Proovisõit

Proovisõit: Uus Kia Sorento trügib luksusautode pärusmaale

• Silmapaistva välimusega maastur
• Rikkalik turvavarustus
• Auto hind Eestis 53 990 eurot

AutorMihkel Külaots

Midagi on Kiadega juhtunud. 10 aastat tagasi (kui ma juhtumisi Kia Baltikumi turundusjuhina töötasin) oli Kia mõistliku hinnaga Lõuna-Korea automark - et kui Toyotat ei raatsinud osta, siis võtsid Kia või nii. Veel enne seda oli aeg, kus Kia tähendas kaheldava kvaliteediga keskpärast masinat. Kuskil koosolekuruumis otsustati aga ühel hetkel, et aitab - nüüd hakkame paremaid autosid tegema. Palgati tuntud autodisainer Peter Schreyer. Pöörati suuremat tähelepanu kvaliteedile. Kui trendikam välimus hakkas kohe silma, siis kuidas näidata paremat vastupidavust? Selle tõestamiseks hakkas Kia pakkuma seitsmeaastast garantiid. Seitse!

 

Uuenenud välimus

Aga räägime nüüd konkreetselt uuest Sorentost. Kui eelmise põlvkonna auto oli pigem ümar ja liialt pehmete joontega, siis uus Sorento on kandilisem ja enesekindlam. Esiots meenutab veidi Ameerika muskelautosid, proportsioonid on hästi paika timmitud. Kogu väliskujustus on julge ja jõuline.

Maitsekas disain kandub edasi ka salongi. Istmed on heast Nappa nahast, kaunistatud keeruliste rombõmblustega. Metallnupud ja -liistud. Elegantsed puiduefektiga pinnad. Meeleoluvalgus, mille tooni saad ise muuta. Suur 10,25-tolline puutetundlik ekraan. Selles on omajagu luksust.


Tehnoloogiliselt suur samm edasi

Põhivarustusena saadav nutivarustus kuulub automaailma kõrgklassi. Põhiline märksõna siin on turvalisus. Süsteeme on palju: adaptiivne kiirushoidik ja sõiduraja jälgija võimaldavad autol peaaegu et ise maanteel sõita (juhil peavad käed muidugi roolil olema). Radari ja kaameraga hädapidurdussüsteem aitab vältida kokkupõrkeid ees sõitva autoga ja isegi jalakäijaga. Pimenurga hoiatuse uus tase  - kui suunatule sisse lülitad, näed näidikuplokis videopilti otse oma pimenurgast. Parkimisel näed suurel ekraanil 360 kraadi pilti ümbritsevast.

Sorento jälgib tagurdades või sõitma hakates, et keegi ristisuunas (näiteks parklast välja või kõrvalteelt peateele sõites) ette ei sõida/astu. Kui auto tunnetab ohtu, pidurdab sinu eest. Sain oma nahal tunda, töötab - piiratud nähtavusega parkimiskohast välja sõitma hakates auto äkitselt pidurdas (ja andis häirekella), järgmisel hetkel nägin kiirelt lähenevat sõidukit.

Kui eessõitja stardib ja hajunud tähelepanu tõttu veidi passima jääd, annab Sorento sellest häälega märku. Ja kas ma juba ütlesin, et autosse sisenedes võtab sind vastu sisenemismuusika?


Hästi kombineeritud vanad ja uued väärtused

Kuigi salongist leiab kaks suurt ekraani, on Sorento läinud mõistuspärast teed - paljud funktsioonid on ka nuppudelt juhitavad. Puutetundliku ekraani menüü on loogiline ja kergesti kasutatav (seda ei saa öelda mitmete teiste autode ekraanide kohta!). Istmesoojendused on neljal (!) istmel, esiistmed on pealekauba veel ka jahutatavad. Ja taas on au sees vanad head väärtused: põhja all on täismõõdus varuratas koos vajalikke tööriistadega.

Tõstan esile ka autovõtme... või peaks pigem ütlema puldi, kuna sellega saab anda mitmeid käsklusi. Tahaks seda isegi rohkem näppida, kuid enamus asju käib võtmevabalt. On siiski üks asi, mille jaoks tasub võtit kasutada: kaugjuhitav parkimine! Sorentot saab puldist edasi-tagasi sõidutada, et see end ise kitsasse parkimiskohta manööverdaks. Omamoodi praktiline, aga kindlasti väga meelelahutuslik (“Vaata, auto sõidab ise!”).

Last, but not least: mahukus! Pakiruum on korralik ja põhjakatte all on peidus veel kaks istet. Tagumistel ridadel istujatel on parajalt ruumi ning põlved pole liiga krõnksus. Kuid kui tahad veidi suuremat pakiruumi, võid valida täpselt sama raha eest ka viiekohalise auto. Lisaks mahukad panipaigad ja topsihoidjad. USB-laadijad on olemas nii teises kui ka kolmandas istmereas, samuti saavad kõik istmeread ise oma kliimat reguleerida.


Parketimaastur?

Üks mu sõber nimetab sellise sõnaga sõiduautosid, millel on maastikuauto kuju, kuid loodusesse nendega asja pole. Muidugi tahtsin teada, kas ka Sorento sellise võrdluse alla käib. Siiski mitte! Sorento ronib julgelt asfaldilt maha ka kruusale ja porisele pinnale. Kuid ilmselt on see siililegi selge, et kuskil metsas mudastel teedel müttamiseks keegi Sorentot ei osta. Küll on see masin mõistlik siis, kui vaja tihti väiksematel konarlikel teedel sõita. Muidugi sobib selleks igasugune sõiduauto, kuid siingi peitub saatan detailides. Sportvedrustusega sõiduautoga on auklikel teedel sõitmine paras piin, sest see võimendab igat konarlust omajagu. Tean omast kogemusest - ei tasu osta pereautot väga jäiga vedrustusega. Sorento uhas aga augud siledamaks. 2,2-liitrine diisel ja 8-käiguline kahe siduriga robotkast veavad masinat sujuvalt ja suure auto kohta piisavalt krapsakalt edasi.

 

Kui oled mitme erineva auto roolis istunud, oled kindlasti märganud, et roolitunnetus on hea sõidukogemuse juures ääretult oluline. Ise ei osanud sellele enne tähelepanu pöörata kui sattusin ühe linnamaasturi juhiks – rool oli liialt kerge ja käitus käes lausa ebaloogiliselt. Sorento rool mulle meeldis – konkreetne ja ideaalse keeramiskangusega.


Kas Kiast on saamas luksusbränd?

Uues Kia Sorentos on meeldiv sees istuda ja temaga on meeldiv sõita. Masinast õhkub luksuslikkust. Kas mõistliku hinnaga automargist on saamas luksusauto? Toyotal on Lexus, Nissanil Infiniti. Miks ei võiks Hyundail olla luksusmargiks Kia?

Sorento igatahes selles suunas sammub. Veel üks hea näide: armatuuril olevad nupud. Need on metallist ja mõnusalt tummised. On tunda, et keegi on kõvasti aega panustanud, et nende välimus ja tunne vajutamisel just õige oleks.

Ehk kokkuvõttes ma väidan, et Kia ületab ennast igast otsast. See auto ei ole see, mida tavaliselt Kiadest oodatakse (või vähemalt oodati). Sorento on palju enamat. Samamoodi on täisvarustuses auto hind - 54 000 eurot – noobli auto mõõtu. Autot ja varustust on ju ka päris palju, aga miks mitte osta siis juba mõni uhkema märgiga masin?

Üks teooria mul siin on. Kia logo ei paku sellist subjektiivset lisaväärtust nagu näiteks BMW, Lexus või Mercedes. Seega ei saa Kia oma logo eest kapotil küsida nii palju lisaraha nagu luksusbrändid seda teevad. Seega teoreetiliselt saab Kia Sorentot ostes rohkem autot ja vähem brändinime eest makstud tühja kulu. Kui bränd pole oluline ja otsid luksuslikku autot, siis Sorento on väga hea pakkumine.


Meeldis: Disain, varustus, nutikas turvavarustus.

Ei meeldinud: Hind.

Rivaalid: Peugeot 5008, Škoda Kodiaq, Audi Q7, Volvo XC90.

 

Kia Sorento

Auto hind: 53 990 €

Mootor: R4, turbodiisel

Võimsus: 148 kW / 202 hj

Pöördemoment: 440 Nm

Aeg 0-100 km/h: 9,2 s

Tippkiirus: 205 km/h

Keskmine kütusekulu: 6,0 l/100 km (NEDC)

CO2 pääst: 158 g/km (NEDC)

Pikkus/laius/kõrgus: 4810/1900/1700 mm

Telgede vahe: 2815 mm

Pakiruumi maht: 187-2011 l

Tühimass: 1819-1954 kg


Pildid: Mihkel Külaots

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia xCeed

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Selle auto korral on põhiargumendiks praegu nii popp „kupeelaadne välimus“, mis teeb xCeedi võrreldavast baasmudelist hoomatavalt kallimaks, aga sõiduomadused pole kõrgema kliirensi ja raskuskeskme tõttu kannatada saanud ja praktiline pool on linnamaasturi laadset ilmet omaval vennal ehk paremgi.