Uudised

Genf 2017: esmamuljed

Käesoleva aasta Euroopa suurim autonäitus, mis toimub Genfis juba kaheksakümne seitsmendat korda
Enam kui sadakond esmaesitlust
Autonäitus jääb avatuks kuni 19. märtsini

Neil päevil avas uksed järjekordne Genfi autonäitus, et taaskord nende uni ära rikkuda, kellele neljarattalised kasvõi natukenegi korda lähevad. Oma panuse annab sellesse ka What Car’i toimetus - toome teieni käesoleva aasta Euroopa suurima autonäituse olulisemad mudelid ja teiste seas astuvad siinkohal üles ka supercool Range Rover Velar, tootmisküps Honda Civic Type R ja Audi bestsellerist Q5-le kuklasse hingav kauaoodatud Volvo XC60. Publiku ette tuuakse enam kui 100 uudismudelit, mida on kokku rohkem, kui on ette näidata kolmel suuremal ookeanitagusel näitusel (Los Angeles, Detroit ja Chicago).

Uudismudelite kõrval pakuvad kuluaarides kõneainet ka nüüdsama PSA-kontsernile müüdud Opeli edasine käekäik ja esmaspäeva õhtul Euroopa Aasta Auto tiitliga pärjatud Peugeot 3008, mis on esimene linnamaastur, mis säärase vägitükiga hakkama sai. "Pargimaasturite" ülemvõimule ei näe lõppu paistmas kusagilt, kuid järjest enam püütakse panna ka neid liikuma alternatiivsete jõuallikate najal, sest väiksemate turbodiislite tulevik näib olevat hetkel küll tumedamat sorti. Heaks näiteks on siinkohal kasvõi kütuseelementidel töötav Hyundai ideeauto FE Fuel Cell Concept, mis näitab seda, et Hyundai usub jätkuvalt vesinikutoitel neljarattaliste helgesse tulevikku.


Alpina tõi Genfi mudelid Alpina B3 S ja B4 S, mis on vastavalt BMW 3. seeria ja 4. seeria najal valminud autod. Alpina seades on kolmeliitrise R6-jõuallika võimsusnäitajateks kahe turbokompressori toel 324 kW/440 hj ja kaheksakäigulise automaatkäigukastiga varustatud kupee saavutab kiiruse 100 km/h 4,2 sekundiga.

Renault on aga taastamas neile omal ajal kuulsust võitnud sportlikku brändi Alpine ja Genfis näidatav sportauto Alpine A110 on inspireeritud eelmisel sajandil võidusõidus ilma teinud samanimelisest kupeest. Alpine A110 peaks koosteliinile jõudma juba järgmisel aastal ning selle auto puhul on märksõnaks kergus. Keskmootoriga kaheistmelise tühikaal öeldakse olevat 1080 kg ja 1,8-liitrine turbomootor arendab 252 hj, mille najal saavutab tulevane Porsche Caymani verivaenlane kiiruse 100 km/h 4,5 sekundiga.

Audi esitleb Genfis ideeautot Audi Q8 Sport Concept, mis peaks 476 hj arendava hübriidajami toel – mille kuuesilindrilist 3-liitrist TFSI-ottomootorit toidab elektriliselt käitatav kompressor - saavutama kiiruse 100 km/h vaid 4,7 sekundiga. Sellest autost saab uue maasturiperekonna võimsaim versioon: tänase info põhjal peaks SQ8 jõudma koosteliinile juba 2018. aastal.

Teiseks Audi suuremaks uudiseks on uus Audi RS 5 Coupé, mis annab aimu sellest, milline hakkab välja nägema kõigi järgnevate RS-mudelite esiosa kujundus. 2,9-liitrise kahe turboga TFSI võimsuseks on 331 kW/450 hj ja nelikveoline RS 5 Coupé saavutab nende näitajate najal kiiruse 100 km/h paigalt vaid 3,9 sekundiga.

Bentley väljapanekus on kesksel kohal ideeauto Bentley EXP 12 Speed 6e, mis väljendab ettevõtte huvi särtsu najal veerevate sõidukite vastu. Positiivse vastukaja korral olevat midagi säärast tootmisse tulemas 2019. aastal ja sahinad räägivad kahe elektrimootoriga nelikveolisest mudelist, mille sõiduulatuseks oleks pea 500 km.




BMW uudisteks on Genfis kerge uuenduskuuri läbinud BMW 4. seeria kupee ja 5. seeria universaal. Värskendatud 4. seeria peaks Eestisse jõudma juba märtsi lõpus, 5. seeria universaal aga juulikuus. Sõiduproovi What Car?’i 2017. aasta autoks valitud 5. seeria sedaaniga saate lugeda järgnevalt lingilt: http://www.whatcar.ee/proovisoit/6302/bmw-5--seeria-tiitliga-prjatud

Citroëni ideeauto C-Aircross annab aimu, milline hakkab välja nägema järgmisel aastal poelettidele jõudev Citroën C3 Picasso, selle ekstravagantse auto ostjatena nähakse ilmselt neid, kes seni massist erineda julgeva Nissan Juke kaasa haarasid.

Teiseks Citroëni uudiseks on linnamaastur DS 7 Crossback, mis peaks püüdma samasuguseid ostjaid nagu Audi Q5. Ent erinevalt Audist on dee-ess-seitsmed vaid esiveolised ja nelikveo võimalusest räägitakse vaid võimaliku hübriidajami korral. Auto tuuakse turule viie jõuallikaga ja meile peaks see jõudma umbes aasta pärast.

Ferrari klikimagnetiks on pöörase 12-silindrilisega varustatud Ferrari 812 Superfast, mis on oma 800 hobujõuga kõigi aegade võimsaim lahingratsu, mis kunagi Ferrari tallidest tänavatele lahti päästetud.

Fordil on Genfis peamiseks uudiseks uus 197 hj arendav Ford Fiesta ST, mis peaks müügisaalidesse jõudma järgmise aastanumbri sees. Tavamudeleid õnneks nii pikalt ootama ei pea, neid lubatakse Maarjamaal näidata juba suve teises pooles.


Honda suurimaks uudiseks on Genfis uus Civic Type R, millega minnakse kevadel Nürburgringile enda nimele kahmama ka esiveoliste kähkusõidukite ringirekordit. Uue põlvkonna autode tühikaal olevat eelkäijaga sama – milleks on 1382 kg – ent võimsus pisut suurem, küündides 320 hobujõuni. Uue auto loonud töörühma juhtinud Hideki Kakinuma sõnul peaks uustulnuk ka tavaliikluses võimaldama senisest hoomatavalt mugavamat sõitu.

Hyundail oli Genfis kavas kaks esmaesitlust. Esimesena tõmmati kate universaalkerega mudelilt Hyundai i30 Wagon, mis jõuab meieni sügisel ja mille pakiruumi maht peaks närviliseks tegema isegi Škoda Octavia, sest see öeldakse olevat vahemikus 602-1650 liitrit. Teiseks uudiseks on aga ideeauto FE Fuel Cell, mis annab vihjeid ka selle kohta, millised hakkavad välja nägema autotootja järgmised linnamaasturid.

Infiniti Q60 Black S on koos Renault F1 võistkonnaga valminud jõudemonstratsioon, mis on varustatud ka vormelitelt tuttava KERS-ajamiga, mis lubab ajuti kasvatada auto võimsuse üle 500 hj. Nelikveolise kupee põhijõuallikaks on kolmeliitrine ülelaetud ottomootor (ca 405 hj) ja koos elektrimootoriga kulutab kõnealune boliid kiiruse 100 km/h saavutamiseks pisut üle viie sekundi.

Legendaarne Italdesign esitleb Genfis enese sportautot, millel nimeks Zerouno V10. Tegemist on kollektsionääridele mõeldud eriseeriaga, mida toodetakse kokku 5 autot ja mis põhineb V10-mootoriga varustatud Audi R8 tehnikal. 100 km/h saavutab Zerouno V10 vaid 3,2 sekundiga.

Uuendatud Kia Picanto peaks Eestisse jõudma juba mai alguses, auto hinnad jäävad eelkäija tasemele.

Lamborghini esitleb Genfis mudelit Huracán Perfomante, mille vabalthingav 5,2-liitrine V10 arendab 640 hj. See mudeli nimel on mullusest 5. oktoobrist seeriaautode ringirekord Nürburgringil – 6:52.01 – ja kiiruse 100 km/h saavutab Huracán Perfomante paigalt 2,9 sekundiga. Auto tippkiiruseks lubatakse 325 km/h. Kohal on ka endisest pisut võimsam Aventador S (alumisel pildil), mis arendab 740 hj, saavutab 100 km/h 2,9 sekundiga (tippkiiruseks on 350 km/h) ja on varustatud ka nelikroolimisega.

Nelikveoline hübriidajamiga Lexus LS 500h jagab komponente mudeliga LC 500h ja on eelkäijast pikema telgede vahega (3125 mm 3090 mm asemel). Hübriidajami võimsuseks on 264 kW/354 hj ja uustulnuk suudab EV-režiimis sõita kiirusega 140 km/h.

Genfis on kohal ka Mansory, kelle tuunitud sõidukid kõõluvad alati maitseka/maitsetu piirile ohtlikult lähedal. Nende väljapaneku keskseks tõmbenumbriks on Ferrari 488 baasil valminud 4XX Siracusa Spider, mille 3,9-liitrine V8 arendab tänu uuele juhtajule ja muudele täiendustele 120 hj enam kui doonori jõuallikas. Täiendatud V8 maksimaalseks võimsuseks on 790 hj ja kiiruse 100 km/h saavutamiseks kuluvat kümnendikujagu alla kolme sekundi. Väljapanekus on ka teisi täiendatud raskekaallasi, nagu näiteks teisel pildil olev Bentley Bentayga, Maserati Levante ja Porsche Panamera.


McLaren esitleb Genfis mudelit 720S, mis jõuab müüki alates maikuust. 720S asendab mudelivalikus mudeli 650S ja otse loomulikult viitab mudeliindeks neljaliitrisest jõuallikast välja meelitatavale võimsusele. 720 hj najal saavutab 720S kiiruse 100 km/h paigalt vähem kui kolme sekundiga.

Mercedesele ei anna rahu Porsche Panamera edulugu ja seepärast testivad ka nemad publiku reaktsiooni oma neljakohalise GT-autoga, millel nimeks Mercedes-AMG GT Concept. Positiivse vastukaja korral jõuab midagi säärast tootmisse ülejärgmisel aastal ja kuulduste kohaselt on laual ka plaan enam kui 800 hj arendavast hübriidajamist.

Mercedese väljapanekus on teiseks suurima uudisväärtusega mudeliks pehme katusega E-klassi kabriolett, mis täiendab ettevõtte avaautode valikut (mudelid MB SLC, MB SL ja MB AMG GT Roadster).

Mini väljapanekus tõmbab tähelepanu pistikhübriidist Cooper S E, mis jõuab kiiruseni 100 km/h 6,8 sekundiga ja võimaldab linnasisesed käigud (kuni 40 km) ära teha pelgalt särtsu najal. Seda 224 hj arendavat autot soetades tuleb loobuda vaid kahest asjast – te ei saa tellida edasi-tagasi liigutatavat tagaistet ega haagisekonksu. Müügile jõuab autos alates juulikuust.

Nissan näitab Genfis uuendatud Qashqaid, mida pakutakse nüüd parema varustuse ja agressiivsema kujundusega. Mootorivalik jääb suuresti samaseks, koosnedes 1,2- ja 1,6-liitristest ottomootoritest ja 1,5- ja 1,6-liitristest turbodiislitest.

Nüüdsama prantslaste kätte libisenud Opeli stendis tõmbavad enim tähelepanu luukpära- ja universaalkerega uued Insigniad, millel nimedeks vastavalt Insignia Grand Sport ja Insignia Sports Tourer.

Peugeot väljapaneku tõmbenumbriteks on äsja Euroopa 2017. aasta autoks kroonitud Peugeot 3008, tulevikuga flirtiv ideeauto Peugeot Instinct Concept ja särtsu najal veerev mahtuniversaal Peugeot Partner Tepee Electric.

Porsche stendis on seekord kaks suuremat uudist. Esimeseks on universaalkerega Porsche Panamera, millel nimeks Panamera Sport Turismo. Selle auto pakiruumi mahuks on normaaloludes 520-liitrit, see on saadaval ka viiekohalisena ja Euroopa riikides jõuab viie jõuallikaga varustatav Sport Turismo müügile 7. oktoobril.

Teiseks Porsche uudiseks on uuendatud 911 GT3, mille neljaliitrine boksermootor arendab 500 hj ja millele saab nüüd lisavarustuse hulgast tellida ka kuuekäigulise manuaalkäigukasti. Tangitud kaheistmeline 911 GT3 kaalub 1430 kg ja saavutab kiiruse 100 km/h 3,4 sekundiga (manuaalkäigukastiga 3,9 sekundiga). NB: viimasel juhul on tegemist ilmselt ka suurema hitihoiatusega, sest see auto võib müügi alates muutuda vabaturul kallimakski kui poelettidel.

Range Roveri uus maastur Velar täidab ettevõtte nägemuses mudelite Evoque ja Range Rover Sport vahel haigutavat lünka ja jagab komponente sarnases suurusega Jaguar F-Pace’iga. BMW X6 ja Porsche Macaniga konkureeriv Velar peaks müügile jõudma aasta teises pooles. Otse loomulikult ei saa selle tootja stendis mööda vaadata ka teemaarendusest uue Defenderi ainetel (sinine maastur).

 

Renault' uudisteks on näitusel uuendatud kujunduse ja varustusega linnamaastur Captur, kaheistmeline ideeauto Zoe e-sport ja aasta teises pooles müüki jõudev linnamaastur Koleos. 1400 kg kaaluva Zoe e-sport’i kaks elektrimootorit arendavad kokku 466 hj ja auto saavutab 100 km/h vaid 3,2 sekundiga, kuid õnnetuseks pole neid plaanis isegi väikeseerias tootma hakata. Auto on loodud vaid turunduslikel eesmärkidel näitamaks ettevõtte „särtsualast“ võimekust.

Üks meie lemmikuid, ehk RUF CTR. Pikaaegne Porschede tuunija on maha saanud esimese iseseisva mudeliga, mis valminud ühe nõutuima 911 põlvkonna (964) ainetel. Auto tühimassiks lubatakse tänu süsinikkiust kerele vaid 1200 kg ja 3,6-liitrine vedelikjahutusega bokser arendab kahe turbokompressori toel 522 kW/710 hj. Maksimaalseks pöördemomendiks olevat 880 Nm ja selliste näitajate toel saavutab RUF CTR kiiruse 100 km/h vähem kui 3,5 ja 200 km/h vähem kui 9 sekundiga. Tagaveoline rakett varustatakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja selle tippkiiruseks on 360 km/h. Õnnetuseks on kõigi petrol-headide uus unenägude kangelane kättesaadav vaid vähestele, sest neid plaanitakse valmistada vaid 30 autot ning nende baashinnaks on 750 000 eurot.

Uus Seat Ibiza ehitatakse uuele väikeautode jaoks loodud platvormile, mis saab tõenäoliselt ka ühe uue väikemaasturi selgrooks. Kuigi uus auto on eelkäijast lühem – tervelt ÜHE millimeetri võrra J - olevat auto endisest ruumikam, sest selle telgede vahe kasvas 95 ja laius 87 mm. Ka pagasiruum on endisest 63 liitrit suurem, mahutades nüüd 355 liitrit.

Škoda uudisteks Genfis on värskendatud väikeauto Citigo, uuendatud Rapid, maastikusuutlikkust parandava paketiga varustatud Kodiaq Scout ja kõigi aegade võimsaim Octavia -- 245 hj arendav Octavia RS. Piiratud libisemisega diferentsiaali omav Octavia RS saavutab kiiruse 100 km/h 6,6 sekundiga ja sõidab kuni 250 km/h.

Ssangyongi ideeauto XAVL annab vihjeid tulevasest seitsmekohalisest maasturist, mis peaks tootmisse jõudma aastal 2020 ja asetsema mudelirivis Korando ja Rextoni vahel.

 

Teise põlvkonna Subaru XV põhineb nagu esimenegi Subaru Impreza platvormil, selle mootoriruumis podisevad boksermootorid ja esimesed autod peaksid kohal olema detsembrikuus.

Uus Suzuki Swift on eelkäijast suurem ja praktilisem. Kuigi uue auto üldpikkus on eelkäijast 10 mm väiksem, on selle telgede vahe jällegi pisut suurem ja tuntavalt on kasvanud ka autode pakiruum, mis mahutab endise 200 liitri asemel nüüd 254 liitrit.

Toyota näitab Genfis uuendatud Yarist - sinine auto - mis meelitab huvilisi värskendatud kujunduse ja uue 1,5-liitrise vabalthingava ottomootoriga (111 hj). Värskema Yarise najal valmib ka autorallist inspireeritud erimudel Yaris GRMN (valge auto), mille 1,8-liitrine ülelaetud jõuallikas öeldakse arendavat 210 hj. Kuumim Yaris on võimsam kui enamik turbomootoritega võistlejaid, varustatud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja saadaval vaid esiveolise kolmeukselise luukpärana.

Volkswagenil on Genfis ette näidata kolm suuremat uudist. Esimeseks on kaheksanda põlvkonna VW Golf, mis on 9. märtsist juba ka Eestis olemas. Teiseks autoks on aga seitsmekohaline VW Tiguan Allspace, mis on baasmudelist 215 mm pikem ja pakub ka 110 mm pikemat telgede vahet. Tänu tehtud muudatustele olevat ka auto pakiruum baasmudelist 115 liitrit suurem (730-1770 liitrit).

Kolmandaks uudismudeliks on Volkswagenil VW Arteon, mis ehitatakse valmis kaheksanda Passati komponentide baasil, ent positsioneeritakse mudelirivis Passatist kõrgemale. 4862 mm pikk Arteon asendab mudeli Passat CC ja edastab viimast nii telgede vahes kui ka üldpikkuses (vastavalt 131 ja 51 mm). Autode müük peaks algama aasta lõpus.

Volkswageni ideeauto ID Buzz tootmisse jõudmise osas pole veel selgust, kuid ettevõtte juhtkond olevat auto osas positiivselt meelestatud, sest nii Euroopa kui ka USA autonäitustel on sõiduk huviga vastu võetud. Tootmisse jõudes tehakse autot ilmselt kompaktsemaks, sest praegu vastab selle pikkus pikema Multivani omale.

Vanda Dendrobium on Singapurist pärinev superauto, mis veereb särtsu najal ja mille hinnalipik öeldakse olevat seitsmekohaline. Autot arendatakse koos Williamsiga ja selle tippkiirus olevat vähemalt 322 km/h. Selle saavutamiseks varustatakse nelikveoline auto kolme elektrimootoriga, milledest üks asub esi- ja kaks tagateljel ning mis annavad sohvri käsutusse enam kui 700 hj.

Üks oodatumaid esitlusi oli Genfis ilmselt hetk, kui kate tõmmati maha teise põlvkonna Volvo linnamaasturilt XC60. Jaanipäevaks meilegi jõudev XC60 läheb rinnutsi kokku väiksemate linnamaasturite eliidiga, sest need autod peavad enesele ostjad leidma nende inimeste hulgast, keda meelitavad ka Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace ja Mercedes-Benz GLC.


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.