Uudised

Volkswagen arendab laadimispunktide taristut

Volkswageni Grupp plaanib kuue aasta jooksul varustada Euroopa 36 000 uue elektriautode laadimispunktiga.
Järgmise aasta lõpuks valmivad olulisemate kiirteede veeres 400 uut laadimisjaama koos 2400 laadimispunktiga.
Plaanid hõlmavad ka Baltimaid, mille kohaselt ehitatakse kaks uut laadimisjaama Eestisse, kaks Lätti ja kolm Leetu.

Volkswageni grupp asub koos elektriautodega arendama ka viimaste laadimiseks vajalikku taristut ja aastaks 2025. plaanitakse üle Euroopa avada 36 000 uut laadimispunkti. 11 000 ehitamine jääb Volkswageni kanda, enamik uutest laadimisjaamadest ehitatakse suuremates keskustes asuvate esinduste veerde ja rahaliselt on säärase investeeringu mahuks 250 miljonit eurot.

Volkswageni arvates tehakse tulevikus 70% vajaminevatest laadimistest kas kodus või töökohal, mistõttu hakkab Volkswagenile kuuluv kaubamärk Elli (Electric Life) järgmisest aastast pakkuma kodusesse majapidamisse või kontorite veerde passivaid laadimisvõimalusi. „Elektriautode laadimine peab muutuma sama lihtsaks kui nutitelefonide turgutamine“, märkis Thomas Ulbrich, kes kuulub ettevõtte E-mobiilsuse eest vastutava osakonna juhatusse.

„Mille võimaldamiseks on meil vaja oluliselt enam avalikes kohtades asuvaid laadimispunkte“, jätkas Ulbrich. „Ja lisaks neile punktidele vajame ka selliseid laadimisdokke, mida on kiire ja lihtne paigutada kodusesse majapidamisse. Lisaks soovime teha koostööd kaubanduskeskustega, et elektriautode kasutajad saaksid oma sõidukeid sisseostude tegemise ajal mugavalt laadida“.

Laadimisjaamade taristu arendus puudutab ka Baltimaid, tänaste plaanide kohaselt ehitatakse kaks uut laadimisjaama Eestisse, kaks Lätti ja kolm Leetu. Neis jaamades hakkab olema 2-12. kiirlaadijat, mis tänastest võimsamad ja võimelised laadima enama mahtuvusega akuplokke, mis on kasutusel Volkswageni enda elektriautodel, ehk teisisõnu ID-perekonna liikmetel.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Corolla

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga.