Uudised

Eesti 2014. aasta auto on Volkswagen Golf!

2013. aastal Euroopas, 2014. aastal Eestis
VW MQB-platvorm sai ligi 2/3 punktidest
Ükski kuuest ei ole kaotaja

Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel neljateistkümnendat korda läbi viidud Eesti aasta auto (EAA) konkurss tegi Volkswagenist  Škoda ja Peugeot' järel kolmanda automargi, millel on õnnestunud Eesti aasta auto tiitel võita rohkem kui ühel korral. Samuti sai Golfist esimene mudel, mis on võitnud selle tiitli kahel korral – aastal 2005 pälvis Eesti aasta auto nimetuse ka Golfi V põlvkond.

Kahe võitja vahele jääb 2010. aastal III kohaga lõpetanud Golf VI, mistõttu tiitlikaitsjaks Golfi pidada ei saa. Käesolevas võistluses osalenud Golf VII võinuks juba mullu platsi puhtaks lüüa, nagu ta tegi seda nii Euroopa kui maailma aasta autode valimistel. EAA reeglite järgi pidi alles 2013. aasta hilissügisel Eestisse jõudnud VW müügihitt aastaks n.-ö. ootele jääma. See aga tähendas ka uute tugevate konkurentide lisandumist.

Tuleb märkida, et kõige ohtlikumad rivaalid olid oma pere liikmed -- sellesama Golfi sõsarmudelid. Aastaga jõudsid turule nii Škoda Octavia kui Seat Leon ja nagu arvata võis, ei olnud ka neil esikuuikusse pääsemisega probleeme. Škoda pakkus oodatult Golfile ülitõsist konkurentsi, kuid lõpuks jäi Euroopa aasta auto peale ning Škodal neljas esikoht Eesti aasta auto konkursil saamata.

Sama pere teine liige Seat Leon on varem finaali pääsenud kahel korral. 2001. aastal, mil esikoht selgus veel rahvahääletuse teel, lõpetas Leon esikümne, 2007. aastal tuli aga sarnaselt tänavusega igati tublile kolmandale kohale.

Linnamaasturite Honda CR-V (2008. aasta 4. koht) ja Subaru Foresteri (finaali debütant) duellist väljus kõrgema -- neljanda -- kohaga Honda.

Kompaktauto (ehk, nagu sakslased ütlevad, Golfi-klassi auto) 308 sel korral Peugeot' senisele kahele esikohale lisa ei toonud, kuid ühte rekordit hoiab Peugeot endiselt. Nimelt on seda marki autod olnud konkursi finalistide seas koguni 9 korda (järgnevad VW 8 ning Honda, BMW, Ford ja Opel 7 korraga).

Vaid ühe punktiga kuuendaks jäänud Subaru pääses esmakordselt finaali mullu, kui sportauto BRZ koos sõsarmudeliga Toyota GT86 sai viienda koha. Mitme žüriiliikme arvates oli Foresteri finaalikoht seekordse finaali suurim üllatus.

Muidugi ei tähenda ka seekordsel konkursil tahapoole jäämine kaugeltki  seda, et tegu oleks kehva(de) auto(de)ga. Aastas lisandub ümmarguselt 40 uudismudelit ja see tähendab, et finaali pääseb vaid murdosa nendest. Seega on võitjad kõik kuus, paraku on Eesti aasta auto tiitleid vaid üks. Ja algaval aastal on tiitliomanikuks Volkswagen Golf.


Eesti Aasta Auto 2014 lõpptulemused

Volkswagen Golf99 punkti
Škoda Octavia90 punkti
Seat Leon71 punkti
Honda CR-V49 punkti
Peugeot 30844 punkti
Subaru Forester43 punkti

Varasemad Eesti Aasta Auto võitjad

2001Peugeot 206
2002Renault Laguna
2003Mazda6
2004Honda Jazz
2005Volkswagen Golf
2006BMW 3. seeria
2007Škoda Roomster
2008Ford Mondeo
2009Škoda Superb
2010Škoda Yeti
2011Opel Astra
2012Peugeot 508
2013Mercedes-Benz A-klass

What Car? Eestit esindas 18-liikmelises žüriis kolm liiget: Tõnu Tramm, Argo Verk ja Olev Toom. Meie minikonkursi võitjaks tuli samuti Volkswagen Golf 18 punktiga 21 võimalikust. Huvitav on märkida, et kuigi meie arvamused üksjagu erinesid, saime kolme peale täpselt sama paremusjärjestuse kui suur žürii:

autoArgoOlevTõnukokku
Volkswagen Golf77418
Škoda Octavia54716
Seat Leon45312
Honda CR-V2158
Peugeot 3083317
Subaru Forester1225


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Tiguan

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Tiguan on ruumikas, hea mootorivaliku ja hea juhitavusega linnamaastur, oma klassis ka üks turvalisemaid sõidukeid.