Uudised

Saage tuttavaks – teise põlvkonna Porsche Panamera

Alguses vaid nelikveolistena, tagaveolised järgnevad 2017. aasta kevadel
Eestis alates 5. novembrist
Baashind 113 760 eurot (Panamera 4S)

2009. aastal esitletud esimese põlvkonna autosid on tänaseks müüdud üle 150 000 ja saavutatud positsiooni hoidmiseks investeeris Porsche teise põlvkonna autosse üle 500 miljoni euro. Teine Panamera jõuab müügisaalidesse uue kujunduse, uute mootorite ja mugavusvarustusega, mis peab tippkonkurentsis vastu pidama pea seitse aastat.

Hoolimata 5 mm kasvanud kõrgusest jätab uustulnuk eelkäijast sihvakama mulje, sest auto pikkus kasvas 34 mm (5049) ja telgede vahe 30 mm (2950). Dünaamilise muljega haakuvad ka lühem esiülend koos langeva katusejoone ja pikema tagaülendiga. Kuigi katusejoon on tagaistmete kohal 20 mm madalam, olevat tagaistmel pearuumi piisavalt ning uue kujundusega sõitjateruum mõjuvat avaramana, kuigi auto kasvas laiuses vaid 6 mm.

Panamera tuuakse turule kolme ülelaetud jõuallikaga, mille ühisnimetajaks on V-mootori silindriplokkide vahele paigutatud kaks turbokompressorit. Selline asetus lubas paigutada jõuallika endisest madalamale, et parandada autode kurvisuutlikust. Kuid sellega ühisosa ka piirdub ja mootorite üleehituses on suuri erisusi – kui näiteks diiselmootor töötab madalatel pööretel vaid ühe turbokompressori toel, siis teistel on kaks turbot pidevalt töötamas.

Mootorivalikus on hetkel kolm jõuallikat, mis on kõik endistest võimsamad. Bensiinimootoreist on valikus 2,9-liitrine V6 (Panamera 4S, 324 kW/440 hj) ja 4,0-liitrine V8 (Panamera Turbo, 404 kW/550 hj). Lisaks neile on saadaval ka üks diiselkütust põletav V8, mille võimsuseks on 310 kW/422 hj. Antud mootori näol on tegemist Porsche võimsaima diiselmootoriga ning sellise jõuallikaga varustatud Panamera 4S Diesel’i tippkiiruseks lubatakse 285 km/h, mis teeb sellest planeedi kiireima diiselmootoriga seeriaauto.

Panamera 4S Diesel saavutab 100 km/h paigalt 4,5 sekundiga, Panamera 4S on temast 0,1 sekundit kiirem ning Panamera Turbo pakub juba pea hullumeelset sooritust – 100 km/h piir alistatakse antud juhul 3,8 sekundiga. Kui te juhtute soetama auto koos sooritust parandava Sport Chrono paketiga, siis võite kiirendusnäitajatest 0,2 sekundit veel maha tõmmata. Diiselmootori puhul lubatakse keskmiseks kütusekuluks 6,7-6,8 l/100 km, bensiinimootorid tarbivad aga 8,1-8,2 (V6) ja 9,3-9,4 (V8) liitrit 100 km kohta.

Kõik autod tuuakse turule püsiva nelikveoga ja kaheksakäigulise PDK-käigukastiga, mis Porsche keelepruugis tähendab hüdraulika vahendusel juhitavat kahe siduriga manuaalkäigukasti. Autode varustusest leiab ka kõik vigurid, mis on tuttavad juba mudeli 911 arsenalist – nagu näiteks muutuva jäikusega aktiivvedrustus ja mootoripadjad, nelikroolimine ja kere kaldumisi vähendav abimees. Sõitjateruumis on aga põnevaimaks detailiks 12,3-tollise puutetundliku ekraaniga lustikummut, mis suudab juhile ja kaasreisjale näidata erinevat pilti.

Tellimusi saab juba täna sisse anda, esimesed autod jõuavad aga üle Euroopa müügisalongidess 5. novembril. Mudeli Panamera S baashinnaks on 113 760 eurot, mudeli Panamera 4S Diesel eest küsitakse minimaalselt 117 720 eurot ning tippmudelist Panamera Turbo baashind on 154 080 eurot.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.