Uudised

Kiireim Taycan saavutab 100 km/h 2,8 sekundiga

Porsche esimest elektriautot hakatakse pakkuma nelja uksega luukpärana, aasta pärast lisanduvad valikusse ka universaalkerega versioonid.
Taycaneid tootva tehase võimsuseks on planeeritud 20 000 autot aastas, mida olevat võimalik suurendada, sest huviliste ring olevat märgatavalt suurem.
Esimene Taycan jõuab Eestisse 15. jaanuaril ja mudeli baashinnaks on 152 760 eurot (Taycan Turbo).

Porsche esitles oma esimest elektriautot Taycan, mis peaks andma hea ettekujutuse VW Grupi elektriautode alasest võimekusest ja tehnoloogiast, mis hakkab tulevikus ka kättesaadavama hinnaga kaubamärkide peale ümber kolima. Porsche Panamerast pisut lühemat Taycanit hakatakse pakkuma nelja uksega luukpärana ja järgmisel aastal peaks valikusse lisanduma universaalkerega versioon, millel mudelinimeks Taycan Cross Turismo. Esmalt tuuakse turule versioonid Taycan Turbo ja Turbo S ning hiljem järgnevad neile odavama hinnaga vähem võimsamad versioonid, mille sõiduulatus tulevat tippmudelitega võrreldav.

Tänaseid versioone jõustavad kaks elektri-, ehk täpsemalt vahelduvvoolu sünkroonmootorit, millest üks paikneb auto esi- ja teine tagaosas ning millest viimane on ühendatud kahekäigulise käigukastiga. Mõlemad praegu pakutavad versioonid on nelikveolised ja Turbo suurimaks võimsuseks lubatakse 500 kW/680 hj. Nende näitajate ja maksimaalset tõhusust tagava paigaltvõtuabilise korral saavutab see mudel kiiruse 100 km/h 3,2 sekundiga ja sõiduulatuseks on ühe laadimisega 450 km (WLTP-tsükli kohaselt). Võimsama versiooni korral on vastavad näitajad 560 kW/761 hj, 2,8 sekundit ja 412 km (WLTP) ning mõlema auto tippkiiruseks lubatakse 260 km/h.

Kuigi Taycan kaalub tühjalt minimaalselt 2,2 tonni, olevat selle sõiduomadused omaette klassist, sest neil autodel on ette näidata pea ideaalilähedane kaalujaotus (49/51) ja ühelgi tänasel Porschel pole nii madalat raskuskeset, millega oleks võrreldav vaid hübriidajamiga superauto Porsche 918 Spyder raskuskese. Elektrimootorite olemasolu tegevat ka auto käitumist arendavate inseneride elu lihtsamaks, sest võrreldes sisepõlemismootorit kasutava autoga reageerib Taycani gaasipedaal viis korda kiiremini, sama palju käbedam olevat ka esi- ja tagatelje vahelise momendijaotuse ümbermängimine ning veojõukontroll tegutsevat koguni kümme korda kiiremini.

Taycanite akuploki mahtuvuseks on kuni 93,4 kWh (Performance Battery Plus) ja ühtlasi on need esimesed seeriatootmise jõudvad elektriautod, millel ette näidata 800 voldine elektrisüsteem. Viimane võimaldab võimsaimaid kiirlaadijaid kasutades lisada sõiduulatusele 100 km vaid viie minuti jooksul ja aku laadimine viielt protsendilt kaheksakümneni võtvat ideaalis aega 22,5 minutit. Maksimaalne laadimisvõimsus on 270 kW ja akuplokki saab turgutada ka kodusest elektrivõrgust. Juhi päralt on viis sõidurežiimi – Range, Normal, Sport, Sport Plus ja Individual – ja tavasõidus pole vaja piduripedaali tihti kasutada, sest auto aeglustab piisavalt hästi ka gaasipedaali vallandades.

Taycani õhkvedrustus on kiirustundlik – suurte kiiruste korral laseb see autot teepinna suhtes 22 mm madalamale – ja vajadusel saab auto ninaosa ka enne künniseid pisut tõsta. Autot hakatakse pakkuma nelja- ja viiekohalisena ning selle esimese pakiruumi mahuks on 82 ja tagapool 400 liitrit. Juhi ees paikneb sohvri maitse järgi ümber kujundatav 16,8 tolline digitaalne näidikupaneel, mille kõrval on armatuurlauas 10,9 tolline infolustisüsteemi jaoks. Viimse all on veel 8,4-tolline ekraan kliimaseadme juhtimiseks ja lisavarustuse hulgast saab kõrvalistuja ette tellida teisegi lustikummuti, mille ekraani diagonaaliks on samuti 10,9-tolli.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.