Proovisõit

Proovisõit: Neljanda põlvkonna Toyota Yaris pakub mugavat ja stressivaba sõidukogemust.

* Esimest Toyota Yarist esitleti 1999. aastal ja tänaseks on auto jõudnud neljanda põlvkonnani.
* Lisaks esiveolistele luukpäradele hakkavad koosteliinilt maha veerema ka nelikveolised adrenaliinipumbad ehk erimudelid GR Yaris.
* Tegu on ka ruumika autoga esireas, sest 183-sentimeetrise kasvuga mehekondil jääb õige isteasendi korral pea kohale rusikajagu varu.

Neljanda põlvkonna Toyota Yaris pakub mugavat ja stressivaba sõidukogemust, tehes pika sammu edasi neis valdkondades, kus vanematel midagi vajaka jäi. Müügil: nüüd, baashind: 13 900 €.

Esimest Toyota Yarist esitleti 1999. aastal ja tänaseks on auto jõudnud neljanda põlvkonnani. Värskeim versioon ehitatakse GA-B nimelisele alusele, mis kujutab endast Yarise mõõtkavasse vähendatud Corolla platvormi. Lisaks esiveolistele luukpäradele hakkavad koosteliinilt maha veerema ka nelikveolised adrenaliinipumbad ehk erimudelid GR Yaris. Selle 1,6-liitrine jõuallikas arendab 261 hj (!), ent paraku on säärased kuumpärad baasmudelist enam kui kaks korda kallimad. Kuid tavaversiooni ostja võib end lohutada sellega, et tema valik on jõujuurikaist nägusam ega meenuta eestvaates tunnelisuud.

Isteasendi poolest meenutab värskeim väljalase pigem linnamaasturit, ehk esiistmete padjad asuvad isegi alumise asendi korral kõrgemal kui enamikus sõiduautodest, mistõttu peaks uus mudel sobima ka seenioritele, kellele ei meeldi autosse istudes „auku kukkuda“. Nähtavus on ette ja külgedele hea ja ehkki esiosa nurkade asukohti on keeruline hoomata, pole see tänu lühikesele ninaosale eriline probleem. Manööverdamisvõime on hea ja kuigi esimesed piilarid on jämedad, ei sega seegi kuigivõrd. Kahes sihis seatav roolisammas ja muudetava kõrgusega juhiiste on põhivarustuses, mistõttu peaks mugava sõiduasendi leidmine olema kõigil võimalik.

Mis sul kõhus on, XP210?

Säärast mudelikoodi kandvad uustulnukad on esindustes kohal ja esiti pakutakse neid kolmesilindriliste vabalthingavate bensiinimootoritega. Liitrine versioon arendab 53 kW/72 hj ja 1,5-liitrine 92 kW/125 hj. Kolmandana on valikus hübriidajam, milles on 1,5-liitrine bensiinimootor kokku köidetud 59 kW/80 hj arendava elektrimootoriga, saades ülekandekadusid maha arvates ajami jaksu iseloomustavaks näiduks 85 kW/116 hj. Baasmudelid saavad viiekäigulise käsikasti, suuremal jõuallikal on käike ühe võrra enam. Mõlemat mootorit pakutakse lisaks veel variaatortüüpi automaatkäigukastiga, mis on ka hübriidide veimevakas.

Liitrise jõuallikaga Yaris saavutab 100 km/h 14,6 sekundiga ja selle joomakombeid iseloomustavaks näiduks on 5,6 l/100 km (siin ja edaspidi mõõdetuna WLTP-tsüklis). Suurema mootori näitajad on vastavalt 9,0 s ja 5,2 l/100 km ning „invakastiga“ on sama mootoriga auto 1,2 sekundit aeglasem ja 0,1 liitrit janusem. Hübriidajamiga versioon saavutab 100 km/h 9,7 sekundiga ja selle keskmiseks kütusekuluks öeldakse 3,8 l/100 km. Viimane arv on küll ebarealistlik, ent hübriid-Yaris on siiski ÖKONOOMNE auto, sest maanteel kujunes sellise Yarise joomakommete väärtuseks 4,7-5,2 ja linnas sõltuvalt liiklustihedusest 3,2-4,6 l/100 km.

Mis mulje autost jäi?

Meie proovisõidukiks sai varustuse all ägav hübriidajamiga Limited Edition (alates 22 800 €), mis jättis vaikse ja kergeltkäsitsetava mulje. Siledal asfaldil jäi interjööri müratase maanteekiirustel isegi alla 70 dB, mis on KIIDUVÄÄRT tulemus. Elektrimootor toetab möödasõitudel bensiinimootorit sedavõrd, et pöördeid ei pea keskmistest ülespoole kruvima. Vedrustus saab ühtviisi hästi hakkama nii linnatänavatel kui ka maanteel, olles vaikne ja hoides ära sügavamad noogutamised, kuid käigu pikkust võiks püstakutel enam olla, sest liialt uljalt „lamavat politseinikku“ rünnates annab vedrud üsna lihtsalt põntsu saatel kokku suruda.

Lisaks on esireas tegu ka ruumika autoga, sest 183-sentimeetrise kasvuga mehekondil jääb õige isteasendi korral pea kohale rusikajagu varu. Esiistmete seljatoed toetavad hästi, ent tagaistet võiks käsitleda pigem täiendava panipaigana, ehkki uue auto telgede vahe on eelkäija omast 50 mm pikem. Sohvrisugusel keskealisel on teises reas omasuguse taga pea laes kinni ja põlved surutud vastu esiistme seljatuge ning mugavamaks sisse-välja-vupsamiseks võiksid uksedki laiemalt avaneda. Ent säärased olud valitsevad ka võrreldavates konkurentides, selles suurusklassis suudab teises reas arvestatavat jalaruumi pakkuda ainult uus Honda Jazz.

Mida võtta?

Kui sõita lõviosa ajast üksi või kahekesi, siis eelistaksime hübriidajamiga Yarist praegusele Corollale, sest kompaktsem auto on linnas käepärasem ja jätab kõige luksuslikumas varustuses suuremast vennast mugavama mulje. Ülejäänud mootoreist tuleks kõne alla 1,5-liitrine „pada,“ kuid baasjõuallikas on ka ainult linnatingimustes ilmselt liialt kahvatu. Ostke Yaris hea varustusega ja kahevärvilisena ning asuge muretut elu nautima. Euro NCAP ohutuskatsetes teenis see auto nüüdsama maksimaalsed viis tärni, garantii kestab aga viis aastat või 150 000 km (hübriidajami liitium-ioonakul 10 aastat).

Uus Yaris pole veatu, sest selle pakiruum võiks olla suurem, teine rida ruumikam ja infolustisüsteemi ekraan parema lahutusega. ent uus mudel on arenenud õigetes suundades, olles eelkäijast mugavam, turvalisem ja ökonoomsem. Ford Fiesta võib olla kaasahaaravam, Honda Jazz ruumikam ja Renault Clio nunnum valik, ent hübriidajamiga Toyota Yaris meelitab nüüd lisaks ökonoomsusele ning töökindlusele veel sõidumugavuse ja vaikse interjööriga. Ning sõidulustiga, nelikveolist „gee-err-jaarist“ meelde tuletades, aga seesinane masin on sootuks isemoodi tükk ja väärib omaette (pikemat) lugu.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid Limited Edition

Baashind: 13 900 eurot.

Ajam: 1,5-liitrine bensiinimootor koos elektrimootoriga.

Võimsus: 85 kW/116 hj.

Pöördemoment: 120 Nm @ 3600-4800 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 9,7 s.

Tippkiirus: 175 km/h.

Keskmine kütusekulu: 4,3 l/100 km (WLTP).

CO2 pääst: 97 g/km (WLTP).

Pikkus/laius/kõrgus: 3940/1745/1500 mm.

Telgede vahe: 2560 mm.

Pakiruumi maht: 286-947 liitrit.

Tühimass: sõltuvalt varustusest 1085-1180.

Maksimaalne haagise mass (piduritega/ilma): 450 kg.

Rehvimõõt: 205/45 R17.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.