Uudised

Uuendatud Renault Koleos jõuab Eestisse novembris

Kerge uuenduskuuri läbinud autod erinevad eelkäijast luksuslikuma välimuse, puhtamalt põletavate mootorite ja mugavama interjööri poolest.
Uuendatud Koleos tuleb müügile kahe diiselmootoriga, millest tagasihoidlikum on esi- ja võimsam nelikveoliste jaoks.
Uuendatud autod peaks Eestisse jõudma novembri lõpus või detsembri alguses.

Renault Koleos on üle maailma hästi vastu võetud ja mullu läks neid kaubaks üle 100 000 eksemplari. Otse loomulikult soovivad prantslased hoolitseda selle eest, et seesugune huvi niipea maha ei jahtuks ja seepärast tuuakse aasta lõpuks müügile kerge uuenduskuuri läbinud versioonid, mis erinevad eelkäijast luksuslikuma välimuse, puhtamalt põletavate mootorite ja mugavama interjööri poolest. Teise põlvkonna Renault Koleos tuli Euroopas müügile kahe aasta eest ja koos mudelitega Espace ja Talisman esindab see luksuslikumat poolt Prantsuse autotootja valikus.

Väliselt on uustulnuka visiitkaardiks uue kujundusega põrkerauad, millest esimesel on eritunnuseks numbriplaadi alune kroomliist, mis ulatub põrkeraua nurkades olevate udutulede kohale. Lisaks muudetud välimusele on Koleosel ette näidata veel kaks uut valuvelgede mudelit – 18-tolline „Taika“ ja 19-tolline „Kavea“ – ning üks uus tumepunane välisvärv, millel nimeks „Vintage Red“. 4,7 meetrit pika Koleose telgede vaheks on 2705 mm ja teises reas pakutava põlveruumi osas ei saa talle oma klassis vastu ükski konkurent.

Mugavamale äraolemisele aitavad kaasa uuendatud esiistmed ja muudetava kaldenurgaga tagaiste. Viimase kaheosaline seljatugi on pakiruumi laiendamiseks maha käänatav, mis võimaldab tavaoludes 579-liitrit mahutava „pakihoidla“ mahu kasvatada 1795-liitriseks. Uuendatud linnamaasturi panipaikade mahuks on 35. liitrit – mis sisaldab ka 11-liitrise mahuga kindalaegast ja seitsmeliitrist panipaika esiistmete vahelise käetoe all – ja eeldatavasti jääb samaks ka auto veovõimekus, milleks on 2000 kg piduritega järelhaagise korral.

Jõuallikaid on valikus kaks, mis mõlemad nelja silindriga diiselmootorid. Esiveolisi autosid käitab 1,8-liitrine Blue dCi, mis arendab 110 kW/150 hj, nelikveolistele pakutakse aga kaheliitrist versiooni (Blue dCi 190), mis arendab 140 kW/190 hj. Mõlemad versioonid varustatakse vaikimisi seitsmekäiguliste „automaatidega“ ja kui esiveolisel kulub kiiruse 100 km/h saavutamiseks 11,8 sekundit, siis võimsam nelikveoline on sellest 1,7 sekundit nobedam. Keskmist kütusekulu iseloomustavad näitajad avaldatakse koos hindadega enne autode kohale jõudmist.

„Automaadi“ asemel saab soovi korral tellida kuuekäigulise käsikäigukasti ja Koleose kliirensiks on 190 mm. Nelikveo olemasolul on sohvri käsutuses kolm sõidurežiimi, milleks on esivedu, automaatne nelikvedu ja lukustatud nelikvedu. Esimese korral saavad kütusesäästu nimel momenti ainult auto esirattad, teise korral otsustab aga süsteem sõidutingimustest lähtudes, millal (ja kui palju) momenti tagaratastele saadetakse. Kolmas jaotus võimaldab momenti esi- ja tagatelje vahel võrdselt jagada, ent selline seadistus toimib vaid madalatel kiirustel (kuni 40 km/h).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi