Uudised

Kia Stonic jõuab Eestisse kolmandas kvartalis

Saksamaal kujundatud Stonic pakub enam võimalusi isikupärastamiseks kui ükski teine Kia, sest kasvõi kontrastses toonis katuse tarvis on pakkuda 5 värvitooni.
Esiveolise Stonicu mootorivalikus on nii vägivallaga toidetud kui ka vabalthingavad jõuallikad
4,1 meetrit pikk uustulnuk peaks Eestisse jõudma novembris

Väikseid linnamaasturile sarnanevaid autosid läheb Euroopas igal aastal kaubaks pisut üle miljoni auto, kuid Kias usutakse, et antud turuosa on reipalt kasvamas ja juba kolme aasta pärast saab ületatud ka kahe miljoni künnis. Loomulikult ei kavatse Kia seda pealtvaatajana jälgida ja toob segmendist „koore riisumiseks“ turule noorusliku kujundusega Stonicu, mis sarnaneb linnamaasturile, põhineb Kia Rio tükkidel ja pakub viimasest 43 mm kõrgemat isteasendit (autode kliirens jääb sõltuvalt velgedest vahemikku 165-183 mm). Ja kuigi esmapilgul võiks Stonicut ja KONA-t pidada sõsarautodeks, põhineb Hyundai vanemal platvormil ning erisusi on teisigi.

Nagu näiteks veoskeemide valik, sest erinevalt KONA-st hakatakse Stonicut pakkuma vaid esiveolise autona. Mootorivalik saab koosnema kolmest ottomootorist ja ühest turbodiislist. 1,25 liitrine vabalthingav ottomootor (84 hj) varustatakse viiekäigulise käsikäigukastiga. 1,4 liitrisele vabalthingavale (100 hj) ja turbokompressoriga 1,0-liitrisele ottomootorile (120 hj) on saadaval ka kuuekäiguline käsikast ja ülelaetud mootorit hakatakse hiljem pakkuma ka seitsmekäigulise automaatkäigukastiga (7DCT). Turbodiislitest tuleb esialgu valikusse 1,6 liitrine jõuallikas (135 hj), mis asendatakse uuema versiooniga juba eeloleval aastal.

Esitluse käigus kinnitati sedagi, et erinevalt Hyundaist ei tooda Stonicu baasil turule särtsu najal veerevaid erimeid. Ruumikat ja noorusliku ilmega Stonicut hakatakse pakkuma kui põneva ilmega linnaautot, mille ostja ei pea tingima praktilisuses, sest autodel on ette näidata kahekordse põhjaga 352-liitrit mahutav pakiruum, mis on oma mahukuselt kusagil klassi keskmike seas. 4140 mm pika Stonicu telgede vaheks on 2580 mm ja ruumikuse osas ei tohiks keskmise kasvu korral olla ka teises reas põhjust nurinaks – pearuumi jagub, istme seljatugi toetab hästi ja tänu kõrgele tõstetud esiistmetele on ka jalaruumi piisavalt. See kõik on boonuseks, sest Stonicu puhul panustatakse enam auto kujundusele ja võrreldes kontsernisisese konkurendiga näikse selles jaotuses olevat kõik trumbid Kia käes, sest Stonicu kujundus moodustab ühtsema terviku kui KONA välisilme ja sõitjateruum, mis on tehtud justkui eri ostjatele.

Kia sõnul on Stonic enim isikupärastamisvõimalusi pakkuv Kia läbi aegade ja kokku pole hoitud ka elektrooniliste abimeeste osas. Autod tuuakse turule ilmselt kolmes varustustasemes, milledes pakutakse sääraseid elektroonilisi abimehi nagu jalakäijaid tuvastada suutev automaatpidurdus (AEB), võimaliku avarii eest hoiatav süsteem (FCA), nn pimeda nurga jälgimine (BSD), tagurdades kaasliiklejate eest hoiatav süsteem (RCTA) ja sõiduraja jälgimine (LDWS). Varustatuna kaamerasüsteemiga pakutakse autodele ka automaatseid kaugtulesid ja juhi tähelepanelikkuse jälgimist. Rääkimata ühenduvusest nutitelefonidega ja puutetundliku ekraaniga lustikummuti olemasolust, mida peetakse tänapäeval vaat et inimõiguseks. Oma silmaga saab autosid uudistada novembri alguses.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia xCeed

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Selle auto korral on põhiargumendiks praegu nii popp „kupeelaadne välimus“, mis teeb xCeedi võrreldavast baasmudelist hoomatavalt kallimaks, aga sõiduomadused pole kõrgema kliirensi ja raskuskeskme tõttu kannatada saanud ja praktiline pool on linnamaasturi laadset ilmet omaval vennal ehk paremgi.