Uudised

Kütusekulu -- (NEDC)-unelmad ja tegelikkus

Saksa autoajakiri võrdles tegelikku kütusekulu euronormiga
Võimsad autod tarbisid oodatust vähem
Praegune norm soosib hübriide ja pisikesi mootoreid

Saksa soliidne autoajakiri "auto motor und sport" (edaspidi ams) on juba mõnda aega kahtlustavalt suhtunud autode ametlike kütusekulude arvudesse, ning avaldas käesoleva aasta 13. numbris (13. juuni 2013, lk. 54-55) oma mõõtmistulemused võrrelduna euroliidu NEDC-mõõtmistsükli andmetega.

Kütusekulu mõõdab ams kahel viisil. Esiteks läbib katsetatav auto nn. säästuringi, mille pikkus on 280 kilomeetrit. Siin sõidavad väljaõppinud juhid, kes püüavad kütusekulu võimalikult madalal hoida. (Hoolimata päevakuumusest jäetakse näiteks kliimaseade alati sisse lülitamata). Samas ei ole sõit üldse elukauge, sest keskmine kiirus küünib 70 kilomeetrini tunnis (NEDC-tsükkel läbitakse keskmise kiirusega 33,6 km/h).

Teiseks mõõdetakse auto kütusekulu päriselus. Siin kütust spetsiaalselt kokku ei hoita, liigutakse üldises tempos ega jäeta ka möödasõite tegemata. Teisalt ei püstitata ka mingeid kiirusrekordeid. Lühidalt -- sõidetakse nii nagu Teie või mina.

Mõõtmistulemused koondas ams tabelitesse. Kõige.pealt olgu esitletud 15 paremat autot, kelle keskmine kütusekulu säästuringil oli EL ametlikust madalam.


nrmarkmudelvõimsus hjerinevus %ams säästuringNEDC keskmineams testikulukütus
1CadillacCTS-V564-28,811,115,617,1B95
2MaseratiGran Turismo406-27,310,414,316,8B95
3JeepGrand Cherokee 3.6 V6286-26,211,014,915,1B95
4BMWM3 Coupé420-25,09,312,414,9B95
5ChevroletCamaro Coupé Auto.405-24,49,913,115,4B95
6Aston MartinDBS517-24,412,416,418,2B95
7AudiR8 4.2 FSI quattro430-23,49,512,414,8B98
8ToyotaGT86200-23,16,07,89,5B95
9JaguarXK 5.0 V8385-22,38,711,215,6B95
10Porsche911 Carrera S400-22,17,49,513,3B95
11Rolls-RoyceGhost570-21,310,713,616,1B95
12SubaruTrezia 1.3i99-20,04,45,57,1B95
13BMW325i Coupé218-20,85,77,29,6B95
14McLarenMP4-12C625-19,79,411,716,0B98
15PeugeotRCZ 200 THP200-19,45,46,710,2B95

Ning seejärel vaatame, missugused 15 autot kulutasid ams testis euronormist rohkem.

nrmarkmudelvõimsus hjerinevus %ams säästuringNEDC keskmineams testikulukütus
1Peugeot3008 Hybrid420036,85,23,86,4D
2Fiat500 0.9 Twinair8527,55,14,06,5B95
3MINICooper D11226,34,83,86,2D
4JaguarXF Sportbrake 2.2D20023,56,35,18,6D
5Mercedes-BenzE200 T18423,37,46,09,8B95
6FordC-MAX 1.6 TDCI11523,35,34,37,2D
7BMW530d25822,66,55,38,3D
8LexusGS 450h34520,37,15,910,0B95
9Mercedes-BenzCitan 109 CDI9018,65,14,37,1D
10Alfa RomeoGiulietta 2.0 JDTM 16V14017,85,34,57,1D
11KiaRio 1.410917,06,25,37,9B95
12RenaultLaguna dCi 11011016,74,94,27,1D
13AudiA3 2.0 TDI15015,95,14,46,4D
14ToyotaAuris 1.8 VVT-i HSD13615,84,43,86,3B95
15BMW520i Touring18414,97,76,710,2B95

Mida toodud andmetest järeldada saame?

Esimesest tabelist on selgelt näha, et NEDC-norm diskrimineerib võimsaid autosid. (Me ei tea, kuidas sinna sattus Subaru Trezia, kuid olgu ta reeglit kinnitav erand).

Teiseks näeme, et samamoodi soosib NEDC diiselautosid, hübriide ja downsizing-jõuallikaid.
Niisiis, lugupeetud autohuvilised: suhtuge ametlikesse kütusekulu-arvudesse teatud ettevaatusega. Eriti kui luubi all on mõni moodne eriti säästlik sõiduk.

Ning jätame lugejale koduseks ülesandeks arvutada, kui palju siintoodud autod ams testis kulutasid kütust normist rohkem. Märgime vaid, et esimeses tabelis jäi ülekulu 1,3 ja 52,2 protsendi vahele, teises aga 45,5 ja 69,5 protsendi vahele. Veel küsimusi?

Allikas: auto motor und sport


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.