Uudised

Daimler ja Renault-Nissan asutavad ühise tootmistehase Mehhikosse

Tootma hakatakse MB ja Infiniti premium-klassi autosid
Investeeritakse 1 miljard dollarit
Aastane tootmismaht kuni 230 000 sõidukit

Viis aastat pärast strateegilise koostöö algust rajavad Daimler ja Renault-Nissan ühise tootmistehase Kesk-Mehhikosse Aguascalientesesse.

Uus tehas COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes) kuulub 50:50 Daimlerile ja Nissanile. Partnerid investeerivad COMPAS-isse kokku 1 miljard dollarit, mis katab tehase ehitamise ja selle käivitamise kulud. Uues tehases hakatakse tootma Mercedes-Benzi ja Infiniti uue põlvkonna kompaktseid premium-klassi autosid.

Uus tehas ehitatakse Nissani Aguascalientese tehase vahetusse lähedusse. Rajatava tehase maksimaalne aastane tootmismaht on 230 000 sõidukit ning 2020. aastal annab tehas tööd 3 600 inimesele. Tehasel on laienemispotentsiaali, mida realiseeritakse vastavalt turu arengule ja klientide nõudlusele. Infiniti sõidukite tootmine algab tehases 2017. aastal ning esimene Mercedes-Benz valmib 2018. aastal.

“COMPAS on suurepärane näide Renault-Nissani ja Daimleri koostöö globaalsest ulatusest. Siin Mehhiko tootmistehases avaneb meil võimalus ühendada Nissani ja Daimleri kogemused, et toota uue põlvkonna kompaktseid premium-klassi autosid,” ütles COMPASi tegevjuht Ryoji Kurosawa, kellel on rohkem kui 30 aasta pikkune kogemus Nissani ja Infiniti autode tootmisel.

“Tänu COMPASile jõuab Mercedes-Benz kompaktautode tootmine esimest korda Põhja-Ameerika vabakaubanduslepingu piirkonda, mis annab meile võimaluse teenindada selle piirkonna kliente senisest paindlikumalt ja efektiivsemalt,” ütles COMPASi finantsjuht Uwe Jarosch.

Nagu 2014. aasta juunis teatatud, hakkavad ka Daimler ja Infiniti tegema koostööd Mercedes-Benzi ja Infiniti uue põlvkonna kompaktsete premium-klassi sõidukite tootmisel. Kuigi partnerid kavandavad tihedat koostööd, säilitavad nad oma brändide identiteedid. Samas tehases toodetud Mercedes-Benz ja Infiniti sõidukid erinevad üksteisest nii tootedisainilt, sõiduomadustelt kui ka spetsifikatsioonide poolest.


Samuti hakkavad Daimler ja Nissan tootma uue põlvkonna kompaktseid premium-klassi autosid teistes tootmispaikades üle maailma, sealhulgas Euroopas ja Hiinas.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mercedes-Benz GLB

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel.