Uudised

Pool sajandit pole vanadus: autorestauraatorid tutvustasid oma tööd

Ametiliit tahab restaureerijate mainet tõsta
Näidiseksemplariks 51-aastane Ferrari
Tegemisjärgus Ford ja Citroën

What Car? soovitab teile harilikult uusi või mitte väga vanu autosid -- kümneaastane on meie pruugitud autode rubriigiski üsna eakas. Ometigi tekib paljudel varem või hiljem soov tublisti väärikamas eas neljarattalise soetamiseks. Millega tavaliselt õige pea kaasneb soov uut lelu suuremal või vähemal määral taastada.

Taastamistööd võivad anda mitmesuguse kvaliteediga tulemusi -- kahjuks on üsnagi levinud juhtumid, kus kliendile antakse üle "pealt kullakarvaline, kuid seest siiruviiruline" auto. Mis annab põhjust vanatehnika taastajaid maapõhja kiruda.

Et vanatehnika taastajate mainet hoida ja vastaval turul mõningat korda luua, asutas üks restaureerijate seltskond 2011. aasta novembris Vanatehnika Taastajate Ametiliidu (VTA).

Nende tutvustuslehel on muuhulgas öeldud: " Kui harrastaja võib aja, raha või vajalike oskuste puudumise korral teha järeleandmisi töö kvaliteedis, lubada endale „pinnapealsust“ nii otseses kui kaudses mõttes, siis professionaal seda endale lubada ei tohi."

Liidu olemasolu laiemaks teadvustamiseks ja senise tegevuse tutvustamiseks korraldas VTA 13. veebruaril Tallinnas AS Benefit ruumes autoajakirjanikele ja teistele huvilistele "seminari", kus tutvustas Eestis taastatud vanaautosid ja taastamise protsessi ennastki.

Ferrari 250 GTE ning Aleksander ja Martin MuhuPäeva naelaks oli muidugi äsjavalminud 2+2-kohaline 1963. aasta Ferrari 256 GTE . Võõrustaja, Benefiti müügi- ja marketingijuht Peeter Sarevet näitas, kuidas tumesinise itaalllase poritiib õigete materjalide, korralike tööriistade ja oskusliku töömehe läbi paarikümne minutiga matikslihvitust kõrgläikeliseks poleeriti.

Samuti saime teadmisi, missuguste hooldusainetega kord näitusekõlblikuks ennistatud autot edaspidi kurja välismaailma mõjude eest kaitsta.

Ferrari taastajad, isa ja poeg Aleksander ja Martin Muhu (Vintage Customizer OÜ) jagasid selgitusi auto saamis- ja taastamisprotsessi kohta.  Muuhulgas saime teada, et Rootsis väidetavalt remonditud GTE mootor tuli korraliku tulemuse saamiseks otsast lõpuni uuesti üle käia.

Ford Thunderbird '56Pika (auto korralikuks restaureerimiseks kulub vähemalt 5000-6000 töötundi, millest kere võtab ligi poole), suuri teadmisi, oskusi ja pühendumust nõudva töö vaheetappe nägime kõrvalruumides, kus püüdis pilku 1956. aasta Ford Thunderbirdi värskelt värvitud, koostamist ootav kere -- näide Benefiti töökvaliteedist.

Kolmandast autost, samuti Benefiti töös olevast 1938. aasta Citroën Traction Avant Familialest, on praeguseks taastatud kere.

Auto kujutab endast omaaegset mahtuniversaali, mahutades 9 inimest. Et selline sõiduk saadi hariliku Traction Avanti kerele vahetüki lisamisega, on kere olnud üsna õrn ja tema taastamisega tükk tegu, jutustas Peeter Sarevet.

Autorestauraatorite tegemiste põhjalikke kirjeldusi saate lugeda Virtuaalse Vanatehnikaklubi foorumist.


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.