Uudised

Eesti aasta auto 2016 on Škoda Superb

Teisele kohale platseerus VW Passat
Kolmandaks tõusis Volvo XC90
Škodale juba neljas Eesti aasta auto tiitel

Ajakirja Tehnikamaailma eestvedamisel 16. korda välja antud Eesti aasta auto tiitel läks Škoda Superbile. 

Škoda lipulaevast sai Volkswagen Golfi järel konkursi teine kahekordne võitja ning ühtlasi õnnestus Škodal esimese automargina neljandat korda esikoht võtta. 

Superbile pakkus kõva konkurentsi Volkswagen Passat. Esikolmiku lõpetas Volvo XC90, edestades napilt Hyundai Tucsoni ja Ford Mondeod ning jättes kuuendaks Honda HR-V. 

Olgugi et esikohavõitjaid saab olla vaid üks, tuleb silmas pidada, et kokku mainiti avavoorus enam kui 30 autot ning juba kuue parema sekka pääsemine on selge võit. TOP6-le järgnesid napilt joone alla jäänud Subaru Levorg ja Opel Corsa, ohtralt leidsid äramärkimist ka Hyundai i20, Škoda Fabia ja Mazda CX-3.

Aasta autot valitakse Eestis juba aastast 2001. Kui esimesel aastal selgus võitja rahvahääletuse tulemusel, siis alates 2002. aastast valivad aasta autot autoajakirjanikud (tänavune žürii oli 18-liikmeline). 

Esimeses voorus pidi iga žürii liige valima aasta kestel Eestisse jõudnud uudismudelite seast 10 soosikut, enim hääli saanud 6 autot pääsesid finaali.

Eelmisel aastal pälvis Eesti aasta auto tiitli Renault' pisiauto Twingo.


Eesti aasta auto 2016

1. Škoda Superb               97

2. Volkswagen Passat      82

3. Volvo XC90                62

4. Hyundai Tucson           58

5. Ford Mondeo               56

6. Honda HR-V          41


Eesti aasta autod läbi aegade

2001      Peugeot 206

2002      Renault Laguna

2003      Mazda6

2004      Honda Jazz

2005      Volkswagen Golf

2006      BMW 3.seeria

2007      Škoda Roomster

2008      Ford Mondeo

2009      Škoda Superb

2010      Škoda Yeti

2011      Opel Astra

2012      Peugeot 508

2013      Mercedes-Benz A-klass

2014      Volkswagen Golf

2015      Renault Twingo

2016      Škoda Superb




Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Škoda Scala

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Škoda Scala põhitrumbiks on „palju autot vähese raha eest“, mis peab baasmudelite korral hästi paika. Scala tagaistme ees on enam jalaruumi kui üheski võistlejas ja lisaks sellele rõõmustavad ostja südant veel õnnestunud kujundus, elegantne interjöör, head sõiduomadused ja külluslik (lisa)varustus. Õigupoolest meenutavad väikeauto algupära vaid auto sõitjate ruumi laius ja interjööri viimistluses kasutatavad odavakoelised plastpaneelid.