Uudised

SF90 Stradale on võimsaim tänavalegaalne sportauto Ferrari senises ajaloos

SF90 Stradale on Ferrari poolt esimene tavaautona pakutav pistikhübriid, mis võimsam kui ükski varasem mudel.
Nelikveolise superauto neljaliitrine V8 arendab 574 kW/780 hj @ 7500 p/min ja lisaks täiendavad seda kolm elektrimootorit, mille koguvõimsus on 162 kW/220 hj.
Uus tippmudel kaalub tühjalt 1570 kg, saavutab 100 km/h 2,5 ja 200 km/h 6,7 sekundiga ning auto tippkiirus on 340 km/h.

Alutaguse vanasõna – „Kui Ferraril ei lähe F1-sarjas hästi, on oodata suurepäraseid seeriaautosid“ – näib jätkuvasti edasi kehtivat, sest ettevõtte uueks lipulaevaks pürgiv SF90 Stradale on juba teine uudis, mida meile tänavu näidatakse ja kolm üllatust olevat selle aastanumbri sees veel tulemas. Õieti võiksid need ka tulemata jääda, sest Ferrari esimese tänavalegaalse pistikhübriidi vorme ja näitajaid vaadates on raske ette kujutada, et miski võiks selle auto kõrval veel kasvõi sõrmeotsa jagu tähelepanu pälvida.

Uustulnuka kuiva karteriga V8 põhineb Ferrari 488 Pista 3,9-liitrisel jõuallikal – see jõujaam on neli aastat järjepanu omas klassis „Aasta mootori“ tiitli enesele kahmanud – arendades nelja liitriseks „puurituna“ 720 hj asemel 780 hj, mis teeb sellest suurima erivõimsusega V8 ettevõtte ajaloos, mida tänavalegaalsele autole on kunagi pakkunud. Ja lisaks sellele jõujaamale on pardal veel kolm elektrimootorit – kaks esirataste juures ning kolmas mootori ja kaheksakäigulise „automaadi“ vahel – mis annavad juhi käsutuse täiendavad 220 hj.

Elektrimootorid muudavad auto nelikveoliseks, toetavad põhijõuallikat madalatel pööretel ning 7,9 kWh mahutav akuplokk annab elektrilises sõidurežiimis eDrive sõiduulatuseks kuni 25 km. Erinevaid sõidurežiime on neli – eDrive, Hybrid, Performance ja Qualify – ning kõike välja pannes saavutab SF90 Stradale kiiruse 100 km/h 2,5 sekundiga. 200 km/h saadakse „kätte“ 6,7 sekundiga ja auto tippkiiruseks on 340 km/h. Auto kaalub tühjalt 1570 kg, selle kaalujaotuseks on 45% esi- ja 55% tagateljele ning masina kütusepaagi mahuks on 68 liitrit.

Viimane jääb pisut alla pakiruumi mahule (74 liitrit), mida toetab lisaks üks auto tagaosas asuv 20-liitrine panipaik. Üle laetud V8 maksimaalne pöördemoment 800 Nm saavutatakse 6000 p/min juures, mootori pöörete piiraja rakendub 2000 p/min hiljem ja Ferrari kinnitusel suudab käigukasti sidur taluda 1200 Nm juurde küündivaid koormusi. Kütusekulu näidud selguvat lähiajal, kuid esmased sõidukatsed on tehtud ja SF90 Stradale sai kodusel Fiorano ringrajal tulemuseks ühe minuti ja 19 sekundit, mis on parem kui LaFerrariga püstitatud senine tippmark.

Nii nagu ülejäänud auto on ka interjöör täiesti uus ja juhi ees asub 16-tolline digitaalne paneel, millel surfamine käib roolil olevate nuppude ning puuteplaatide vahendusel. Ja lisaks „tavamudelile“ pakutakse ka Assetto Fiorano nimelise paketiga varustatud sportlikumat varianti. Viimane on põhimudelist 30 kg kergem – tänu süsiniklaminaadist ukse- ja kõhualustele kattepaneelidele, titaansulamist väljalaskele jne – omab teistsuguseid amortisaatoreid, suuremat tagatiiba (mis toodab 390 kg survejõudu kiirusel 250 km/h) ning sportlikumaid rehve (Michelin Pilot Sport Cup2).

Hooldust tehakse kas kord aastas või iga 20 000 km järel ja esimese seitsme aasta vältel on hooldused SF90 Stradale omanikele tasuta. Esialgu on lahtine ka tootmisarv, sest erinevalt piiratud koguses valminud LaFerrarist lubatakse uut mudelit toota täpselt nii palju, kui seda üle maailma turustada jõutakse. Auto veereb 20-tollistel velgedel/rehvidel -  255/35 ZR 20 ees ja 315/30 ZR 20 taga – ning nende hinnad selguvad mõne aja pärast, ent kuulujuttude põhjal võiks arvestada summaga, mis jääb vahemikku 550 000 – 850 000 eurot.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi