Uudised

Eestlaste lemmikauto aastal 2014: Škoda Octavia

Markide lõikes püsib võitmatuna Toyota
Maksumuudatus kergitas mullu automüüki 7%
Tänavused prognoosid üsna tagasihoidlikud

Lõppenud aasta uute sõiduautode müüki kokku võttes selgub, et mudelivahetusega seoses aastaks esikoha loovutanud Škoda Octavia oli mullu taas kindel turuliider ning edestas 2013. aasta müüduimat autot, Honda CR-V-d, enam kui 150 sõiduki võrra.

Kolmandal kohal platseerus taas Nissan Qashqai ning ega võrreldes 2013. aastaga TOP 20-s väga suuri muudatusi ei toimunudki. Mõni mudel liikus mõne koha jagu ette-, mõni tahapoole, uusi tulijaid 20 müüduima mudeli seas oli vaid kaks: Toyota Corolla ja Renault Captur, mis vahetasid välja Renault Clio ja Citroen Berlingo.

Markide lõikes valitseb Eesti turgu aga endiselt Toyota ning kui aasta tagasi oli vahe teisel kohal oleva Škodaga 678 autot, siis 2014 aastal oli see juba 861 sõidukit. Samas tuleb tõdeda, et nii Toyota kui Škoda kasvatasid mullu oma läbimüüki tublisti – vastavalt 18% ja 15%.

Kokkuvõttes tõusis mullu aga uute sõiduautode müük Eestis 7%, mis oli oluliselt suurem kasv, kui algselt prognoositi. Põhjuseks detsembri alguses kehtima hakanud käibemaksuseaduse muudatus, mis võimaldab ettevõtetele pärast 1. detsembrit 2014 soetatud sõiduautodel arvata kuludesse vaid pool käibemaksust.

See vallandas enne detsembrit aga tõelise ostubuumi ning oktoobris müüdud enam kui 2000 uut autot oli number, mida ei mäletata siinmail juba viimased viis aastat. Seevastu detsembri müük kukkus aga sõna otseses mõttes kolinal kokku ning ega eriti suureks optimismiks ei ole põhjust ka alanud aastal.

Uusi mudeleid on peale tulemas küll, kuid ettevõtted tegid oma ostud suures osas enne 1. detsembrit ära ning pankade liisinguosakondade suhtumine eraisikutest autoostjatesse on hetkel pehmelt öeldes üsna leige: eitavaid vastuseid liisingutaotlejatele tuleb sealtpoolt rohkem kui kunagi varem.

Klassside lõikes valitsesid mullu autoturgu endiselt linnamaasturid, mis tõsi küll, loovutasid veidi oma turuosa n-n pärismaasturitele, ehk M1G klassi sõidukitele. Viimaste turuosa kasvas enam kui 400 auto jagu, kuid kahe segmendi peale kokku on maasturite turuosa endiselt 37% ringis, ehk enam kui kolmandik kogu Eesti uute sõiduautode turust.

Mullu registreeriti Eestis ka mitmeid eksoote, millest tähelepanuväärseimateks on kahtlemata enam kui veerand miljonit eurot maksev Lamborghini Aventador ja üsnagi ligilähedases hinnaklassis olev Huracan, lisaks umbes samas suurusjärgus olevate hindadega Rolls-Royce Wraith ja Phantom.

Nende kõrval annab Mercedes-Benz S-klass välja juba täiesti „rahvaauto“ mõõtmed ning seda kinnitavad ka müüginumbrid. Nimelt oli S-klass mullu kõige ostetuim Mercedes Eestis ja neid läks kaubaks tervelt 65 autot. Seda on kaks korda rohkem kui näiteks Audi A4, mida osteti mullu 32 autot.


Tõnu Tramm


Uute sõiduautode müük 2014                                                 

TOP 20 2014       2014      2013      Muutus, %         

Škoda Octavia   976        827        18         

Honda CR-V        824        911        -10        

Nissan Qashqai  679        678        0            

Toyota Auris       649        574        13         

Toyota RAV4      623        482        29         

Toyota Avensis  583        673        -13        

Dacia Duster      518        314        65         

Volkswagen Golf 489        534        -8          

Kia Sportage       462        495        -7          

Subaru Forester 444        433        3            

Renault Megane 419        405        3            

Škoda Rapid       414        295        40         

Kia cee`d             396        308        29         

Toyota Corolla  396        166        139       

Honda Civic        386        455        -15        

Volkswagen Passat 378        288        31         

Subaru Outback 376        426        -12        

Renault Captur  319        90          254       

Renault Scenic   305        420        -27        

Volkswagen Tiguan 297        256        16         

                                                          

Müük markide lõikes 2014      2013      Muutus, %         

Toyota  2912      2461      18         

Škoda    2051      1783      15         

Volkswagen        1797      1708      5            

Renault 1383      1452      -5          

Honda   1383      1554      -11        

Nissan   1244      1197      4            

Peugeot              1231      1096      12         

Kia         1118      1080      4            

Subaru 983        1011      -3          

Dacia     774        595        30         

Citroen 681        643        6            

Ford       636        597        7            

Hyundai               582        807        -28        

Opel      577        427        35         

Mazda   416        293        42         

Audi       387        281        38         

BMW     378        267        42         

Mercedes-Benz 347        325        7            

Suzuki    328        166        98         

Volvo    325        320        2            

Fiat        283        135        110       

Mitsubishi           197        224        -12        

Jeep       175        120        46         

Seat       169        258        -34        

Chevrolet            168        402        -58        

Lexus     165        138        20         

Land Rover         125        97          29         

Porsche               123        82          50         

Lancia   34          27          26         

Mini       30          27          11         

Tesla Motors      19          1             1800     

Alfa Romeo        17          13          31         

Dodge   16          1             1500     

Tazzari  14          0             0            

Cadillac 10          15          -33        

Micro-Vett         6             1             500       

Omavalmistatud 5             4             25         

Jaguar   5             8             -38        

Lamborghini       4             4             0            

Rolls-Royce        2             1             100       

Maserati             2             0             0            

Lotus     2             1             100       

MIA       1             19          -95        

Infiniti   1             5             -80        

Ferrari   1             3             -67        

Donkervoort      1             0             0            

Bentley 1             6             -83        

GMC      0             1             -100      

Chrysler               0             5             -100      

Aston Martin     0             1             -100      

                                                          

Kokku    21 109   19 662   7             


Müük klasside lõikes       2014      2013      muutus, %          

Linnamaasturid  6452      6369      1            

Väike-Keskklass 5712      5204      10         

Keskklass             2433      2232      9            

Väikeautod         2044      1968      4            

Mahtuniversaalid             2023      2189      -8          

Maasturid           1488      932        60         

Elektriautod       295        130        127       

Luksus, sport jt eksoodid 243        188        29         

Premium keskklass          241        213        13         

Kõrgem keskklass            178        237        -25        

                                                          

Kokku    21 109   19 662                

                                                          

Turuosade jagunemine klasside lõikes 2014                                                      

Segment              Arv         turuosa, %          turuosa 2013, %              

Linnamaasturid  6452      30,6       32,4      

Väike-Keskklass 5712      27,1       26,5      

Keskklass             2433      11,5       11,4      

Väikeautod         2044      9,7         10         

Mahtuniversaalid 2023      9,6         11,1      

Maasturid           1488      7,0         4,7        

Elektriautod       295        1,4         0,7        

Eksoodid              243        1,2         1,1        

Premium keskklass 241        1,1         1,1        

Kõrgem keskklass       178        0,8         1,2        

                                                          

Kokku    21 109   100        100       

                                                       

Allikas: Maanteeameti liiklusregister        

Loe 2013. aasta automüügist siit!

2012. aasta müügikokkuvõttte leiad siit!


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Škoda Scala

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Škoda Scala põhitrumbiks on „palju autot vähese raha eest“, mis peab baasmudelite korral hästi paika. Scala tagaistme ees on enam jalaruumi kui üheski võistlejas ja lisaks sellele rõõmustavad ostja südant veel õnnestunud kujundus, elegantne interjöör, head sõiduomadused ja külluslik (lisa)varustus. Õigupoolest meenutavad väikeauto algupära vaid auto sõitjate ruumi laius ja interjööri viimistluses kasutatavad odavakoelised plastpaneelid.