugtulede automaatikaga, tagurduskaamera ja õnnetusi vältida aitav automaatpidurdus (FCM).

Automaatkäigukasti ihalejad peavad teisele varustustasemele veel 2000 eurot otsa panema, ent edasi võiks juba pidureid rammida. L200 on veenvaim tööriista rollis ja mida soodsamalt te selle ostate, seda õnnelikum olete. Teise või kolmanda varustustaseme korral on tegu luksusliku tööriistaga, ent elustiilisõidukiks saamisel on arenguruumi omajagu. Võimsaima Ford Rangeri, USA-päritolu võistlejate ja VW Amaroki taustal napib võimsust, vedrustus võiks olla progresseeruva käiguga ja sõitjate ruumis peaks kasutama paremaid materjale, eriti kui ostate kalleima versiooni, mille baashinnaks on 38 900 eurot. Soodsaimas autos võib ju odavakoeline läikiv plast olla omal kohal, aga mitte säärase hinna korral, sest mitte-Jaapani päritolu võistlejate viimistlus on palju paremal tasemel.

Meeldis: välimus, kergesti käsitsetav nelikvedu, LED-laternad ja ökonoomsus. 

Ei meeldinud: odavakoelised polstrimaterjalid, mootoril napib võimsust, rahutu olekuga pehme vedrustus.

Rivaalid: Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mercedes-Benz X-klass, Nissan Navara, Renault Alaskan, Toyota Hilux ja Volkswagen Amarok.

Mitsubishi L200 Instyle AT

Baashind: 38 900 €.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 110 kW/150 hj @ 3500 p/min.

Pöördemoment: 400 Nm @ 2000 p/min.

Aeg 0–100 km/h: -

Tippkiirus: 171 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,9 l/100 km.

CO2 pääst: 206 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 5305/1815/1780 mm.

Telgede vahe: 3000 mm.

Veokasti põranda pikkus: 1520 mm.

Veokasti põranda laius: 1470 mm.

Tühimass: 2139 kg.

Kütusepaagi maht: 75 liitrit.

Veokasti kandevõime: 971 kg.

Lubatav piduritega haagise mass: 3100 kg.

Rehvimõõt: tehasest 265/60 R18.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.