Uudised

Teise põlvkonna Nissan Juke on eelkäijast avaram auto

Uus Juke on eelkäijast pikem, laiem, pikema telgede vahe ja suurema pakiruumiga auto.
Esiti pakutakse seda mudelit vaid 117 hj arendava ottomootoriga, tulevikus pole lisaks teistele jõuallikatele võimatud ka hübriid- ja elektriajamitega versioonid.
Juked tulevad Inglismaal asuvast Sunderlandi tehasest ja esimesed autod peaksid Eestis olema detsembris.

Lähiminevikust ei tule meelde ühtki teist linnamaasturit, mille välimus oleks vaatajate arvamusi sedavõrd kardinaalselt lõhki ajanud kui 2010. aastal esitletud esimese Nissan Juke „ülikond“. See meeldis kas väga või üldse mitte, aga ükskõikseks ei jäänud keegi. Ja kui teie juhtusite sellest kuidagi mööda vaatama, siis nüüd on aeg nägemisretseptorid taas proovile panna, sest novembris peaksid esimesed kliendid kätte saama oma teise põlvkonna esindajad. Nendegi autode kujundus astub sama rada, ent tootja kinnitusel olevat teine Juke eelkäijast tunduvalt avaram ja küpsem auto.

Uus mudel ehitatakse CMF-B nimelisele platvormile, millel põhinevad ka näiteks Renault Captur ja Renault Clio. Teine Juke on 4210 mm pikk ja 1800 mm lai, ehk eelkäijast 85 mm pikem ning 35 mm laiem. Telgede vahe on varasemast samuti 105 mm pikem ja Nissani sõnul kasvas lisaks teise rea ees pakutavale põlveruumile ka autode pakiruum, mis on nüüd tavaseades 422 liitrit varasema 354 liitri asemel. Ehk teisisõnu vaid kaheksa liitrit väiksem kui viimases Qashqais, nii et lubadused avaruse osas näivad küll paika pidavat.

Neid autosid hakatakse esiti pakkuma vaid ühe jõuallikaga, milleks on Nissan Micra arsenalist tuttav kolme silindriga ottomootor, mis arendab turbokompressori toel 86 kW/117 hj. Seda jõuallikat pakutakse koos kuuekäigulise käsikäigukasti või seitsmekäigulise „automaadiga“ ja endisest tagasihoidlikumate joomakommete kasuks räägib ka fakt, et uuem mudel on võrreldavast eelkäijast 23 kg kergem. Tulevikus pole võimatu ka alternatiivsete, ehk elektritoitel või hübriidajamiga Jukede mudelivalikusse ilmumine.

Koos uustulnukaga võetakse kasutusele ka uus N-Design’i nimeline varustustase, mis pakub lisavõimalusi isikupärasema auto koostamiseks ja uuele Jukele jõuab ka Nissani ProPILOT’i nimeline pakett, mis teeb ummikutes liiklemise mugavamaks, aidates autot ühe sõidurea piires roolida, pidurdada ning kiirendada. Loomulikult kuulub ohutusvarustusse ka jalakäijaid tuvastada suutev hädapidurdusabi ja lisaks 8,0-tollise ekraaniga infolustisüsteemile saavad auto ostjad kasutada ka nutitelefone kas Apple CarPlay või Android Auto vahendusel.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi