Proovisõit

Volkswagen T-Roc R on VW nobedaim linnamaastur

Teeme tutvust VW käbedaima linnamaasturiga, mis saavutab 100 km/h 4,8 sekundiga.
„Tee-roki“ garantii kestvuseks on meil sõltumata mootori tüübist ja võimsusest viis aastat või 100 000 km.
Mudeli T-Roc R baashinnaks on Eestis 43 944 € (aprill 2020).

AutorKaido Soorsk

Kas teate, kes on Jost Capito? Kui ei tea, siis jätke meelde, sest tänase Volkswageni R-osakonna pealiku nimi on justkui omaette kullaproov, mis muudab temaga seotud liikurid varem või hiljem nõutud kultusautodeks. Noore insenerina oli tema üks BMW esimese „emm-kolme“ loojatest, misjärel siirdus mees Porsche palgale.

Seal oli ta üks neist, kellel õnnestus juhtkond ära rääkida, et luua jalapealt müügihitiks kujunenud 911/964 RS, mida valmistati hoolimata jõhkrast hinnalipikust esialgse 1400 „isendi“ asemel lõpuks 5000 ühikut. Jost aitas Fordi palgalisena luua teise põlvkonna RS-liitega Focust ja just tema muutis Volkswageni tiimipealikuna autoralli MM-võistlused igavaks, sest Sebastian Ogieri etapivõite ei viitsinud lõpuks keegi kokku lugeda.

Nüüd on ta pärast üürikest romanssi McLareni F1-võistkonnaga Volkswagenis tagasi ja värskeim tema käe all valminud masin on Volkswagen T-Roc R. Sisuliselt on selle auto näol tegu karkudele pandud viimase Golf „erriga,“ sest viimasega klapivad nii detailides muudetud mootor (EA888) kui ka jõuülekanne.

See kaheliitrine arendab uues „ülikonnas“ 221 kW/300 hj ja on liidetud seitsmekäigulise DSG-käigukasti ning Haldex-tüüpi nelikveoga. Korrigeeritud andmete põhjal on tegu kiireima linnamaasturiga luukpäradest inspireeritud liigikaaslaste seas. Volkswagen väidab, et T-Roc R saavutab 100 km/h varasema 4,9 s asemel kümnendiku jagu kiiremini, mistõttu on see rivaalidest nobedam, jagades esikohta vaid kontsernisisese vennaga (Audi SQ2).

Kuidas see sõidab?

Juhuse tahtel sõitsin enne kangeimat „tee-rokki“ sarnase retsepti kohaselt koostatud BMW X2 M35i-ga - https://www.whatcar.ee/proovisoit/6665/bmw-x2-m35i-kui-nauditav-turundustrikk - ja nende vahel valides eelistaksin Volkswagenit, sest see on kergem, jätab innukama mulje ning on baashindu võrreldes enam kui 13 000 eurot odavam.

Volkswageni vedrustus oli väiksematel kiirustel pehmem ja suurematel jäigem, käitudes vastupidiselt „baierlase“ tavaseadele, mis on väikestel kiirustel jäik ja suurematel kiirustel liialt mugavas seades, mis pani auto ebatasasel teel pisut üles-alla heljuma. Säärane erinevus oli ka loomulik, sest erinevalt rivaalist oli T-Roc R varustatud lisavarustuses pakutava adaptiivvedrustusega (DCC), mille eest nõutakse täiendavalt 797 eurot.

Roolisüsteemi vastusurve oli aga BMW-s parem, nagu ka automaatkäigukasti töö, mis jääb Volkswageni DSG-käigukastile küll käiguvahetuste kiiruses alla, kuid ei jää momendialast välja pudenemise järel nii pikalt kohmerdama, nagu võimsaima T-Roci DSG-käigukast seda teinekord teeb.

Kruusateel on VW pisut stabiilsem ning „abimeesteta“ sõites ei muutu selle tagaosa nii palju kergemaks nagu „baierlase“ ahter seda teeb, kui üritate lahtisel kiviklibul ülearu optimistliku kiirusega kurvi sisse lennata. Sõiduomadustelt on need kaks väga sarnased, „tee-rokki“ annab samamoodi rooli ja gaaspedaali vahendusel täpselt suunata ning tänu suverehvidele ja adaptiivvedrustusele reageeris see roolile innukamalt kui kallim rivaal.

Asjadest, mida ei sünni patta panna

Nende kahe korral oli võrreldav ka nigelast müraisolatsioonist tingitud interjööride mürataust, milleks kujunes Volkswagenis 80-82 dB ja „bee-emm-vees“ 82-85 dB (kuival siledal asfaldil, kiirusega 95 km/h). Ent sellegi võrdluse juures tuleb meeles pidada, et BMW veeres tolli võrra suurema läbimõõduga lamellrehvidel.

Välimuse osas eelistaksin mina Volkswagenit, sest selle lihtsamad vormid mõjuvad elegantsemalt, ent autosse sisse istudes pöördub seis BMW kasuks. T-Roc R jätab küll viimasest avarama mulje ja pakub teises reas istujatele enam pearuumi, ent selle juhikoha ergonoomika ja sõitjate ruumi materjalid pole „baieri mootorivabriku“ tootega võrreldavad, sest viimased on Volkswageni rivaalis suurusjärgu jagu paremad.

Volkswageni koostetäpsusele pole küll vähimatki ette heita, aga lakitud pinnad eksponeerivad halastamatu täpsusega kõik tolmuterad ja sõrmejäljed ning kuigi auto interjööri kujundus on samuti meeldiva joonega, on polstripaneelid valmistatud kõvast ja kalgilt läikivast plastist, mis klobiseb odavalt ega näi väga kriipimiskindel.

Ägedaima T-Roci juhikohale istudes on teie ees kõrgresolutsioonis näidikupaneel, mille diagonaaliks on 10,25-tolli, mida täiendab armatuurlaual lustikummuti puutetundlik ekraan (8,0-tolli). Viimase kasutamine on lihtne, aga eeldab keerulisemateks toiminguteks peatumist, sest nõuab liiga palju tähelepanu ja vajab eraldi küünitamist. Kaks USB-liidest, Bluetooth ja App Connect (Apple CarPlay & Android Auto valmidus) on samuti baasvarustuses olemas.

Kellele?

Kui olete vilka kuumpära otsinguil, siis oodake kaheksanda Golfi najal arendatavat „erri“ või võtke Polo GTI, sest kõrgema raskuskeskmega linnamaastur ei ole nendega elavuse osas võrreldav. Kui aga kange seljaga keskealine otsib suutliku mootoriga linnamaasturit, näib T-Roc R olevat lisaks Cupra Atecale vaata et ainuvõimalik variant.

Jost Capito käe all on sellele antud võimekale sõiduautole sarnanev juhitavus ja seejuures pole unustatud ka „metsaauto“ algupära, sest hoolimata baasmudelist 20 mm madalamast vedrustusest on mudelil T-Roc R sõidurežiimide valikus eraldi sätted ka lume ja maastiku tarvis. Ja otse loomulikult on viimaste seas ka seadistus nimega „Race,“ mis muudab mootori ning käigukasti reageerimise kõige vahetumaks ja kiiremaks.

Kallid on nii BMW X2 M35i kui ka T-Roc R, ent viimast soetades jääb teil rohkem kui 13 000 eurot täiendava müraisolatsiooni ja lisavarustuse jaoks, mille hulgast oleks kohustuslik adaptiivvedrustuse DCC (797 €) ja tagurduskaamera ost (217). Saaks ka viimaseta, sest nähtavus on kõigis suundades hea, aga kaameraga on mugavam.

Sõiduproovi tavamudeliga leiate siit - https://www.whatcar.ee/proovisoit/6356/volkswagen-t-roc-avastab-unustatud-radu – aga „erri“ soetades saate endale VW nobedaima (ja nägusaima) linnamaasturi, mis mahutab neli keskmist kasvu täiskasvanut ning pakub adaptiivvedrustuse korral Porsche Macaniga võrreldavat sõidukogemust. Joomakombedki on vastuvõetavad, sest maanteel kujunes Eco-režiimis keskmiseks kütusekuluks 7,3-7,4 ja linnas 7,9-8,5 l/100 km.

Meeldis: välimus, juhitavus, jõuline mootor ja kiiresti töötav käigukast.

Ei meeldinud: hinnatase, müraisolatsioon, valjem Akrapovic’i väljalase pole oma hinda väärt (3588 €)..

Rivaalid: Audi SQ2, BMW X2 M35i, Cupra Ateca ja MINI Countryman JCW.

Volkswagen T-Roc R

Baashind: 43 944 eurot.

Mootor: R4, otto.

Võimsus: 221 kW/300 hj.

Pöördemoment: 400 Nm @ 2000-5200 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 4,8 s.

Tippkiirus: 250 km/h.

Keskmine kütusekulu: 8,5 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 192 g/km (WLTP).

Pikkus/laius/kõrgus: 4234-4348/1819/1573 mm.

Telgede vahe: 2593 mm.

Pakiruumi maht: 392-1237 liitrit.

Tühimass: 1575 kg.

Piduritega haagise mass: 2070 kg.

Kliirens: 140 mm.

Rehvimõõt: 215/50 R18.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Multivan 6.1

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaasajastatud klassika, millega on mõnus sõita ja millele ei saa avaruse ega kasutusmugavuse osas vastu ükski seitsmekohaline linnamaastur. Kes ei usu võib proovida suunata viimase kolmandasse ritta mõnda teismelist ritva, kellel jalanumber 47 ja lisaks kooliasjadele kaasas veel trennikott.