Uudised

Volvo ja Uber esitlesid „isejuhtivat“ linnamaasturit

Katusele paigutatud sensorite plokiga XC90 on Volvo ja Uberi koostööleppe tulem, mis sõlmiti kolme aasta eest.
Autonoomset juhtimist võimaldav riist- ja tarkvara on välja töötatud Uberi poolt, Volvo Cars tarnib seadmetega ühilduvad sõidukid.
Volvo loodab saadud kogemusi kasutada järgmisel kümnendil esitletavate mudelite juures, mis võimaldaks tänastest enam autonoomset juhtimist.

Volvo Cars ja Uber esitlesid esimest seeriaautot, mis vastava riist- ja tarkvara lisamise järel liikluskeerises ilma juhita hakkama saab. Eile esitletud XC90 on kolme aasta eest sõlmitud koostööleppe tulem, mis võimaldab juba lähitulevikus hakata suuremates keskustes pakkuma Uberi arendatavat sõidukijagamis teenust.

Sohvrita toime tulev XC90 on kergesti tuvastatav katusereelingutele paigutatud lisaseadmete abil ning lisaks „sensorite armeele“ on need autod varustatud veel täiendava akuploki ja taustal „tukkuvate“ abisüsteemidega, mis võtavad tööjärje üle niipea, kui rooli- või pidurisüsteemi eest vastutava tarkvara töö millegi poolest häiritud saab.

Autonoomset sõitu võimaldavad seadmed on arendatud Uberi poolt ja Volvo ülesandeks on ette valmistada autod, mis võimaldaksid sohvrita sõitu pärast kergesti paigaldatavate tarvikute lisamist. Seadmete välja töötamise käigus oli kahe aasta vältel arendajate käsutuses 250 sõidukit, millest sattus raskesse õnnetusse vaid üks auto.

Uber soovib esmalt kõik olemasolevad autod ohutumate vastu ümber vahetada, et hakata viimaste arvu sõidukijagamise võimaldamiseks hoogsalt kasvatama. Volvo soovib aga õpitut ära kasutada järgmisel kümnendil turule toodavatel sõidukitel, mis ehitatakse SPA2-nimelisele platvormile ja mis võimaldaks teatud tingimustel ka isejuhtimist.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi