Uudised

Peotäis autouudiseid

Mitsubishi kaalub legendaarse Evolution-seeria jätku ja Evo XI saaks enesele järgmise Renault Megane RS-i jõuallika.
Fotograafidel õnnestus pildile püüda BMW 2. seeria Gran Coupé prototüüp, maskeerimisülikonnata pildid tehakse avalikuks 24. juulil ja autot esitletakse oktoobris.
Opel avaldas uue Corsa mootorivaliku ja lisaks teatas PSA-grupp, et kahe aasta pärast esitletavat uut Astrat hakatakse taas tootma vaid Saksamaal asuvas Rüsselsheimi tehases.

Ajakirja Autocar andmetel kaaluvat Mitsubishi tõsimeeli legendaarse Evolution-seeria taassündi. Uus mudel loodaks CMF-C/D F4-nimelise platvormi baasil, mille arendajateks on lisaks Mitsubishile veel Renault ja Nissan ning auto kaheliitrine R4 arendaks 346 hj. Teisisõnu oleks tegu mudeli Renault Megane RS järeltulija jaoks valmiva jõuallikaga, mida hakataks pakkuma „pehme“ hübriidina. Mitsubishi varustaks enda versiooni nelikveoga ja täna olevat plaanis kaks keretüüpi, millest üks nelja uksega sedaan ja teine viie uksega luukpära. Tööd „Evo-kümne“ järeltulija kallal lõpetati kolme aasta eest, kui Nissan omandas raskustesse sattunud Mitsubishi aktsiate kontrollpaki, ent nüüd soovivat Mitsubishi juht Osamu Masuko taastada kaubamärgi positsioonid suutlikkusele orienteeritud autode hulgas ja ilmselt ei jookse mööda külge maha ka Prantsuse autotootja know-how võimsate, ent puhtalt põletavate jõuallikate vallas.

Prototüüpe jahtivatel fotograafidel õnnestus pildile püüda uus kerget maskeerimisülikonda kandev BMW 2. seeria Gran Coupé. Ettevõtte veebileht lubas seepeale, et Mercedes-Benz CLA rivaali pildid avaldatakse täies ilus 24. juulil, esitlus leiab aset aga oktoobris. Uustulnukat hakatakse tootma BMW Leipzigi tehases ja lähtuvalt soovist pakkuda tagaistmel enam jalaruumi, on Gran Coupé telgede vahe suurem kui olemasoleval 2. seeria kupeel (2690 mm), aga mitte nii pikk, kui 3. seeria sedaanil (2810 mm). Mootorivalikusse hakkavad lõviosas kuuluma kolme- ja neljasilindrilised üle laetud jõuallikad ning ägedaimaks jõujaamaks on kuue silindriga kolmeliitrine ottomootor, mille leiate eest tippversiooni M2 Gran Coupé mootoriruumist. See 370 hj arendav jõuallikas peaks tagama uustulnukale tänase „emm-kahega“ võrreldava dünaamika ja ilmselt tuleb valikusse ka laetav pistikhübriid.

Kuuenda põlvkonna Opel Corsa tootmine algab oktoobris ja esimesed ostjad peaksid oma autod kätte saama uue aasta alguses. Uus versioon on eelkäijast tublisti kergem – kergeima Corsa tühimass on 980 kg, mis 108 kg kergem, kui võrreldaval viienda põlvkonna autol – ja esiti hakatakse neid pakkuma kolmesilindriliste 1,2-liitriste ottomootoritega. Need jõuallikaid saab kolmes võimsuses – 55 kW/75 hj, 74 kW/100 hj ja 96 kW/130 hj – lisaks on valikus elektriajamiga versioon (Corsa-e) ja mõnedel turgudel ka diiselmootorid. 75 hj arendava baasjõuallika korral on käigukastiks viiekäiguline manuaal ja seesuguse Corsa keskmiseks kütusekuluks lubatakse 5,3-6,1 l/100 km (WLTP). Võimsama ottomootori korral on lisaks kuuekäigulisele manuaalkäigukastile lisavarustusena saadaval ka kaheksakäiguline „automaat“, ent 130 hj arendavat tippversiooni pakutakse ainult koos viimati mainitud tükiga.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Corolla

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheteistkümnes Corolla on ruumikam kui ükski varasem mudeli poole sajandi pikkuses eduloos ning lisaks jääb see luukpära meelde veel mugava vedrustuse ja ökonoomse hübriidajamiga.