Uudised

Peugeot 2008 saab lisaks sisepõlemismootoritele ka elektriajami

Esiveolist uudismudelit hakatakse pakkuma kolme mootori ja kahe käigukastiga.
Elektriajamiga e-2008 akuploki mahtuvuseks on 50 kWh ja kiirlaadijat (100 kW) kasutades kulub akuploki laadimiseks 80% ulatuses vaid 30 minutit.
Uus 2008 peaks Eestisse jõudma käesoleva aasta lõpuks.

Uus Peugeot 2008 on esiveoline linnamaasturile sarnanev sõiduk, mis peaks müügile jõudma käesoleva aasta lõpus ja mida hakatakse lisaks otto- ja diiselmootoritele pakkuma ka elektriajamiga. See mudel põhineb CMP-nimelisel moodulplatvormil, mille najal valmivad veel uus Peugeot 208, Opel Corsa ja Citroën DS 3 Crossback. Peugeot 2008 pikkuseks on 4,3 meetrit, mis tähendab, et suuremale 3008-le jääb see pikkuses alla 150 millimeetriga, olles teisalt pea sama palju pikem (140 mm) oma varasemast eelkäijast. Ja ehkki uue mudeli katusejoon on varasemast madalam, on uuem väljalase vanemast üle nii ruumikuse kui ka praktilisuse osas, sest auto telgede vahe (2600 mm) on endisest 60 mm pikem ning 434-liitrine pakiruum mahutab nüüd kümme liitrit enam.

Mootorivalik hakkab koosnema kolmest jõuallikast. Kolme silindriga 1,2-liitrist ottomootorit pakutakse kolmes võimsuses – 100, 130 või 155 hj – ja kui neist esimest saab soetada vaid kuuekäigulise käiskastiga, siis teist pakutakse ka koos kaheksakäigulise „automaadiga“, ent võimsaimal versioonil on taas valikus vaid viimati nimetatud „tükk“. Nelja silindriga 1,5-liitrine diisel arendab 100 või 150 hj ja nende mootorite korral on tagasihoidlikum saadaval koos kuuekäigulise manuaal- ning tegusam kaheksakäigulise „automaadiga“. Kolmandaks valikuks on 136 hj arendav elektriajam ja e-2008 akuplokk (50 kWh) andvat ühe laadimisega auto sõiduulatuseks 310 km (WLTP). Akuploki garantii kestab kas kaheksa aastat või 160 000 km, mille kestel peab säilima 70% algsest mahtuvusest.

Kõik versioonid saavad olema esiveolised ja keerulisemates oludes aitab läbivust parandada Grip Control, mis annab sohvri käsutusse täiendavad veojõukontrolli seaded, mis ei lase veorattaid niisama lihtsalt ringi tõmmata. Peugeot teeb suure sammu edasi ka 2008 digitaalse näidikupaneeliga (Peugeot i-Cockpit® 3D), mis peaks ideaalis tekitama justkui hologrammiefekti, nihutades vajaliku juhi silmadele pisut lähemale. Kallimate varustuste korral võib lustikummuti puutetundliku ekraani diagonaaliks olla isegi kümme tolli ja säärased automaatkäigukastiga autod võimaldavad ka poolautonoomset sõitu, sest lisaks adaptiivsele kiirushoidikule ja sõiduraja jälgimisele suudab nende avariiennetus tuvastada nii jalakäijaid kui ka jalgrattureid ning seda isegi maanteekiiruste ja pimeduse korral.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508 SW

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Universaalkerega Peugeot 508 SW on hea auto, millel on lisaks isikupärasele välimusele ka kvaliteetselt koostatud omanäoline interjöör, suur pakiruum ja sitked mootorid.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)