Proovisõit

Uuendatud Lexus RX jääb meelde vaikse interjööri ja mugava sõiduga

Lexus uuendas käesolevaks hooajaks üht oma ilmasammastest, pühkides selle käigus olematusse ka vähemalt ühe nurinat põhjustanud kitsaskoha.
Pikema versiooni korral lisandub mudelinimesse L, auto on põhimudelist 110 mm pikem ja äratuntav laugema nurgaga tagaosa järgi.
Mudeli baashinnaks on Eestis 67 250 €, pikemal versioonil aga 74 150 €. (2019. aasta novembris).

AutorKaido Soorsk

Minu jaoks on just Lexus RX see mudel, mis täidab teistest paremini kõnealuse kaubamärgiga kaasas käiva lubaduse luksusliku sõidukogemuse osas. See ei kopeeri võistlejaid, sest just RX lõi enne sajandivahetust koos esimese BMW „iks-viiega“ luksuslike suurte linnamaasturite turuosa, kuhu nüüd isegi Aston Martin ja Ferrari üritavad end sisse nügida. Esimene RX pakkus raamile ehitatud maasturitest mugavamat sõidukogemust ja nende liistude najal toimetatakse tänase päevani. Ja õnnestunult, sest proovitud uuenduskuuri läbinud F SPORT S-varustuses RX 450h oli sedavõrd diskreetselt toimetav tükk, et isegi lipulaeval Lexus LS pole nii vaikset interjööri – müratase jäi maanteel hoolimata 20-tollistest lamellrehvidest alla 70 dB!

Kas päriselt?

Jah, ehk täpsemalt vahemikku 68-70 dB, mis on parim tulemus viimase paari aasta jooksul proovitud autode seas. Isegi kui see juhtus olema ebaharilikult sileda asfaldiga teelõik, on siiski tegu väga vaikse masinaga. Ajam on kiirushoidikuga sõites kuuldamatu. Head muljet täiendab ruumikas valgusküllane interjöör, millel on mudelist LS ühtlasem viimistlustase. Vähemasti antud varustuse korral puudusid autos suured kontrastid – nagu sedaanis nähtud keerulised origamiga sarnanevad volditud polstripaneelid versus käigukastitunnelit kattev odav plast – ja sõitjateruum mõjus ühtse tervikuna, milles märksõnadeks tepitud nahast paneelid, nägus ja puudutades pehmena mõjuv plast ning ehisdetailide tipptasemel viimistlus.

Lisaks meeldis armatuurlaua juhikeskne kujundus ja juhtseadmete paigutus - välja arvatud rooli taga olev kiirushoidiku kang, mis eeldab lihasmälu treenimist –, samuti kõige lihtne mõistetavus (mis on loogiline, sest mudeli põhiturg on Atlandi taga). Üsna vapustav oli aga kohata armatuurlaual puutetundlikku 12,3-tollist ekraani, mille lahutusvõime ja graafika kvaliteet on lõpuks võistlejatega võrreldav. Tõsi, see on autodes alates teisest varustustasemest Executive, Comfort-tase peab jätkuvasti läbi ajama 8,0-tollise ekraaniga. Lisaks pildikvaliteedile on parandatud kasutajaliidest - pluss nutitelefoni ühilduvus Apple CarPlay ja Android Autoga  - ja kuigi esiistmete vahelisel konsoolil olev puuteplaat pole nii hea kui BMW pöörd/surunupp, on seegi pärast sisseelamist sõidu ajal pruugitav.

Teil läheb tarvis SEDA varustust

Alates varustusest F SPORT S on autodel adaptiivvedrustus, mis teeb sõidust koos vaikse interjööri ja astmevaba käigukastiga nauditava kogemuse. Kere kaldumised on mõõdukad ja vedrustus saab konaruste triikimisega hästi hakkama, jäädes vaikseks isegi auklikul teel. Roolisüsteemi ülekanne ja vastusurve on üsna head, aga sõidurežiimide vahetamisel pole suuremat mõtet. Seaded „Sport“ ja „Sport+“ muudavad mootori gaasipedaalile reageerimist ja neis hoitakse pöördedki kõrgemal, ent päeva lõpuks tähendab see vaid kõrvade kurnamist, sest sama tulemuse saavutate ka juhul, kui „Eco“-režiimis gaasipedaali veidi varem ja vihasemalt põrandasse vajutate. Kaks sportlikku seadet muudavad lisaks ka vedrustuse ja roolivõimendi tööd, ent needki erisused jäävad rooli taga märkamatuks.

Üle kahe tonni kaaluv RX on meil saadaval hübriidajamiga, milles kohtuvad 3,5-liitrine bensiinimootor, elektrimootor ja variaatortüüpi automaatkäigukast. Ajami koguvõimsus on 313 hj ja nii mineku kui joomakommete osas on see võrreldav tublima diiselmootoriga. Maanteel kujunes raskekaallase keskmiseks kütusekuluks 7,8-8,0 l/100 km, linnas võite tipptunnil sellele liitri juurde liita, ühtlasel sõidul saab aga vähemaga läbi. Minek on mõnus ja vajadusel üsna tegus – mida saadab umbes 3500 p/min juurest pahuraks muutuv ulgumine -, aga käigukast kipub nn ülesvahetustega venitama, mistõttu näib sundimatu kulgemine kihutamisest kohasem. Mugava olemusega haakuvad ka lävepakke katvad uksed, ohtrat jalaruumi pakkuv tagaiste ja panipaigaküllane interjöör.

Kokkuvõtteks

Neljanda põlvkonna ostmine on pärast mudeliuuendust lihtsaks tehtud – otsustamist vajab vaid see, kas võtta lühikese või pika kerega auto ning kui võtate viimase, siis passiks teise ritta ehk hoopis kaks eraldiseisvat nn kapteniistet (neid pakutakse tasuta valikvarustusena koos 1200 eurot maksva katuseluugiga)? Lähtuvalt adaptiivvedrustuse olemasolust soovitan mina nii noobli auto korral kaht ülemist varustustaset (F SPORT S ja Luxury), sest kuigi tavavedrustus ei pruugi olla halb, on muudetava jäikusega veermik kindla peale minek, mis vastab ka auto ninal oleva logoga püstitatud eesmärkidele. Peale proovisõitu arvan ma igatahes aru saavat, miks on RX jätkuvalt kõige paremini müüv Lexus, olles nüüdseks leidnud juba üle kolme miljoni ostja.

Meeldis: vaikne ja hästi viimistletud interjöör, mugavalt töötav adaptiivvedrustus, palju jalaruumi teises reas, päris hea mineku ning keskmise kütusekulu suhe.

Ei meeldinud: piiratud mootorivalik, baasvarustuse väike infolustiekraan, kohati venima kippuvad käiguvahetused, nn panoraamkatuse korral napib teises reas keskmisest kasvust pikemate tarvis pearuumi.

Rivaalid: Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE ja Volvo XC90.

Lexus RX 450h F SPORT S

Baashind: 81 550 eurot.

Mootor: 3,5-liitrist bensiinimootorit (V6) ja elektrimootorit sisaldav hübriidajam.

Võimsus: 230 kW/313 hj @ 6000 p/min.

Bensiinimootori pöördemoment: 335 Nm @ 4600 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 7,7 s.

Tippkiirus: 200 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,9 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 179 g/km (WLTP).

Pikkus/laius/kõrgus: 4890/1895/1685 mm.

Telgede vahe: 2790 mm.

Kliirens: 195 mm.

Pakiruumi maht: 539-1612.

Tühimass: 2210 kg.

Maksimaalne haagise mass (piduritega/ilma): 2000/750.

Rehvimõõt: tehaseasetuses 235/55 R20.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus LS

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad.