Uudised

Renault Mégane R.S. Trophy-R on Nürburgringil kiireim esiveoline

Erimudel läbis jõhkra dieedi, mistõttu on Mégane R.S. Trophy-R 130 kg kergem, kui selle aluseks olev lisavarustuseta baasmudel.
Kaalujälgimise käigus ei jäänud puutumata isegi pisiasjad, näiteks tagauste klaasid pole avatavad, prügikasti lendas tagumine kojamees ja 7,0-tolline infolustiekraan on suuremast 250 grammi kergem.
Erimudeli vedrustuses kasutatakse seatavaid Öhlinsi amortisaatoreid ja kergematele eriseeria velgedele on tõmmatud Bridgestone Potenza S007 nimelised rehvid.

Renault Mégane R.S. Trophy-R on kiireim seeriaauto, mis Prantsuse autovalmistaja poolt kunagi tänavatele lubatud ja hetkel kuulub sellele masinale ka Nürburgringi rajarekord esiveoliste seeriaautode arvestuses. See 300 hj arendav luukpära sai 20,6 km pikkusel rajalõigul tulemuseks seitse minutit ja 40,100 sekundit ning täisringi tegemiseks kulus seitse minutit ning 45,389 sekundit. Tulemus pärineb küll kevadest, ent aasta lõpus saavad 500 kiiremat rajasõltlast ka omale seesuguse auto soetada.

Kiirust, sõidulusti ja sooritusvõimet parandas raju dieet, mille läbinud Trophy-R kaalub 130 kg vähem kui ilma „erri“ ja lisavarustuseta baasmudel. Eriversiooni jõuallikas on küll samasugune, mis võimsama R.S. Trophy mootoriruumis – 1,8-liitrine turbomootor arendab 220 kW/300 hj @ 6000 p/min – ent tänu kaalujälgimisele saavutab Trophy-R kiiruse 100 km/h 5,4 sekundiga ja auto tippkiiruseks on 262 km/h. Autod varustatakse kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega ja tavasõidu korral on nende keskmine kütusekulu 8,0 l/100 km (NEDC).

Uustulnuka tühimassiks on 1306 kg ja auto kaalu ning võimsuse suhteks on 4,35 kg/hj. Kaalu vähendamiseks visati autost välja esmalt tagaistmed (-25,3 kg) ja vaadati üle sisuliselt kõik suuremad detailid, sest komposiitmaterjalist mootorikate kaalub 8 kg vähem, kaks Alcantaraga viimistletud sportistet võimaldasid pea 14 kg kaalusäästu ja suurima panuse andis kergemasse olemisse uue ehitusega tagatelg, mis baasmudeli omast 38 kg kergem. Autol on Akrapoviči titaansulamist väljalase (- 6 kg) ja lisavarustuse hulgast leiate ka süsinikkiust veljed.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Camry 2019

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaheksas Camry on väga sarnane Lexuse samas mõõtkavas teostatud sedaaniga ES. See pakub viimasega võrreldavat sõidumugavust ja jääb majasisesele võistlejale alla vaid luksusliku viimistluse osas, panustades soodsamale hinnale ja praktilisemale olemusele. Ja ehkki Camryl pole ette näidata parimate Euroopa konkurentide tasemele vastavat viimistluskvaliteeti, kirgast graafikat ja kiirelt reageerivat „automaati“, teeb ta vajakajäämise tasa ruumika interjööri, asulasisese ökonoomsuse ja mugava sõiduga.