Uudised

Kolmanda põlvkonna 1. seeria BMW ehitatakse esiveolisele platvormile

Lõviosa autodest saavad olema esiveolised, ent kahte tegusamat jõuallikat hakatakse pakkuma koos kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja nelikveoga.
Mootorivalik hakkab esmalt koosnema kolmest diisel- ja kahest ottomootorist, hiljem pole võimatu ka hübriidajamite lisandumine.
Uue põlvkonna esindajad peaksid Eestisse jõudma oktoobris.

Kolmanda põlvkonna 1. seeria BMW jõuab Eestisse eeloleval sügisel ja erinevalt eelkäijatest põhineb see esiveolisel platvormil, mis loodi kõigepealt müügil oleva MINI Countrymani tarvis ning millele on ehitatud ka BMW linnamaasturid X1 ja X2. Esimesele seeriale isikupära andnud tagavedu toodi ohvriks praktilisuse altaril, sest ristiasendisse paigutatud mootorid võimaldavad pakkuda hoolimata võrreldavast mõõtkavast avarama interjööriga autosid. Tippmudelid saavad ka nelikveo – nagu näiteks Mercedes-AMG A35 ja Volkswagen Golf R vastu astuv M135i xDrive (piltidel) – ent sellelgi autol tuleb leppida nüüd neljasilindrilise mootoriga, mis arendab 225 kW/306 hj. Viimase näol on tegu hetkel BMW võimsaima kaheliitrisega, millega varustatud M135i xDrive saab „sada sisse“ 4,8 sekundiga (4,7 sekundit M Performance paketi olemasolul).

Mootorivalik hakkab koosnema kolme- ja nelja silindriga jõujaamadest ja esialgu on valikus kolm diisel- ja kaks ottomootorit. „Õlipõletajaid“ esindavad 116d (R3, 85 kW/116 hj), 118d (R4, 110 kW/150 hj) ja 120d xDrive (R4, 140 kW/190 hj) ning lisaks võimsaimale bensiinipõletajale pakutakse ka tegusaimat diiselmootorit koos nelikveoga. Ottomootoreist on aga lisaks eespool nimetatud jõujuurikale valikus veel 118i, mille kolmest silindrist meelitatakse välja 103 kW/140 hj. Mudeleid 116d, 118d ja 118i pakutakse kuuekäigulise käsikäigukastiga, mille saab soovi korral asendada lisaraha eest seitsmekäigulise „automaadiga“ (116d ja 118i). Mudelile 118d pakutakse lisavarustusena kaheksakäigulist „automaati“ ja sarnane tükk sisaldub ka kahe nelikveolise baasvarustuses. Vedrustustest on lisaks tavalahendusele saadaval veel madalam M Sport vedrustus ja adaptiivvedrustus.

Kolmanda põlvkonna 1. seeria on 4319 mm pikk ja ehkki uustulnuka telgede vahe on eelkäijast 20 mm lühem, olevat see tänu laiemale sõitjate ruumile ja ruumisäästlikule arhitektuurile eelkäijast hoomatavalt avaram. Teises reas pakutakse endisest enam põlve- ja pearuumi ning auto pakiruumi maht kasvas tavaseades kahekümne liitri jagu (380-1200 liitrit). Autode armatuurlaual on põhiasetuses 8,8-tollise ekraaniga infolustiekraan ja pardaarvuti juhtsüsteem reageerib ka häälkäsklustele ja üksikutele žestidele. Kallima otsa autodes võib kohata 10,25-tollise diagonaaliga ekraani ja lisaks on nüüd esimesele seeriale saadaval ka olulisemaid näite tuuleklaasile kuvav värviline Head Up Display. Lisavarustuse hulgas leidub teisigi viimasele ajale iseloomulike vidinaid, nagu valgusdioodidel põhinevad esi- ja tagalaternad, ning nn panoraamkatus ja autode jalavarjude mõõt jääb vahemikku 16-19-tolli.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

BMW X6

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Väga hea juhitavusega linnamaastur, mis on hoolimata edevuse heaks tehtud ohverdustest siiski tähelepanuväärselt ruumikas.