Uudised

Millisel elektriautol on ühe laadimisega suurim sõiduulatus?

Kümne parema sekka mahtusid koguni kolm Lõuna-Korea päritolu sõidukit.
Võitja reaalne sõiduulatus jäi lubatule alla vaid 32. kilomeetriga, mis on väga hea tulemus.
Lähitulevik toob selles pingereas suuri muutusi, sest üsna pea on meieni jõudmas esimene Volkswageni ID. seeria sõiduk ja uus Renault Zoe lubab samuti tunduvalt suuremat tegevusraadiust.

Ootused ja reaalsus on eri asjad, mille tõestuseks on muuhulgas elektriautode reaalne sõiduulatus. Ajakirja What Car? mõõtmistele tuginedes on lahknevused lubatava ja tegeliku läbisõidu vahel suured, mistõttu toome uute toetuste ootuses teieni pingerea, millise tänase särtsukulguri reaalne läbisõit on lubatule kõige lähemal. Meie ja brittide juures pakutavad autod on küll erinevad, aga ilmselt pole erinevused nii suured, et mõjutada tulemuste omavahelist suhet.

1. Hyundai Kona Electric, 417 km

Üllatuslikult ei pärine selle võrdluse tšempion kallimate elektriautode hulgast ja tal pole ette näidata ka suurima mahutavusega akuplokki, mis teeb saavutuse veelgi imetlusväärsemaks. 64 kWh akuploki korral lubab Hyundai mudeli sõiduulatuseks 449 km (WLTP), millest jäi mõõtmistes puudu vaid 32. kilomeetrit. Esiveolise Kona Electricu võimsuseks on 150 kW/204 hj ja auto baashinnaks on meil Comfort-varustuse korral 39 990 eurot.

2-3. Jaguar I-Pace, 407 km

I-Pace oli esimene elektriauto, mille viimistluskvaliteet vastas hinnalipikuga püstitatud ootustele ja mis ei pea ülejäänud „kaslaste“ taustal silmi maha lööma ei kujunduse ega ka dünaamika või juhitavuse osas. Nelikveoline I-Pace arendab 294 kW/400 hj, saavutab 100 km/h 4,8 sekundiga ja selle suur akuplokk (90 kWh) võimaldab lubada ühe laadimisega sõiduulatuseks 470 km (WLTP). Tänavu Euroopa Aasta Autoks valitu baashind on meil 79 680 eurot.

2-3. Kia e-Niro, 407 km

Esikolmikusse jõudis teinegi „töörahva kangelane“, milleks on Kia e-Niro, mis pole oma platvormi poolest midagi muud kui Hyundai Kona Electricu sõsarmudel, millel seljas teine ülikond. Jaguariga võrreldav tulemus on lugupidamist juba seepärast, et Kia akuplokk on I-Pace omast oluliselt väiksema mahutavusega. Sõiduulatuses allajäämine on aga seletatav e-Niro kerega, mis on raskem ja pole läbi õhumüüri pressides nii „libe“ kui kontsernikaaslasel.

4. Tesla Model 3, 384 km

Kauaoodatud Tesla Model 3 on nelikveoline luukpära, mille sõiduulatuseks lubatakse ühe laadimisega 530+ km (WLTP) ja mille kahel elektriajamil on kokku nii palju rammu, et 100 km/h saavutatakse ideaalis napi 3,4 sekundiga. Tõsi, lubatu ja reaalsuse vaheline erisus on suur, kuid autol olid all ka 20-tollised jalavarjud „kaheksateistkümnete“ asemel ja lisaks pehmendab nördimust teadmine, et suurima tegevusraadiusega oli kõige odavaim Tesladest.

5. Tesla Model X, 375 km

See seitsmekohaline on Tesla mudelivalikust kõige praktilisem valik, ent tänu üles avanevatele ustele võite pälvida parklas superautode omanikest enamgi tähelepanu ja kõige äkilisemas seades Model X punuma pannes „mütsi pähe tõmmata“ pea kõigile seeriaautodele. Performance-paketi korral saavutab Model X kiiruse 100 km/h napi 3,7 sekundiga ja tootja poolne lubadus mudeli tegevusraadiuse osas on 480 km (WLTP) ühe laadimisega.

6. Tesla Model S, 328 km

Kahe mootoriga Model S on vaatamata suurusele pööraselt kiire, sest kui olete soetanud selle koos Ludicrous Preformance nimelise paketiga, saavutab see enam kui kaks tonni kaaluv sõiduk kiiruse 100 km/h pelgalt 2,6 sekundiga. Mõõtmised viidi läbi Inglismaal pakutava baasmudeliga, mille akuplokk (75 kWh) annab paberil auto sõiduulatuseks 480 km, milles jäi tavaelus alles vaid 328 km.

7. Audi e-tron, 315 km

See nelikveoline võib olla Audi mudelivalikus üks käesoleva aasta olulisemaid uudiseid ja ehkki võidujooksus Jaguariga – kes jõuab oma särtsu najal veereva linnamaasturiga varem turule – tuli e-tronil alla neelata mõru pill, on tegu ilmselt kõige paremini viimistletud elektriautoga, mis ei erine välimuselt sisepõlemismootoritega sugulastest kuigivõrd. Mudeli baashinnaks on 80 100 eurot ja 95 kWh mahutav akuplokk annab paberil sõiduulatuseks 411 km.

8. BMW i3, 265 km

BMW i3 oli üks esimesi moodsaid elektriautosid, mis näitas, et BMW ei pruugi alternatiivsete jõuallikate korral kulgeda sisse käidud radadel. 2013. aastal teenis see meilt hindeks viis tärni ja autot on vahepeal uuendatud. Mõõtmistes osales 120 Ah mahutava akuplokiga i3, mis arendab 125 kW/170 hj ja mille sõiduulatuseks on ühe laadimisega 285-310 km (korrigeeritud andmete põhjal 260 km). Sellise auto baashinnaks on Eestis 43 350 eurot.

9. Hyundai Kona Electric, 254 km

Võrdluse võitjast erineb see vaid selle poolest, et teda pakutakse väiksema akuplokiga, mille mahtuvuseks on 64 kWh asemel 39 kWh. Meie hinnakirjades seesugust versiooni pole ja siiakanti tuuakse ainult suurema akuplokiga versiooni, mille liitiumioon-polümeeraku annab ühe laadimisega autole sõiduulatuseks 449 km (WLTP). Selline Kona saavutab 100 km/h 7,6 sekundiga ja mudeli baashinnaks on meil Comfort-varustuse korral 39 990 eurot.

10. Renault Zoe R110, 235 km

Renault Zoe baashinnaks on Eestis Life varustuse korral 31 290 eurot, mis annab ehk olulise vihje, miks on just selle mudeli näol tegu Euroopa müüduima elektriautoga. Meie hinnakirjas mõõtmistes osalenud versiooni ei ole ja selle asemel on 65 kW/88 hj arendav Zoe, mille akuplokk (22 kWh) annab autole keskmiseks sõiduulatuseks talvel 100 ning suvel 150 km. Aasta lõpus meile jõudval teise põlvkonna esindajal lubatakse sõiduulatuseks juba 390 km (WLTP).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.