Uudised

Detroidi autonäituse eelvaade

Järgmisel nädalal tehakse algust selle aasta esimese suurema autonäitusega, kui välklambid hakkavad sähvima Detroidi näitusehallides.
Ehkki täpsemalt saab tibusid kokku lugeda alles uuel nädalal, toome teieni viis uudismudelit, mis peaksid kindla peale 14. jaanuaril rambivalguses särama.
Enamik neist peaks jõudma meiegi teedele.

Detroidis teeb ametliku näitusedebüüdi viienda põlvkonna Toyota Supra, mille välisilmest on pildid küll siin-seal juba veebiavarustesse tilkunud. Viienda põlvkonna auto töötati välja koos BMW-ga ja eelinfo järgi hakatakse seda pakkuma vaid kinnise kerega, lahtise auto ihalejatel tuleb osta BMW Z4. Uus mudel jõuab müüki sellel aastal ja tõenäoliselt hakatakse seda pakkuma kolmel varustustasemel ning nelja- ja kuuesilindriliste jõuallikatega. Kirsiks tordil on ca 254 kW/345 hj arendav kolmeliitrine R6, mis peaks andma 1500 kg kaaluvale mänguasjale tähelepanuväärse dünaamika. Valikusse on tulemas ka hübriidajamiga nelikveoline.

Detroidis peaks kate maha tõmmatama ka võimsaimalt Mustangilt, mis on seeriaautona Fordi värkstoa väravaist kunagi laia ilma saadetud. Spekulatsioonide kohaselt on uue Ford Mustang Shelby GT500 mootoriruumis ülelaadimisega 5,2-liitrine V8, mille võimsuseks ennustatakse ei rohkem ega vähem kui 522 kW/710 hj. Uustulnuk on välja töötatud koos Shelbyga ja peab täitma tühimiku, mis tekkis mudelirivis siis, kui Ford 2015. aastal sarnase mänguasja tootmise lõpetas. Eestis pole mõtet säärast Mustangit ilmselt Fordi ametlikust esindusest küsima minna, ent Tallinnas on üsna mitu ettevõtet, kes säärase pony-auto soovi korral Maarjamaale aitavad.

Viimase põlvkonna Subaru WRX STI võeti tänu karmidele heitmetingimustele Euroopas müügist maha, ent suure lombi taga on see endiselt saadaval. Detroidis tuuakse usutavasti välja uus eriversioon mudeliindeksiga WRX STI S209. Viimati pakuti seesugust seeriat kaks aastat tagasi, mil turule toodi 450 eksemplaris toodetud WRC STI S208. Need autod arendasid meil müüdud versioonide 300 hj asemel 328 hj (242 kW) ning said ka baasmudelist kiirema ülekandega roolilati ja seadistatava Bilsteini vedrustuse. See on nüüd ilmselt see koht, kus kõik elamustesõltlased kabinetivaikuses sündinud nõuete suunas rusikaid raputama hakkavad.

Detroidis tuuakse füüsiliselt publiku ette veel teinegi uus Ford, milleks on ettevõtte linnamaasturite lipulaev ehk teisisõnu Ford Explorer. Kuuenda põlvkonna taskukohasemaid isendeid hakatakse pakkuma tagaveolistena ja nende mootoriruumist võib leida Ford Mustangilt tuttava 2,3-liitrise EcoBoosti või kahe turbokompressoriga varustatud kolmeliitrise V6-mootori. Kavas on ka hübriidajam, EcoBoosti aga olevat raske linnamaasturi jaoks pisut võimsamaks „keeratud“. Uustulnukat hakatakse pakkuma viies varustuses. Kuues Explorer võib ametlikult müüki jõuda ka Euroopasse, sest Ford soovib oma automüüki Euroopas oluliselt ümber mängida.

Lexus peaks uuel nädalal välja tulema kogunisti kahe uudisega. Esimene on futuristliku Lexus LC Coupe baasil ehitatud kabriolett, mis tuuakse näitusele küll ideeautona, ent peaks olema äravahetamiseni sarnane eeloleval aastal tootmisse jõudva seeriaversiooniga. Mootorivalik – viieliitrine V8 või 3,5-liitrise bensiinimootoriga iselaadiv hübriidajam – võetakse kupeelt. Teine uudis on Lexus RC F Track Edition, millega tähistatakse Jaapani luksusmargi 30. sünnipäeva ja mille prototüüpi on juba nähtud sõitmas kuulsal Nürburgringil.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Corolla

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga.