Uudised

Leedulased stardivad Hondadega järjekordsele mõõduvõtmisele

Kaks Hondat, kaks leedulastest juhti
Marsruudiks seekord Nordkapp-Tarifa
Osale ennustusvõistluses ja võida auhind

Möödunud aasta 1. juulil startisid kaks leedulast, Vitoldas Milius ja Aidas Pubinas, Murmanskist Magadani suunas, et selgitada välja, kui kiiresti on võimalik katta vahemaa kahe teineteisest kõige kaugemalt asuva linna vahel, mis asuvad ühe ja sama riigi territooriumil.

Pubinas sõitis Honda Crosstourer mootorratta, Milius Honda CR-V-ga. Toona pidi Pubinas omi plaane aga muutma, sest teekonnal juhtunud väikese õnnetuse tagajärjel ei lubanud arstid tal Magadani viivale üliraskele teele minna ning selle asemel sõitis ta Vladivostokki ja tagasi Murmanski.

Milius Honda CR-V-ga kattis Murmansk-Magadan-Murmansk 23 500 km pikkuse vahemaa aga 19 päevaga, kus keskmiseks kilometraažiks päevas tuli 1343 km. See on teadaolevalt maailmarekord selles mõttes, et mitte keegi ei ole varem seda etappi (Murmanskist Magadani ja tagasi) üksinda sõites nii kiiresti läbinud.

Uus väljakutse - Mandri-Euroopa tipust tippu

Tänavu 1. juulil stardivad mehed taas. Pubinas Honda Crosstourer VFR1200 mootorrattal, Milius Eesti numbrimärkidega Honda Civic Toureril. 

Seekordseks eesmärgiks on kontrollida, kui kiiresti on võimalik üksinda sõita Mandri-Euroopa kõige põhjapoolsemast tipust selle kõige lõunapoolseimasse tippu, ehk Norra Nordkappist Hispaania lõunatippu Tarifasse.

Milius ja Pubinas on sama teekonda varemgi läbinud ning saanud sellega kirja ka Guinessi rekordi. Toona tegid nad seda aga kolmekesi ühe Hyundai i40-ga sõites, lisaks neile oli meeskonnas veel Audrius Sutkus. Kordamööda vahetpidamata sõites kujunes toona rekordajaks 52 tundi ja 20 minutit, mis teeb umbes 2600 km ööpäevas.

"Üksinda sõites ei ole sellist aega võimalik ka parima tahtmise juures saavutada ja ajalise rekordi püüdmine ei ole ka meie eesmärk," tunnistas Milius. "Pigem on meie jaoks huvitav teadasaamine see, kas ja kui suur on Euroopa teedel kõiki liiklusreegleid jälgides edumaa mootorrattal auto ees või siis ei ole seda üldse?"

Mootorratta eelis on kahtlemata võimalus läbida lihtsamini liiklusummikuid, samas tuleb teda aga tihedamini tankida ning näiteks Saksamaa kiirteedel ei saa matkarattaga samu kiiruseid arendada, mis autoga sõites. 

"Seega, meil puudub igasugune ettekujutus, kui kaua me täpselt sõidame ning kumb varem Tarifasse kohale jõuab," tunnistas Milius, kelle sõnul rehkendab ta ise teekonna pikkuseks 5830 km, kuid võib arvata, et suviste teeremontide ajal ei pruugi see täpselt selline tulla.

Ennusta ja võida auhind!

Ka whatcar.ee lugejad saavad taas Miliuse ja Pubinase sõidule kaasa elada. Juba tänasest käivitame meie facebooki lehel ennustusvõistluse. 

Ära tuleb arvata, mitu tundi kulub Nordkappist Tarifale sõitmiseks autol ja mitu tundi mootorrattal? Vastuseid võtame vastu kuni 2. juuli  kella 12.00-ni.

Kui tulemused on teada, siis need liidetakse omavahel (auto ja mootorratta sõidutunnid), nagu ka iga ennustaja pakutud sõidutunnid. Kelle summaarne sõidutundide arv on tegelikkusele kõige lähemal,  võidab komplekti Lesta autokosmeetikat.

Ennustada saab kuni 2. juuli südapäevani siin: www.facebook.com/whatcar.ee

Miliuse ja Pubinase asukohta reaalajas näed siit:

http://seeme.eu/embedded?u=nordkapp2015&w=500&h=300




Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Honda Civic

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kümnenda Civicuga on hea sõita ja lisaks on sellel ette näidata ka suur pakiruum ja korralik baasvarustus. Head muljet rikub nigela lahutusvõimega puutetundlik lustikummuti ekraan, mis ei hiilga kiiruse osas ja millel peegelduv valgus segab samuti selle kasutamist.