Uudised

TÜV 2014: millised autod peavad hästi vastu, millised vähem?

Töökindlaim uuepoolne auto on Opel Meriva
Esikümnetes 26 sakslast ...
... ja 25 jaapanlast

Saksa tehnoülevaatusorganisatsioonide liit TÜV avaldas iga-aastase sõiduautode ülevaatuse aruande, mis Saksamaa autopargi suurust arvestades kajastab autode töökindlust vägagi objektiivselt. Allpool on tabelites esitatud ülevaatusel kõige paremini ja kõige halvemini esinenud automudelid aastate lõikes. 

Muuhulgas näeme, et esikümnetes leidub ainult Saksa ja Jaapani autosid, tabelite lõppudes on pilt see-eest kirjum -- Lõuna-Euroopa autoehitajate saavutuste kõrval leiame ka mõned Saksa sugupuuga sõidukid.

Tabelites on toodud ülevaatusel leitud tõsiste vigadega autode protsent. Tõsisteks loetakse keskkonnaohtlikke vigu ning turvalisuse poolelt valgustusseadmete, veermiku ja pidurite rikkeid. Kuigi suurem osa tõsistest vigadest kuulub ikkagi "tulede" rubriiki, nendivad ülevaatajad, et valgustusseadmete seisukord on viimastel aastatel paranenud.

2 ja 3 aastat (keskmine: 9,1%)

koht mark mudel tõsiste vigade % läbisõit 1000 km
1 Opel Meriva 4,2 29
2 Mazda 2 4,6 32
3 Toyota IQ 4,8 30
4 Porsche 911 5,2 31
5 BMW Z4 5,5 32
5 Audi Q5 5,5 63
7 Audi A3 5,6 47
7 Mercedes-Benz GLK 5,6 52
9 Toyota Avensis 5,7 52
9 Mazda 3 5,7 36
       
120 Fiat Punto 14,5 37
120 Chevrolet Aveo 14,5 33
122 VW Sharan 14,7 61
123 Citroën C4 Picasso 15,2 49
124 Alfa Romeo  159 15,4 56
125 Fiat Bravo 15,7 42
126 Chevrolet Matiz 16,1 29
127 Citroën C4 16,6 41
128 Fiat Panda 17,1 31
139 Dacia Logan 19,4 46





4 ja 5 aastat (keskmine: 14,8%)

koht mark mudel tõsiste vigade % läbisõit 1000 km
1 Toyota Prius 7,3 63
2 Ford Kuga 7,8 68
3 Porsche Cayenne 8,1 78
3 VW Golf Plus 8,1 61
5 VW Passat CC 8,4 73
6 Audi A4 8,7 85
7 VW Tiguan 8,8 73
8 Toyota Auris 9,1 58
9 Porsche 911 9,2 45
10 Mazda 2 9,3 51
       
113 Chevrolet Captiva 22,1 77
114 Ford Ka 22,8 52
115 Fiat Panda 23,3 51
116 Renault Kangoo 23,8 69
117 Citroën Berlingo 24,2 77
117 Seat Ibiza/Cordoba 24,2 63
119 Chevrolet Matiz 24,7 48
120 Fiat Doblo 25,3 79
121 Citroën C4 25,5 70
122 Dacia Logan 28,9 79





6 ja 7 aastat (keskmine: 21,2%)

koht mark mudel tõsiste vigade % läbisõit 1000 km
1 Toyota Prius 9,9 89
2 Porsche 911 11,1 58
3 Mazda 2 12,1 63
4 VW Golf Plus 12,4 80
5 Mazda MX-5 12,8 57
6 Toyota Corolla Verso 13,4 92
7 Toyota RAV4 13,6 86
8 Honda Civic 13,8 86
9 Toyota Yaris 13,9 66
10 Mercedes-Benz SLK 14,3 62
       
104 Alfa Romeo 147 29,7 87
105 Renault Mégane 29,9 95
106 Fiat Punto 30,4 79
107 Peugeot 307 30,6 91
108 Renault Laguna 32,6 107
108 Fiat Stilo 32,6 96
110 Renault Kangoo 33,2 92
111 Dacia Logan 33,8 83
112 Fiat Doblo 33,9 103
113 Chrysler PT Cruiser 37,7 83





8 ja 9 aastat (keskmine: 28,8%)

koht mark mudel tõsiste vigade % läbisõit 1000 km
1 Porsche 911 10,3 76
2 Toyota Corolla Verso 14,5 104
3 Toyota RAV4 16,2 99
4 VW Golf Plus 17,5 90
5 Toyota Avensis 17,9 113
6 Honda Jazz 18,2 92
7 Mazda 2 19,0 86
8 Toyota Corolla 19,4 99
9 Mercedes-Benz SLK 19,5 72
10 Ford Focus C-Max 19,6 95
       
86 Renault Kangoo 36,8 113
87 Chevrolet Matiz 37,0 73
88 VW Sharan 37,3 147
89 Ford Galaxy 37,5 142
90 Alfa Romeo 147 37,9 107
91 Alfa Romeo 156 38,2 126
92 Renault Laguna 38,9 124
93 Chrysler PT Cruiser 40,3 113
94 Fiat Stilo 41,2 112
95 Mercedes-Benz M-klass 42,7 139





10 ja 11 aastat (keskmine: 33,3%)

koht mark mudel tõsiste vigade % läbisõit 1000 km
1 Porsche 911 12,8 85
2 Toyota RAV4 18,5 117
3 Toyota Corolla 21,5 115
4 Toyota Yaris 22,4 105
5 Honda Jazz 23,1 107
6 Mazda MX-5 23,4 88
7 Mercedes-Benz SLK 24,4 94
8 VW Golf IV 25,4 133
9 Ford Fusion 27,5 104
10 Audi TT 27,8 110
10 Ford Fiesta 27,8 103
       
69 Alfa Romeo 147 41,9 122
70 Renault Kangoo 42,1 136
71 Renault Laguna 42,2 131
72 Alfa Romeo 156 42,5 145
73 MINI   42,6 107
74 VW Sharan 42,9 165
75 Ford Ka 43,3 59
76 Fiat Stilo 43,8 115
77 Ford Galaxy 44,2 161
78 Chrysler PT Cruiser 45,1 121




Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.