Uudised

Järgmine Volvo V40 saab olema linnamaasturilaadne

Mudeli V40 mantlipärijat näeb ilmselt kahe aasta pärast ja asjaomaste sõnul sarnaneb see kliirensi osas ennem linnamaasturile kui madalale luukpärale.
Uue platvormi kasutamine võimaldab luua ka hübriidajamiga ja puhtelektrilisi sõidukeid.
Uustulnuka kere saab olema mudelist XC40 saledam ja madalama katusejoonega, et leevendada luukpära-fännide kaotusevalu.

Praegu tootmises olev V40 on ainus Volvo, mis ehitatud Fordi Global C nimelisele platvormile, erinevalt ülejäänud Volvo sõiduautodest, mis kasutavad ettevõtte moodsamaid moodulplatvorme (CMA ja SPA). Volvo Euroopa osakonna tegevjuhi Lex Kerssemakersi sõnul saab see viga parandatud kahe-kolme aasta pärast, mil esitletakse mudeli V40 mantlipärijat, mis hakkab olema olemasolevast luukpärast üksjagu erinev. „Me peame olema loomingulisemad ja seepärast on V40 järeltulija üksjagu teistsugune“, kinnitas Kerssemakers.

Ilmselt käib jutt linnamaasturile sarnanevast kõrgema kliirensiga sõidukist, mis sobiks paremini ka hübriid- ja elektriajamiga versioonide ehitamiseks, mille loomist tänane platvorm ei võimalda. Volvo soovib aastas müüa 800 000 sõidukit ja Kerssemakersi sõnul on see olemasolevate mudelite abil ka saavutatav, ent edasiseks konkurentsis püsimiseks vajatakse V40 asemele midagi teistsugust, sest mudeli müügiarv üha kahaneb. Eelmisel aastal leidis V40 Euroopas 77 587 ostjat ehk 23% vähem kui 2017. aastal.

Mudelit XC40 plaanitakse tänavu müüa aga kaks korda enam ja XC60 on veel populaarsem, sest neid läks mullu kaubaks 189 459 autot. Kerssemakersi sõnul on nad märganud, et paljude „vee-neljakümnete“ ostjate järgmiseks sõiduriistaks on XC40, mis olevat üks kinnitus valitud tee õigsusest. „Töö juba käib ja loodame sellega valmis saada kahe aasta jooksul. Me võime ilma jääda nii mõnestki luukpära-fännist, aga nende lohutuseks ei plaani me edaspidi toota vaid kõrgeletõstetud sõidukeid, sest valikusse jäävad alles ka tavapärased sõiduautod (seeriad 60 ja 90).“

Vaata autofirmade sooduspakkumisi