Proovisõit

Peugeot Boxer on teistele püüdmatu

Citroën Jumperit ja Peugeot Boxerit näevad unes kaubikud, mis unistavad meie turuliidri positsioonist, ent siiani on see tiitel jäänud PSA-päritolu kaksikute valdusesse.
Tegu on ausa tööriistaga ja ebameeldiva isendi otsa sattudes on selles süüdi kas õbluke tengelpung või tegemata kodutöö, sest meelepärase töölooma kokkupanekuks on palju võimalusi.
Mudeli baashinnaks on Eestis 20 600 eurot (BlueHDi 120, L1/H1, mais 2020).

AutorKaido Soorsk

Neljanda põlvkonna Peugeot Boxer toodi turule 2014. aastal ja koostatakse platvormi X290 najal, millel põhinevad ka tema kaksikvend Citroën Jumper ning lähisugulasest Fiat Ducato. Ent ainult esimesed kaks on saadaval 2,2-liitriste turbodiislitega, mis arendavad 120, 140 ja 165 hj, mida täiendab väga hea hinna/omaduste suhe ning meeletu versioonide hulk. See teeb neist meie kaubikute turu ainuvalitsejad, mille skalpe ihkavad koorida nii Ford Transit kui ka Renault Master ning kallimad Mercedes-Benz Sprinter ja Volkswagen Crafter. Kõik Boxerid on varustatud kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega ja lõviosa neist on „ninavedused“ autod.

Lisavarustusena pakutakse loo peategelasele veel Dangeli nelikvedu, ent seda ei saa nõrgima mootori või suurima täismassiga (4000 kg) masina korral. Kaubikuid on neljas pikkuses – L1 (4963 mm), L2 (5413 mm), L3 (5998 mm) ja L4 (6363 mm) – ning kolmes kõrguses, ehk H1 (2254 mm), H2 (2522 mm) ja H3 (2760 mm). Ent lisaks neile on valikus veel reisijateveoks passivad erimid ja Boxer Team nimelised autod, millel on kaubaruumi ees täiendav istmerida, ehk selline sõiduk on saadaval kuue- või seitsmekohalisena. Ja peale neid tulevad veel lühikese või pika kabiiniga šassiid, mis paslikud kallutava kasti või miski muu erilahenduse kandmiseks.

Keskele vaat

Kaubikute manu tagasi pöördudes pakutakse neid kolme telgede vahega – 3000, 3450 või 4035 mm – millest esimene ja teine on kasutusel vastavalt L1- või L2-pikkuses kerede jaoks. Pikim on mõeldud pikkustele L3 ja L4. Boxerite kaubaruumide maht jääb vahemikku 8-17 m3. Põranda laius on 1870 mm, rattakoobaste vahel aga 1422 mm. Tagumised uksed avanevad 96-180° ulatuses (lisavarustusena kuni 270°) ja laadimiskünnise kõrgus jääb sõltuvalt versioonist vahemikku 493-602 mm. Tagumisele teljele annab osta lisaks tugevamale vedrustusele (160 €) ka reguleeritava õhkvedrustuse (1500 €), mis võimaldab muuta laadimiskünnist 140 mm ulatuses.

Meie proovisõiduk pärines ülekasvanud keskmike hulgast, ehk tegu oli L3-pikkuses ja H2-kõrguses kaubikuga, millel mootoriks 103 kW/140 hj arendav „pada.“ Sellise Boxeri kaubaruum mahutab on 13 „kuupi“ ja kandevõime 1525 kg. Sõita on säärase pakikandjaga lihtne ja mugav, muudetava kõrguse ning nimmetoega juhiiste on põhivarustuses ja lisavarustuse hulgast leiate ka vedrustusega juhiistme (390 €). Mugava sõiduasendi leiab kiirelt, aga pikakasvuliste huvides võiks saada rooli enam enda poole välja tõmmata ning istet tahapoole lükata, sest isegi keskmise kasvu korral (183 cm) kipuvad sohvri jalad kergelt konksu jääma.

Kuidas ta sõidab?

Esimene käik on väga lühike ja koormamata autoga passib paigaltvõtmiseks pigem teine, aga seda kasutades on kerge sidurile liiga teha, sest viimase haakimispunkti on pea võimatu aduda. Mootor hakkab vedama 1200 p/min juurest ja kõige magusam ala on 2000 p/min lähistel, ent joomakommete talitsemiseks ei tohiks 1500 p/min juurest ülespoole tuisata. Linnas kujunes tühja „bussiga“ keskmiseks kütusekuluks 6,2-6,4 ja maanteel 6,9-7,3 l/100 km ning kiirusel 90 km/h olid pöörded kuuenda käiguga õige pisut üle 2000 p/min. Kiirteel 110 km/h sõites hüppavad need aga 2500 p/min manu ja keskmisele kütusekulule võib siis rahumeeli kolm liitrit juurde liita.

Boxeri vedrustus meeldis mulle enam kui väiksema Travelleri oma, mis jättis liialt pehme mulje. Boxeri vedrustus hoiab veorattad tee küljes kinni ka ägedama momendipalangu korral ja vaid teelainetes võivad koormamata auto esi- ja tagaosa üksteise suhtes kergelt kiikuma hakata, ent selle puuduse peaks kandam ilusasti välja ravima. Tuule- ja rehvimüra on maanteekiirustel üllatavalt hästi summutatud ja ainsaks tõsiseks müraallikaks on mootor. Tänu viimasele on siledal asfaldil sõitjateruumi müratase 84-90 dB ning karedal pinnal enamgi, nii et raadio tuleb maanteel poole valjemaks keerata. Muus osas ei saa viriseda, eriti autode hindu meeles pidades.

Mõistliku kaasavaraga

Boxeri baashind on meil 20 600 €, mille eest saab lühikese telgede vahe ja 120 hj arendava jõuallikaga PRO-varustuses auto (L1/H1). Baasvarustus on askeetlik, sest peale muudetava kõrgusega juhiistme, keskluku, ABS-pidurite ja soojendatavate küljepeeglite ei hakka midagi nimetamisväärset silma. Isegi raadiovalmiduse eest tuleb 90 eurot lauale panna, rääkimata säärastest asjadest, nagu kliimaseade (minimaalselt 1215 €), kaasreisija turvapadi (290 €) või tempomaat (230 €). Viimane on alates teisest varustustasemest GRIP baasvarustuses ja lisaraha eest saab ka Boxeritele lausa kallimatelt keskklassi sõiduautodelt tuttavaid „pudinaid”.

Automaatne hädapidurdussüsteem maksab 880 €, jalakäijate avastamine on baasvarustuses alates teisest varustustasemest (GRIP), automaatne kliimaseade maksab 1550 € ning tagurduskaamera koos puutetundlikku ekraani omava raadioga 500 €. Viimasega kaasnevad veel vabakäe-telefoniühendust võimaldav Bluetooth ning multifunktsionaalne rool. Tähelepanu väärib ka 460 € maksev pakett, millega kaasnevad peale kaasreisija turvapadja veel külgmised turvapadjad, küljeaknaid katvad turvakardinad, laealune riiul ja raadiovalmidus, ent säärase hinnaga saab kõike seda vaid kahekohaliste kabiinide jaoks. Ja see kõik on alles sissejuhatus PIKKA lisavarustuse nimekirja.

Meeldis: mõistlikud hinnad, sõiduomadused ja joomakombed, nähtavus ning hõlpsalt tajutavad mõõdud.

Ei meeldinud: kabiinis müratase maanteel, ergonoomika, pikakasvuliste jaoks võib jalaruumi nappida.

Rivaalid: Ford Transit, Citroën Jumper, Fiat Ducato, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master ja Volkswagen Crafter.

Peugeot Boxer, 3,5t BlueHDi 140 (L3/H2)

Baashind: 23 200 €.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 103 kW/140 hj 3750 p/min.

Pöördemoment: 340 Nm @ 1750 p/min.

Keskmine kütusekulu: 8,2-11,1 l/100 km.

Pikkus/kere laius/kõrgus: 5998/2050/2522 mm.

Telgede vahe: 4035 mm.

Tühimass: 2085 kg.

Kütusepaagi maht: 90 liitrit.

Kandevõime: 1525 kg.

Kaubaruumi maht: 13 m3.

Lubatav piduritega haagise mass: 2500 kg.

Rehvimõõt: tehasest 215/70/15 C.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 2008

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Teravaima juhitavuse, nelikveo või odavama hinna otsinguil tuleb konkurentide poole vaadata, aga 2008 trumpideks on omanäoline interjöör - mida ülejäänutega segamini ei aja - ning vaikne vedrustus, mis tagab väga hea sõidumugavuse ka konarlikel teedel.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)