Uudised

Porsche üllatas kahe müügihitiga, milleks on 718 GT4 ja 718 Spyder

Mõlema mudeli ühiseks nimetajaks on neljaliitrine vabalt hingav B6 ja kuuekäiguline käsikäigukast.
Mudeli GT4 jõuallikas on eelkäija omast 35 hj võimsam, arendades 309 kW/420 hj ja 420 Nm @ 5000-6800 p/min.
718 Spyderi baashinnaks on Eestis 93 480 eurot, 718 GT4 maksab sellest pea 3000 eurot enam.

Porsche vilistab korraks mootorite töömahu vähendamisele ja toob turule kaks rõõmurõkatust, mille jõuallikad on erinevalt baasmudelist vabalt hingavad ja võrreldavast eelkäijast ka suurema töömahuga. Mudelite 718 GT4 ja 718 Spyder mootoriruumis ulguv kuuesilindriline bokser pärineb 9A2 Evo-nimelisest mootoriperekonnast ja on nüüd 3,8-liitri asemel neljaliitrise töömahuga, olles 35 hj võimsam kui vastavate eelkäijate jõuallikad. Uued mootorid arendavad 309 kW/420 hj ja 420 Nm @ 5000-6800 p/min ning nende pöörete piiraja sekkub lustimisse alles 8000 p/min juures.

Seesuguste jõujaamade toel saavutavad mõlemad uustulnukad kiiruse 100 km/h ideaalis 4,4 sekundi jooksul ja mudeli GT4 tippkiiruseks lubatakse 304 km/h. Spyderil on viimaseks 301 km/h ja mõlema auto korral lubatakse keskmiseks kütusekuluks 10,9 l/100 km (NEDC tsükli kohaselt). Uued jõuallikad on varustatud muutuva ajastusega sisselaske ja kütuse otsepritse süsteemiga ning väiksemate koormuste korral saab osa silindreid kütuse säästmiseks ajutiselt varumeeste pingile puhkama saata.


Mõlemad mudelid on suunatud eeskätt sõidurõõmu otsivatele sohvritele ja sestap on neil lisaks hingestatud kontserti pakkuvatele jõuallikatele ka kuuekäigulised manuaalkäigukastid. PDK-nimelise automaatkäigukasti saab enesele ilmselt vaid hilisem 718 GT4 RS ja tõtt-öelda pole selle jaoks enam ka mingit vajadust, sest nii 718 GT4 kui ka 718 Spyder on tänaseks ettetellimiste alusel müüdud mudelid, millel on kõik eeldused saada nõutud klassikuks ja mis võivad esiti vabaturule jõudes maksta veel enamgi kui poes.

Mudeli GT4 aerodünaamika pakett arendab eelkäijast 50% enam survejõudu. 30% sellest langeb uue difuusori arvele ja 20% läheb muudetud antitiiva kontole, mis tekitavat kiirusel 200 km/h 12 kg jagu täiendavat surujõudu. Autodel kasutatav adaptiivvedrustus on 30 millimeetrise madaldusega ja nende varustuses sisaldub mehaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal. Mudelile GT4 pakutakse ka Clubsport-paketti, milles sisaldub esiistmete taga „pesitsev“ terastorudest nn poolpuur, kuue punkti turvavöödega varustatud juhiiste ja kõrvalistuja istme ees asuv tulekustuti.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi