Proovisõit

Kahepalgeline Honda Jazz

• Neljas Jazz on eelkäijast 14 mm pikem luukpära, mis võlub ökonoomsuse, ruumikuse ja läbimõeldud praktilisusega.
• Autot pakutakse meil 109 hj arendava hübriidajami ja kahe „ülikonnaga,“ millest CROSSTAR-i nimeline meenutab välimuse poolest linnamaasturit.
• Mudeli baashinnaks on Eestis 20 900 € (Comfort varustuses Jazz, juuni 2020).

AutorKaido Soorsk

Kui otsite ökonoomset, ruumikat ja töökindlat pereautot, siis tuleb neljanda põlvkonna Honda Jazz kindlasti üle vaadata. See on justnagu anorektikust mahtuniversaal – või väikeauto, millesse on osatud susata mahtuniversaalile omane ruumikus – mis pakub teises reas istujatele võistlejatest rohkem jalaruumi. Meil pakutakse seda mudelit hübriidajamiga ja ostjatel on valida kahe sihverplaadi vahel. Baasmudeli näolapp olevat inspireeritud Pandade silmnäost, ent lisaks pakutakse Jazzi ka linnamaasturit meenutavas „ülikonnas,“ mille korral on auto esiosa vaoshoituma välimusega. Viimase nimeks on CROSSTAR ja lisaks erinevale välimusele on selliste versioonide kõhualune maapinnast 29 mm kõrgemal.

Mis karul kõhus?

Neljas Jazz on justnagu elektriauto, milles on liidetud kolm mootorit. Nendeks on vabalt hingav 1,5-liitrine bensiinimootor (72 kW/97 hj) ja kaks elektrimootorit, millest esimene generaatori (70 kW/95 hj) ja teine veomootori (80 kW/109 hj) rollis, sest käigukasti esiveolisel Jazzil ei ole. Mootoreid lahutavad üksteisest pardaarvuti juhitud sidurid ja Jazzi ajam töötab kolmes režiimis. „Elektrilise“ korral varustatakse veomootorit akuplokki salvestatud energiaga, ent „hübriidrežiimis“ keerutab bensiinimootor generaatorit, mis varustab energiaga nii veomootorit kui ka akut. Suurematel kiirustel/koormustel on aga kasutusel „mootoriga sõit,“ mille korral ühendatakse Atkinsoni-tsüklis töötav bensiinimootor „otse“ elektrilise veomootoriga.

Säärase silmamoonduse tulemusena töötab bensiinimootor nii harva ja madalate pööretega kui vähegi võimalik, mis võimaldab tootjal lubada, et WLTP-tsükli kohaselt on auto keskmine kütusekulu 4,5 l/100 km, mis võib olla päriselus väiksemgi. Sarnase suurusega luukpärade seas on Jazz justkui nohikust tudeng, kes kõrtsis peenikese kõrrega alles esimese õllekannu kallal luristab, sellal kui kaaslased juba kolmandat alla kallavad. Linnas sain mina Jazzi keskmiseks kütusekuluks 3,4 ja maanteel 5,0 l/100 km ning mida tihedamalt on asulas foore ja seisakuid, seda suurem on ajami kasutegur. Läbi pealinna loovides oli keskmiseks joomakommete näiduks üsna pikalt koguni 2,9 l/100 km, enne kui pikk „roheline laine“ seda lõpuks paisutama hakkas.

Kuidas see sõidab?

Nagu elektriauto, kerge kahina ja vaevukuuldava ulgumise saatel, kui bensiinimootor parajasti puhkeasendis on. Jazzi on mugav kasutada, autost avanev nähtavus on kõigis suundades hea ja vedu sujuv ning lünkadeta. Tänu kaheosalisele A-piilarile on juhi vaateväli varasemast avaram ja kange seljaga seeniorid ei pea autosse istudes (või sellest tõustes) end längus aknaposti alt läbi hiivama. Katuse kandmise ja turvalisuse eest hoolitseb sohvrile lähemal seisev jämedam aknapost, kaugem toetab vaid klaase ning on nii peenike, ei selle taha oleks keeruline peitu pugeda isegi piitspeenikesel vapral tinasõduril. Plusspoolele tuleb kanda ka tunnetuseta, ent täpne roolisüsteem, kuid baasmudeli vedrustusega on pisut keerulisem lugu.

Viimane jätab esmalt pehme ja mugava mulje, kuid suurematel konarustel selgub, et vedrustuse käik pole ülearu pikk ning suuremad kühmud võivad Jazzi kumaeda müdina saatel arvestavalt hüplema panna. Soovida jätab ka auto müraisolatsioon, sest kruusal kostavad kivikolksud teravalt autosse ja maanteel kujunes sõitjate ruumi mürataustaks 84-87 dB (suverehvidega, kiirusel 95 km/h), millesse panustasid võrdselt nii tuule- kui ka rehvimüra. Veermiku poolest saab Jazz kurvilistel teedel hästi hakkama ja ehkki ajam on täiskoormustel ilmetu, jätab pisut veniva mulje ning kisendab takka sundides kaeblikult, saavad möödasõidudki märkimisväärse stressita tehtud. Täiendamist vajavat müraisolatsiooni võib aga võtta kui „Jaapanlastele“ omast eripära.

On see ruumikas?

On, sest esimene rida mahutab muretult pikakasvulised, istmed on mugavad ja seadevõimalusi piisavalt, vaid rooliratast võiks saada veidi enam oma poole välja tõmmata. Enam avaldab muljet aga tagaistme esine jalaruum, sest minul jäi oma 183-sentimeetrise kasvuga enda järgi seatud juhiistme taga põlvede ette pooleteise rusika jagu varu ja seda nelja meetri pikkuses autos! Pea kohale jäi küll vaid paar sentimeetrit õhuruumi, ent tagaiste oli samuti mugav ja uksed avanevad pea täisnurga all, mis teeb sisenemise/väljumise lihtsamaks. Jazzi mõõdud tuletavad end meelde vaid auto laiuses, sest täiskasvanute jaoks on tegu neljakohalise autoga, millele viitab ka tagaistme kahekohaline kujundus, ehkki kolmanda reisija jaoks on seal turvavöö siiski olemas.

Neljakümne liitrine bensiinipaak asub esiistmete all, mistõttu on kaheosalise tagaistme (suhtes 60/40) all tühi ruum, mis võimaldab üles klapitud istmepatjade korral vedada seal kasvõi muruniitjat. Auto pakiruumi maht on tavaseades 304 liitrit ja tagaistme seljatuge maha käänates saab selle kasvatada 1205-liitriseks, mis tähendab, et „hoiulaekasse“ annab susata täismõõdus maastikuratta.  Uksetaskud mahutavad ees ja taga kerge vägivalla toel liitrise joogipudeli ning autos on mitmeid käepäraseid panipaiku. Nagu kaheosaline kindalaegas, pakiruumi põhja alune hoiukoht, esiistmete vahelises konsoolis asuvad lahtised panipaigad, sohvri käetoe alune hoiuruum, topsihoidjad armatuurlaua otstes ja kaarditaskud esiistmete tagakülgedel.

Kuidas see seest välja näeb?

Honda on lubanud, et 2022. aasta lõpuks on Euroopas müügil kuus mudelit, mille ajamid ühel või teisel viisil elektriga flirdivad. Esimesena täidavad seda lubadust retrovõtmes kujundusega elektriauto Honda e ja loo peategelane, mille interjöörid on selges suguluses. Jazz interjööriga on vaeva nähtud ja ehkki ülekaalus on endiselt klobisev plast, peidab selle välimus materjali olemust, armatuurlaual on mitmed pehmest materjalist paneelid ja proovisõidukis tõmbasid pilku ka tekstiilist istmekatted, mis jätsid mulje taas käideldud materjalist. Juhi ees on seitsmetolline digitaalne paneel ja armatuurlaualt leiate alates Elegance varustusest üheksatollise puuteekraani (madalamates on viietolline monitor), mis mõlemad nii lihtsa ülesehitusega, et näivad seeniorisõbralikena.

Sarnaselt välisilmega jätab ka auto interjöör funktsionaalse, asise ja meeldivalt askeetliku mulje ning te ei leia Jazzi küljest ühtki üle pakutud detaili, kui just valuvelgedele tõmmatud ilukilbid välja arvata😊. Euro NCAP turvatestides pole neljas Jazz veel osalenud, ent põhivarustusse kuuluvad lisaks kümnele turvapadjale veel automaatne avariiennetus, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus, sõidurajal püsimise abisüsteem, pimeala jälgimine, adaptiivne kiirushoidik, automaatsed kaugtuled ja „abimees,“ mis hoiatab kaasliiklejate eest, kes võivad tagurdavale autole ette kakerdada. Tagaistme välimistel kohtadel on Isofix-kinnitused ja otse loomulikult kannatab Jazzi ka nutitelefoniga paaritada või temaga üle võrgu suhelda.

Ja kuidas kõlab kokkuvõte?

Ehkki uustulnuka baashind näib ülekohtune, see ei paku Ford Fiestaga võrreldavat sõidulusti ja Peugeot 208 on veidi mugavam, on Jazz neist kõigist ruumikam, muutub varustusi võrreldes aina ihaldusväärsemaks ning teeb pikas perspektiivis hinnaerinevuse ökonoomsusega tasa. Tegu on sümpaatseima Hondaga, tagaistme ees olevat jalaruumi ja ökonoomsust silmas pidades võiks sellega taksotki sõita ning kui te just peate soetama linnamaasturile sarnaneva toote, on teie jaoks valmis Jazz CROSSTAR, millel baashinnaks 25 900 €. Sellisel juhul on tegu pea täisvarustuses autoga, millele vastab baasmudeli Executive tase. Linnas oleks nauditav baasmudelgi, mille ökonoomsus on võrreldav parimate moodsate diiselmootoritega ja mida ei kiusa viimastele omased luupainajad.

Meeldis: ökonoomsus, ruumikus, praktilisus, varustus, funktsionaalne kujundus ja kasutusmugavus.

Ei meeldinud: rehvimüra, baasmudeli lühikese käiguga vedrustus, regenereeriv pidurdamine – käigukangi B-asendis – võiks olla tõhusam.

Rivaalid: Mazda 2, MINI, Peugeot 208, Renault Clio, Seat Ibiza, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Polo.


Honda Jazz Executive

Hind: 22 900 €.

Mootor, veoskeem: bensiinimootor pluss kaks elektrimootorit, esivedu.

Võimsus: 80 kW/109 hj.

Pöördemoment: 253 Nm.

Aeg 0–100 km/h: 9,5 s.

Tippkiirus: 175 km/h.

Kütusekulu: 4,6 l/100 km (WLTP, 16-tolliste velgedega).

CO2pääst: 83-134 g/km (WLTP, 16-tolliste velgedega).

Pikkus/laius (peeglitega)/kõrgus: 4044/1966/1526 mm.

Telgede vahe: 2517 mm.

Kliirens: 136 mm.

Pakiruumi maht: 304-1205 liitrit.

Tühimass: 1304 kg.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Honda Civic

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kümnenda Civicuga on hea sõita ja lisaks on sellel ette näidata ka suur pakiruum ja korralik baasvarustus. Head muljet rikub nigela lahutusvõimega puutetundlik lustikummuti ekraan, mis ei hiilga kiiruse osas ja millel peegelduv valgus segab samuti selle kasutamist.