Uudised

Kütusekulu paberil ja tegelikkuses: millised on säästlikuimad noobelautod?

10 autot kulutasid "sajale" alla 6,5 liitri
Kõige säästlikum oli Lexus IS 300h
Tulemused peegeldavad tegelikku tarbimist

What Car? mõõdab oma Suurbritannia testikeskuses pidevalt uute automudelite reaalset kütusekulu.

Erinevalt ametlikust mõõtmisest, mis toimub enamasti laboris ja pärismaailmast märgatavalt erinevatel "sõidu"-tingimustel, näitavad tegeliku sõiduga saadud arvud üsna hästi, missugune võiks olla teie auto janu.

Hiljuti olid vaatluse all preemiumautod -- nii kesk- kui kõrgemast klassist. Katsealuste hulka kuulusid Lexuse hübriidajamiga IS 300h ja Mercedese uus C-klass. Samuti Audi A3 ja Volvo S60.

Meie esitatud kümme peaksid olema igaühe nimekirjas, kes noobelauto ostmisel peab ka säästlikkust oluliseks. Kõik kümme kulutasid 100 kilomeetri läbimiseks alla 6,5 liitri kütust, üheksa paremat aga rahuldusid vähem kui 6 liitriga.

 



1. Lexus IS 300h – ametlik 4,4 l/100 km, tegelik 4,73 l/100 km

Lääneeurooplastele meeldib hübriid-IS kindlasti süsinikdioksiidi madala päästu tõttu, meie sellest esialgu maksusoodustusi lõigata ei saa. Mugavamalt sõidavad odavamad (väiksemate velgedega) IS-id.

Hübriidi miinusena olgu märgitud, et tema juhtprogramm paneb bensiinimootori mõnikord tööle ootamatult kõrgetel pööretel, millega kaasneb häiriv undamine. Kuid kompensatsiooniks pidagem meeles, et Lexuse klienditeenindus on laitmatu.

2. BMW 320d Efficient Dynamics – ametlik 4,1 l/100 km, tegelik 5,04 l/100 km

Suurbritannias kaotas BMW 3. seeria What Car?-i parima preemiumauto tiitli Audi A3 sedaanile, kuid see ei tee temast veel halvemat autot.

Kahjuks peate tellima lisavarustusse kuuluva reguleeritava veermiku saamaks autost kõike, milleks ta võimeline on.



3. Audi A4 2.0 TDIe – ametlik 4,3 l/100 km, tegelik 5,09 l/100 km

Audi A4 sõidab turvaliselt ja pakub laia mootorivalikut. Võib küll öelda, et -- nagu ka suuremal sõsaral A6-l -- ei ole armatuurlaua ülesehitus just klassi parim.

Vedrustus on ehk jäigapoolne, kuid jääkväärtus kõrge ja ülalpidamine seega mõistliku hinnaga.

 



4. Mercedes-Benz E300 Hybrid – ametlik 4,1 l/100 km, tegelik 5,17 l/100 km

Hiljutisest värskendusest hoolimata ei suuda E-klass 5. seeria BMW-le dünaamika ning kabiinikvaliteedi asjus päriselt konkurentsi pakkuda.

Kuid sõidab ta mugavalt ja on õige avar. Hübriidajamiga versioon on oma klassi säästlikuim, kuid tema hind paneb paljud ostjad ümber mõtlema.

 


5. BMW 520d – ametlik 4,5 l/100 km, tegelik 5,18 l/100 km

Fakt, et 5. seeria saavutab hübriid-Mercedesega praktiliselt võrdse kütusekulu ainult diiselmootorit kasutades, on iseenesest märkimisväärne.

Kuid lisame siia tähelepaneku, et BMW maksab 6 tuhat eurot vähem kui E 300 Hybrid, ja ostuotsus ongi vist tehtud. Pealegi on ta üks vaiksemaid ja kvaliteetsemaid noobelautosid.

 


6. Lexus GS300h – ametlik 4,7 l/100 km, tegelik 5,50 l/100 km

GS on pikkadeks sõitudeks väga mugav auto. Tema põhivarustusse kuulub peale mitmesuguste mugavusvidinate ka Lexuse eeskujulik koostekvaliteet ja töökindlus.

Kui teid kütusekulu selle klassi autode puhul huvitab, on hübriid õige valik. Vaid pakiruumi liitreid tuleb teie kohvritel siis akupakiga jagada.

 


7. Audi A3 2.0 TDI 150 – ametlik 4,1 l/100 km, tegelik 5,52 l/100 km

Sedaankerega Audi A3 sai Suurbritannia What Car?-i 2014. aasta parima preemiumauto tiitli, sest teeb väga paljusid asju hästi.

Kompaktautona on ta muidugi ka odavam kui näiteks 3. seeria BMW. Kuid interjöör näeb ikka välja, nagu pärineks see kolm korda kallimalt sõidukilt.

Ärge ainult tellige sportvedrustust, mis rikub sõidumugavuse.

8. Audi A6 2.0 TDI – ametlik 4,4 l/100 km, tegelik 5,67 l/100 km

Audi A6 on kooskõlaline, üllatusteta noobelsõiduk -- piisavalt vaikne ning avar, mugav ja hästi kokku monteeritud.

Juhtseadmed ei ole nii intuitiivsed kui näiteks 5. seeria BMW-l, kuid see ei takista tal "viiendaga" konkureerimast. Või E-klassiga.



9. Volvo S60 2.0 D4 – ametlik 3,8 l/100 km, tegelik 5,85 l/100 km

Kui tahate noobelauto soetamisel kolmest sakslasest vaheldust, tasub Volvo S60 igal juhul ülevaatamist.

Turvalisus on kõrgel tasemel, kuid puudu ei jää ka mugavusest. Ning juhitavuski pakub rõõmu.



10. Mercedes-Benz C200 BlueTEC – ametlik 3,9 l/100 km, tegelik6,28 l/100 km

C-klassi Mercedese uusim väljaanne on selgelt seatud võistlema 3. seeria BMW-ga. Tõsi, kui soovite ülimat juhitavust ja tasakaalustatud veermikku, on "kolmas" siiski veel õige valik, kuid vahe on pea olematuks kahanenud.

Kui aga hindate mugavat ja kaunist keskkonda, võlub Mercedes teid ära. Lisatasu eest saadav õhkvedrustus annab limusiiniliku sõidumugavuse.

Vaid Renault' juurtega 1,6-liitrine diisel kõlab tahumatult. Õnneks või kahjuks Eestis hetkel selle mootoriga Mercedese C-klassi ei müüda. Ainsaks BlueTEC diisliks on meil 2,2-liitrine.

Kokkuvõtteks

Huvitav on kõige selle juures vaadata, kes rohkem valetab? Nagu nägime, kulutasid kõik autod kütust lubatust rohkem. Järjestades nad protsentuaalse ülekulu järgi, näeme, et Lexus IS jääb ikka esikohale, kulutades väljahõigatust 7,5% rohkem. Teiste üle saate ise otsustada...

Märgime veel, et kui Saksa ajakiri Auto Bild mõne aja eest samasuguse katse korraldas, selgus, et ainus auto, mis ametliku kütusekuluga hakkama sai, oli ... 6,2-liitrise V8-mootoriga Chevrolet Camaro.

autoametliktegelikülekulu
Lexus IS 300h4,44,738%
BMW 520d4,55,1815%
Lexus GS300h4,75,5017%
Audi A4 2.0 TDIe4,35,0918%
BMW 320d Efficient Dynamics4,15,0423%
Mercedes-Benz E300 Hybrid4,15,1726%
Audi A6 2.0 TDI4,45,6729%
Audi A3 2.0 TDI 1504,15,5235%
Volvo S60 2.0 D43,85,8554%
Mercedes-Benz C200 Bluetec3,96,2861%

 

 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi