Uudised

Porsche Cayenne Coupé jõuab Eestisse suve alguseks

Uustulnukat saab tellida juba täna, Eestisse jõuab maikuus.
Esialgu tuuakse turule kahe ottomootoriga aasta lõpuks lisandub hübriidajam.
Baasmudeli hinnad algavad 84 200 euro juurest, Cayenne Turbo Coupé baashind on 147 700 eurot.

Porsche laiendab kolmanda põlvkonna Cayenne’i versioonide valikut uue keretüübiga, tuues maikuust turule Cayenne Coupé, millest saab peategelane BMW X6 ja Mercedes-Benz GLE õudusunenägudes. Baasmudelist erineb see ennekõike madalama katusejoone ning rohkem kaldus A ja C-piilarite poolest, mis annavad koos laiemate tagumiste rattakoobastega autole säärase ilme, mida see väärinuks juba esimesest põlvkonnast alates. Sportlikumale ilmele vihjab ka mudelinimi, mis kirjutatakse suure C-tähega, sest tegemist on nime, mitte keretüübiga. Neljakohaline Cayenne Coupé on nimest hoolimata viieukselise kerega linnamaastur, mille pakiruum on hoogsa kerekuju tõttu küll 145-liitrit väiksem kui baasmudelis.

Kui plaanite vedada talvekartuleid või küttepuid, siis on oluline teada, et tagaistme allapööratud seljatugede korral on mahtude erinevus veel suurem – täpsemalt 170 liitrit. Arvudes jääb Cayenne Coupé pakiruumi maht vahemikku 625-1540 liitrit ning Cayenne Turbo Coupél 600 ja 1510 liitri vahele. Võrdluseks: „iks-kuues“ mahutab pakiruum 550 ja Mercedeses 690 liitrit. Porsche kupeelaadset maasturit hakatakse pakkuma neljakohalisena, varustatuna nelja sportistmega, ent soovi korral saab selle asendada Cayenne’i kolmekohalise tagaistmega, mis ei maksa kliendi jaoks punast krossigi. Võrreldava pearuumi saavutamiseks istutakse Coupé teises reas ka 30 mm madalalamal kui selle aluseks olevas autos.

Cayenne Coupé tuuakse turule kahe ottomootoriga ja aasta lõpuks peaks lisanduma ka hübriidajam. Baasmudelit jõustab kolmeliitrise töömahuga V6, mis arendab 250 kW/340 hj, kulutab 100 km läbimiseks keskmiselt 9,3-9,4 liitrit bensiini ja saavutab paketi Sport Chrono abil paigalt 100 km/h kuue sekundiga. Cayenne Turbo Coupé jõuallikaks on aga kahe turboga neljaliitrine V8, mis arendab 404 kW/550 hj. See lubab paigalt võttes saavutada kiiruse 100 km/h 3,9 sekundiga, keskmiseks kütusekuluks antakse 11,3-11,4 l/100 km ja tippkiiruseks 286 km/h. Võrdluseks: nii BMW X6 M kui ka Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé saavutavad kiiruse 100 km/h 4,2 sekundiga ja nende tippkiirus on 250 km/h juurde elektrooniliselt piiratud.

Tagantvaates võimaldavad uut tulijat tuvastada nii kaitserauale kolitud numbrikoht kui ka kiirustundlik tagaspoiler, mis tõuseb tagaklaasi alumise serva juures olevast peast tööasendisse, kui kiirus ületab 90 km/h. Nii pakutab see koos katusespoileriga auto tagaosale enamat survejõudu. Samuti on Cayenne Coupé eritunnuseks veel klaasist katusepaneel, mille saab asendada lisavarustusena pakutava süsiniklaminaadist valmistatuga. Viimane teeb autot kergemaks. Lisavarustuse hulgas on pakkuda muidki isikupära lisavaid detaile, nagu näiteks klassikalistelt Porschedelt tuttavad ruudulised istmekatted, alkantaraga kaetud või süsinikkiust valmistatud interjööridetailid, 22-tollised veljed ja palju muud.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.