Uudised

Nädalavahetusel toimuvad üritused, mis seotud mootorimüraga

Auto24ringil leiab reedel ja laupäeval aset üritus nimega “Summer Bash Baltic Drift Championship 2019”, mis toob rajale Baltimaade parimad driftijad.
Vasalemma rallikrossirajal toimub 8. juunil Olerex Eesti Meistrivõistluste teine etapp, mille raames stardib eri võistlusklasside lõikes rajale 52. võistlusautot.
Tartumaal saab aga külastada vanavarale pühendatud Kolga laata, mille raames korraldatakse ka vanematele mootorratastele pühendatud tsiklinäitus (tsiklitall.ee).

Suurima kõlapinnaga on neist üritustest Drifti Balti Meistrivõistluste teine etapp, mis toob Auto24ringile vastava ala Eesti, Läti ja Leedu parimad. Eestlased „noolivad“ ürituselt taas kolmikvõitu, sest esimesel etapil Riias tunnistati Ao Vaida, Mihkel Norman Tults ja Oliver Randalu parimateks külg-ees-sõitmise kunstnikeks 122. osavõtja seas. Võistluse teevad põnevamaks ka autode suured sisenemiskiirused – kiirus rajaosale jõudes, mis tuleb läbida külg-ees liikudes, püsides etteantud trajektooril -, sest klassis PRO AM on selleks 100 km/h ning klassis PRO võivad kiirused olla rada läbides isegi suuremad kui 170 km/h.



“Nädalavahetuseks on oodata suurepärast ilma, mis teeb võistlused veel põnevamaks,” nentis ürituse korraldaja Marko Opmann Eesti Drifti Liidust. Võrdluseks tõi ta möödunud kuul toimunud Põhja-Euroopa Meistrivõistluste (NEZ) avaürituse Kehala rajal, kus tänu paduvihmale olid kiirused väiksemad ja „suitsupilved“ harjunust kordades tagasihoidlikumad. “Nädalavahetuse kuumalaine toob Pärnusse palju rahvast ja selline ilm aitab kaasa ka driftivõistlusi saatvale melule”, uskus Opmann enne võistlust. Ürituse raames jagatakse punkte kolmes klassis – STREET, PRO AM ja PRO – ja laupäeval alustatakse kvalifikatsioonidega juba hommikul kell 10.00.



Auto24ringil läheb tiitlit kaitsma ka kahekordne Eesti ja Põhja-Euroopa meister Mihkel Norman Tults (avapildil), kes tegi Kehala rajal toimunud võistlusel tehnilise rikke tõttu avarii ega suutnud autot finaaliks enam tippvormi saada. “Auto juhitavust võis paremal juhul võrrelda ehk 1988. aasta Žiguliga,” kirjeldas Tults auto finaalieelset seisukorda. “Tänu sellele lasin ees sõites auto poolte vahetusel korraks otseks ja see saigi saatuslikuks,” kommenteeris Tults Kevin Pesurile kaotatud tandemit. Nüüd on aga murekohad üle vaadatud ning auto taas löögihoos. “Mina annan endast 110% ja midagi juhuse hooleks jätta ei kavatse,” lubas Tults.

Video on tehtud kolme aasta eest, sest vahepealsel ajal pole drifti võistlusi auto24ringil korraldatud. Fotode eest aitäh võistlejatele ja Janeku Rallifotodele.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.