Proovisõit

Proovisõit: Peugeot e-2008

• Ägeda välimusega elektriline pereauto
• Kvaliteetne siseviimistlus ja mugav sõit
• Baashind Eestis 33 000 eurot (e-2008 Active)

AutorArgo Verk

Igatsorti hübriide ja täis-elektrilisi sõidukeid lisandub autotootjate mudeliritta pea igakuiselt. Tänavapildis on vooluvõrgust jõudu ammutavad masinad muutunud tavapäraseks ja pead pöörama panevad ehk vaid mõned erakordsema disainiga eksemplarid. Mitmed tootjad on aga otsustanud, et elektriauto ei tohiks sisepõlemismootoriga sõsaratest välimuselt erineda.

Peugeot e-2008 kuulub kindlasti teise seltskonda ja teavitab oma jõuallika tüübist ainult läbi mõne üksiku detaili. Tõenäoliselt ei tee tavakasutaja autodel ilma mudelikirja nägemata üldse vahet.

 

Efektne disain

Peugeot’ viimaste mudelite visuaal on julge ja kaasaegne. Kante ning nurki jagub igale maitsele, signatuuri staatusesse aga on tõusnud kolm „lõvi küünist“ auto tuledes. 2008 ninast leiab viiteid loomadele veelgi – vertikaalsed päevatuled meenutavad näiteks mõõkhambulise tiigri „naeratust“, kui suurte kiskjatega jätkata.

Tundub, et nooremale põlvkonnale säärane disain meeldib, sest õhtul autoga koju jõudes teatas 16-aastane mitte just autofännist noorsand: „See näeb ju täitsa äge välja!“. Tuleb nõustuda – 2008 kujustus on minu arustki hästi õnnestunud ja vaid välimuse järgi autot otsides oleks see mu ostunimekirjas üpris kõrgel kohal.

Nagu mainitud, peegeldub e-2008 elektriline olemus vaid mõnes detailis, millest silmapaistvaim on ilmselt siniste aktsentidega iluvõre, aga keskkonnasäästlikust jõuallikast kõnelevad ka „e“ tähed esitiibadel ning tagaluugil, samuti sõsaratest erineva sinaka värvitooniga Peugeot’ logo.

 

Nägus ja kvaliteetne sõitjateruum

Autosse istumine väljast saadud esmamuljet ei riku. Nupud-lülitid, digiekraanid, armatuurlaud – kõik tundub värske ja stiilne. Materjalid on esmaklassilised ja salongi üldmuljelt kuulub 2008 kindlasti omasuguste tippu.

Peugeot 3D i-Cockpit, ehk teisisõnu digitaalne näidikupaneel juhi silme ees pakub ruumilise efekti, tuues olulisima info visuaalselt ettepoole ja jättes muu tahaplaanile. Esmapilgul harjumatu, aga igati toimiv ja nägus lahendus.

Lisaks on juba aastaid Peugeot leivanumbriks pisike rooliratas – tõsi, kuna ülalt ja alt sirge, on sõna „ratas“ kuju poolest olemuslikult vale – ja näidikuplokki tuleb vaadata üle selle. Paraku pean nentima, et juhi isteasendi ning vaatevälja osas 2008 minult plusspunkti ei teeni.

Nimelt tuleb „kellade“ nägemiseks rool päris juhi sülle langetada ja kui sõidus harjub sellega kiiresti, siis probleemseks osutub hoopis autost väljasaamine antud rooli asendi puhul. Pikad jalad ei taha kuidagi rooli alt läbi mahtuda ning kogu protseduur on lihtsalt ebamugav. Tõstes rooli kõrgemale kipub aga ekraani alumine serv juhi nägemisalast välja jääma.

Peugeot’ istmeid võib mugavaiks pidada ja ruumi on nii ees, kui taga masina suurust arvestades samuti piisavalt. Seejuures võib tootjale pika pai teha selle eest, et e-2008 ei ole pidanud lõivu maksma akude paigutuse arvelt. Pagasitki mahub autosse tava-2008 jagu.

 

Mugav ja sujuv kulgemine

Rooli taha istudes ja Start-nuppu vajutades manab e-2008 näidikuplokis esile kauni ekraanigraafika ning lisaks mõne hetke pärast ilmuvale „Ready“ kirjale ei teavita miski, et aeg on teele asuda. Teistelt Peugeot mudelitelt tuttav käiguhoob istub mõnusasti käe alla, D-asend sisse ja gaasi vajutades võtab e-2008 sujuvalt paigast.

Kohe esimestest meetritest alates on arusaadav, et Peugeot seadis veermikku timmides eesmärgiks eelkõige sõidumugavuse ja selle ülesandega saab e-2008 suurepäraselt hakkama. Trammiteedest ja asfaldikonarustest veereb masin üle veenva sujuvusega ning juhitavus püsib rahulik ja kindel. Arusaadavalt kaldub kiiruse kasvades raske ja kõrgemapoolne auto tänu pehmele veermikuseadele kurvides omajagu, aga sõit püsib kenasti turvaline ka maanteekiirustel.

Üllataval kombel käitub normaalrežiimil e-2008 paigaltvõtul üpris uimaselt – auto reageerib küll gaasipedaali puudutusele koheselt, aga kiirus kasvab päris rahulikus tempos. Tavaliselt on elektri jõul liikuvad autod eelkõige kohapealt startides üliärksad, aga e-2008 sellist muljet ei jäta.

Teisi sõidurežiime katsetades (valida saab lisaks veel Sport ja Eco vahel) peab nentima, et Sport-seades Peugeot muutus kiirendusel tuntavalt nobedamaks ning meenutas vast kõige rohkem samamoodi juhtmest laetavaid konkurente.

 

Ottomootoriga 2008-st kallim

Sõltuvalt varustustasemest saab e-2008-le pea kõike, mida ühelt kaasaegselt autolt küsida oskaks. Turvalisuse osas ei puudu autost ei automaatne hädapidurdussüsteem, aktiivne reahoidja, pimenurga andurid, liiklusmärkide tuvastus jm. Too viimane kippus küll aeg-ajalt 110 km/h alas hoopis 90 lubatud sõidukiiruseks pakkuma, aga parem nii-, kui vastupidi.

3D efektiga näidikuplokki juba mainisin, lisaks leiab armatuurlaualt 10-tollise puutekraani, mis aitab autoga muusika, telefoni, navisüsteemi jm. teemal „suhelda“. Kuigi osad funktsioonid on kättesaadavad ka läbi otseklahvide, siis valikuid kasvõi temperatuuri osas tuleb teha ikkagi todasama ekraani kasutades.

Peugeot e-2008 hinnad algavad 33 000 ja lõpevad 40 900 euro juures. Samaväärse varustustasemega bensiini-2008-st on täiselektriline versioon ca 14 000 eurot kallim. Eks igaüks saa ise kalkuleerida, kui kiiresti ja kas üldse antud hinnalisa ennast tasa teenib. Küllap ostab suur osa inimesi elektriauto ka muudest põhjustest lähtuvalt – soov keskkonnasäästu toetada, innovatsiooniga kaasas käia, auto sobitub elustiiliga jne. Head põhjused kõik, kui soov ainult rahanumbrist kaugemale vaadata.

 

Lõpetuseks

Tuleb tunnistada, et 3 päeva elektrilise Peugeot e-2008 roolis möödusid linnasõitu nautides, aga ka maanteesõidul hämmastudes. Mulle ei tohiks tegelikult üllatusena tulla, et 110 km/h piirkiirusega maantee ei ole elektriauto lemmikkeskkond. Sõiduulatuse näit kipub sellises olukorras kahanema oluliselt kiiremas tempos, võrreldes läbisõidu kasvuga.

Nii tuligi ühel päeval kilometraažiks maanteel kokku veidi alla 100 km, aga lubatav sõiduulatus kukkus selle juures tervelt 198 km võrra. Seejuures kasutasin e-2008 täpselt nii, nagu oma igapäevasõidukit – enam-vähem lubatud piirkiirus, salongisoojendus, raadio, mitu inimest autos jne. Linnas seevastu hakkasid kilomeetrid vaikselt „taastuma“ ja ka rooli taga läks olemine kohe mõnusamaks.

Loomulikult, esmakordselt autosse istudes ja ligi 300 km näitu silmates mingit ebamugavustunnet ei teki. Aga kui õhtuks langeb lubatud kilometraaž juba alla 100 km, hakkab pulss vähehaaval kerkima. Igaks juhuks ühendasin e-2008 kodus vooluvõrku ja hommikul istusin autosse taas rahuliku südamega.

Saan mõistusega aru, et ka kahekohalise näidu juures peaksin normaaloludes veel päris mitu päeva saama linnas hakkama ilma laadimiseta, aga ometi mõtlen olukorra peale rohkem, kui mulle seda teha meeldiks. Ilmselt vajab elektriauto igapäevane kasutamine natuke teistsugust mõttemalli.

Lohutan ennast mõttega, et küllap sellega harjub tasapisi ja mida rohkem elektrilisi sõidukeid meie ümber tekib, seda rohkem tekib ka laadimisvõimalusi. Tõenäoliselt paraneb ka sõiduulatus veelgi, kuigi e-2008 oma ca 300 km on juba täna enam-vähem mõistliku kilometraažiga. Linnainimesele peaks sellest tõepoolest piisama terveks (töö)nädalaks.

 

 

Meeldis: Disain, varustus, ruumikus

Ei meeldinud: Natuke uimane tavarežiimis, rooli ja näidikute asend juhi suhtes

Rivaalid: Hyundai Kona Electric, Nissan Leaf, Mazda MX-30, Volkswagen ID.3

 

Peugeot e-2008 GT Line

Baashind: 39 000 EUR

Mootor: elektrimootor

Võimsus: 100 kW / 136 hj

Pöördemoment: 260 Nm

Aeg 0-100 km/h: 9,0 s

Tippkiirus: 150 km/h

Sõiduulatus (WLTP): 320 km

Pikkus/laius/kõrgus: 4300/1770/1550 mm

Telgede vahe: 2605 mm

Pakiruumi maht: 405 liitrit (max 1467 l)

Tühimass: 1662 kg

Rehvimõõt: 215/60 R17

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.