Uudised

Fordi lähitulevik on särtsu täis

Järgneva kahe aasta jooksul lisandub Fordi Euroopa mudelivalikusse 15 uustulnukat, mis flirdivad kõik ühel või teisel viisil elektriga.
Teistest enam elektrifitseerituks saab kolmanda põlvkonna Kuga, mida hakatakse lisaks sisepõlemismootoritele pakkuma ka kolme erineva hübriidajamiga.
Järgmisel aastal esitletakse uut elektriajamiga linnamaasturit, mille sõiduulatus on kuni 600 km.

Järgneva kahe aasta jooksul plaanib Ford „elektrifitseerida“ kogu Euroopa mudelivaliku, tuues turule hübriidajamiga versioone olemasolevate mudeliseeriate sees ja lisades paletti uustulnukaid, nagu näiteks seitsmekohaline Ford Explorer, mis tuuakse siiapoole suurt lompi laetava pistikhübriidina, mis võimaldab elektri jõul läbida kuni 40 km. See 450-hobujõuline nelikveoline peaks meieni jõudma veel käesoleval aastal. Järgmisel aastal esitletakse ka uut elektriajamiga „Mustangist inspireeritud“ linnamaasturit, mis keskendub teistest enam sõidurõõmule ja mille sõiduulatuseks lubatakse kuni 600 km (WLTP).

Neist kõige olulisem on ehk kolmanda põlvkonna Ford Kuga, mis on eelkäijast suurem, nägusam ja avarama sõitjateruumiga. Ja ehkki uustulnuk on vanemast vennast 89 mm pikem, 44 mm laiem ja 20 mm pikema telgede vahega, on see võrreldava mootori ja jõuülekande korral kuni 90 kg jagu kergem, kuid 20% jäigema kerega. Pikisuunas liigutatav tagaiste ja endisest avaram interjöör võimaldab teises reas pakkuda konkurentidest enamat jalaruumi. Hübriidajamite Kugade kõrval hakatakse neid pakkuma ka ühe 1,5-liitrise ottomootori (120 ja 150 hj) ja kahe turbodiisliga. Viimastest arendab 1,5-liitrine EcoBlue 120 hj ja kaheliitrine diislitoidune on sellest 70 hj võimsam.

Tänu uuele 48-voldisele elektrisüsteemile saab Kugat pakkuda ka pehme hübriidina, mis kombineerib 150 hj arendava diiselmootori ja rihmaga käitatava elektrimootori, mis võimaldab põhijõuallikat kiirelt taaskäivitada ja salvestada viimase toetuseks vajatavat energiat auto õhkjahutusega akuplokki. Lisaks nimetatule jõuavad järgmisel aastal turule veel kaks hübriidajamit, mis sisaldavad 2,5-liitrist Atkinsoni tsüklis töötavat bensiinimootorit ja eri suurustes akuplokke. Mõlema ajami võimsus on 225 hj. Väiksema akuga versiooni nimetab Ford sarnaselt Toyotale „iselaadivaks“ hübriidiks, millesse salvestatakse energiat vaid põhimootori toetuseks.

Suurema, 14,4 kWh akuplokiga varustatud versioon võimaldab aga elektri najal kulgeda kuni 50 kilomeetrit ja tavalisest pistikupesast (230 V) laadides kulub akude laadimiseks neli tundi. Eeldus, et esmalt kulutatakse ära kogu akuplokki salvestatud energia, võimaldab tootjal lubada sellise hübriidi keskmiseks kütusekuluks 1,2 l/100 km! Ja hoolimata tõigast, et uus Kuga jagab C2-nimelist platvormi viimase Focusega, ilmuvad Kuga valikusse lisaks esiveolistele autodele ka nelikveolised isendid. Sisepõlemismootoritega Kuga varustatakse kuuekäigulise käsikäigukasti või kaheksakäigulise „automaadiga“.

Kolmanda Kuga armatuurlaud on esiklaasile lähemal ja sõitjateruum tänu sellele (ja 20 mm pikemale telgede vahele) hoomatavalt avaram. Ja ehkki auto kõrgus on eelkäijast 20 mm madalam, pakub see tänu osavamale ruumikasutusele enamat pearuumi nii esimeses kui ka teises reas. Tippvarustusega autodest leiate 12,3-tollise diagonaaliga näidikupaneeli ja infolustisüsteemi kaheksatollise ekraani. Mitmete oluliste funktsioonide juhtimine käib siis häälkäsklustega. Selline Kuga võib pakkuda internetiühendust kuni kümnele seadmele, oskab pidurdada nii auto eest kui tagant läbi liikujate korral ning kui te olete minetanud külgboksi parkimise oskuse, on lahendus nupuvajutuse kaugusel.

Täpsemalt tasub Kugast ehk rääkida siis, kui nende Eestisse jõudmine lähemale jõuab, ent elektrifitseerimine ei puudata vaid nimetatud mudeleid. Pehmed hübriidid lisanduvad Fiesta ja Focuse valikusse ning tarbesõidukite poolel tuuakse turule ka samasugused Transit ja Transit Custom/Tourneo Custom. Hübriidajami saab ka Mondeo (ka universaal) ning laetava hübriidina hakatakse pakkuma Transit Customit ja Tourneo Customit. Tarbesõidukite poolelt on oodata elektriajamiga Transitit ja vilksamisi näidati pressikonverentsil ka Fiesta tükkidel põhinevat uut linnamaasturit Puma, mis sätitakse turul olemasolevast Ecosportist pisut kõrgemale.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Corolla

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga.