Uudised

Uuendatud Land Rover Discovery Sport jõuab Eestisse oktoobri alguses

Uuenduskuuri läbinud sõidukeid hakatakse meil pakkuma nn pehmete hübriididena, mis saadaval ainult nelikveolistena.
Discovery Sport on nüüd soovi korral võtta ka seitsmekohalisena ja järgmisel aastal lisandub valikusse pistikhübriid.
Uuendatud mudeli baashinnaks on 42 360 eurot (150 hj arendav D150).

Uuenduskuuri käigus istutati Discovery Sport ümber uuele platvormile, mis võimaldas võtta kasutusele 48-voldise elektrisüsteemi, et pakkuda autot nn pehme hübriidina. Sellises ajamis on kasutusel mootorgeneraator, mis „suhtleb“ sisepõlemismootoriga laia rihma abil, võimaldades suvaliselt kiiruselt kiiret taas käivitamist, kui mootor eelnevalt kütuse säästmiseks seisatud on. Mootorgeneraator toetab põhijõuallikat ka madalatel pööretel nn turbo augu silumiseks ja seda käitatavat energiat salvestatakse sõitjate ruumi põhja alla paigutatud liitiumioonakus.

Pisut muudeti ka auto nelikveo süsteemi ja tootja sõnul on nüüd pideva nelikveo asemel tegu intelligentse nelikveoga. Viimane tähendab seda, et auto võtab tavaseades paigalt ja liigub väiksemate kiiruste korral nelikveoga, ent kiiruse kasvades läkitatakse pöördemomenti vaid esiratastele, et saavutada enamat kütusesäästu. Esirataste haardevõime halvenemise korral suunatakse pöördemomenti ka tagaratastele ja otse loomulikult on auto pardal jätkuvasti eri maastikusõidu seadeid koondav Terrain Response 2, millel on ette näidata ka oludega kohanduv automaatrežiim.

 

Uuendatud mudel on saadaval kolmes varustuses (S, SE, HSE) ja R-Dynamic paketiga ning lähtuvalt istmete arvust ja mootorist võivad need vedada piduritega haagist, mille kaal jääb vahemikku 2000-2500 kg. Mootorivalikus on kolm „õlipõletajat“ – D150 (110 kW/150 hj), D180 (132 kW/180 hj) ja D240 (177 kW/240 hj) – ja kaks ottomootorit, milleks on P200 (147 kW/200 hj) ning P250 (184 kW/250 hj). Kõik mootorid on kaheliitrise töömahuga ja meil pakutavad versioonid varustatakse üheksakäiguliste automaatkäigukastidega.

Joomakommete osas on kõige tagasihoidlikum D150, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse 6,9-7,4 l/100 km (WLTP). Mootorgeneraatori lisandumine ei mõjuta autode võimsusi, mistõttu jäävad samaks ka maksumäärad. Lisaks on Discovery Sport soovi korral saadaval seitsmekohalisena, see on endisest suurema pakiruumiga ja põhivarustusse kuuluvad lisaks 10-tollise ekraaniga lustikummutile ja tagurduskaamerale ka täiustatud juhiabisüsteemid: adaptiivne kiirushoidik koos sõiduraja jälgimisega, automaatne hädapidurdus ja juhi valvsuse jälgimine.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.