Uudised

Eestisse jõudis kaheksanda põlvkonna Porsche 911 (992)

Suuresti alumiiniumisulamist kerega auto rattakoobaste laius ei sõltu enam veoskeemist.
Autol on nüüd märja tee sõidurežiim ja lisavarustuse hulgas on saadaval ka öönägemisseade.
Mudeli baashind on 120 480 eurot (Carrera S), nelikveoline Carrera 4S alustab 128 400 euro juurest ja soodsaim avaversioon maksab 134 880 eurot.

1963. aastal esitletud Porsche 911 on turul olnud enam kui viiskümmend aastat, nii et selle tunnevad ära ning oskavad unistades nimetada ka autokauged inimesed. Nende aastate jooksul on meid rõõmustanud seitse mudelipõlvkonda ja nüüd on järg kaheksanda käes. Seniselt 991-lt võtab teatepulga üle 992, mis on 15. märtsi õhtust ka Porsche Tallinna esindussalongis uudistamiseks olemas. Suurimaks vapustuseks oli omal ajal ehk viienda põlvkonna (996, 1999-2004) sünd – siis toimus üleminek õhk/õlijahutusega jõuallikatelt vedelikjahutusega mootoritele, mille ümber ehitati ka läbinisti uue kerega suurem auto. Viimane ümbersünd pole NII radikaalne, olles samas piisav, et anda autole uus ilme ja uued oskused, et see võistlejate survele vastu peaks.

Uus kere on endisest laiem, valmistatud kahe kolmandiku ulatuses alumiiniumisulameist ning tuvastatav nii uue ilmega kaitseraudade kui ka tagatulede paneeli järgi. Viimane on kujundatud justkui viimase õhkjahutusega põlvkonna (993) tagaosa järgides ning seda ehib kogu auto laiuses kulgev punastest valgusdioodidest triip. Ja ehkki auto interjöör võib näida eelkäijale sarnane, on seegi uus ja viimase Panamera kombel ekraanidega üle külvatud. Näidikupaneelis on kesksel kohal tahhomeeter, millest paremal ja vasakul asuvad konfigureeritavad ekraanid. Armatuurlauast vaatab vastu kolmaski, 10,9-tollise diagonaaliga värvimonitor. Käigukang võimaldab nüüd valida vaid liikumise suunda ja neutraalasendit, kõik muu käib kas automaatika või käiguvahetuslabade vahendusel.

Uue 911 baasjõuallikas, kolmeliitrine boksermootor, arendab uute turbokompressorite toel 331 kW/450 hj ehk 22 kW/30 hj eelkäijast rohkem. Selliste mootoritega varustatakse tagaveoline Carrera S ja nelikveoline Carrera 4S, mis saavutavad paigalt kiiruse 100 km/h vastavalt 3,7 ja 3,6 sekundiga. Kiirendusaeg on seega 0,4 s lühem kui eelkäijal ja lisavarustusena pakutav pakett Sport Chrono võimaldab sellest veel 0,2 sekundit maha võtta. Mõlemad mudelid on varustatud kaheksakäigulise „automaadiga“ PDK, ehk hüdrauliliselt juhitava kahe siduriga käigukastiga. NEDC-meetodil mõõdetuna on kinniste autode keskmine kütusekulu 8,9 ja 9,0 l/100 km.

Fotod: Sergei Zjuganov

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.