Uudised

Volkswagen esitles uue kujundusega logo ja elektriautot ID.3

Volkswagen ID.3 on tagaveoline elektriauto, millest võib saada ettevõtte ajaloos samaväärne verstapost kuulsa Põrnika ja VW Golfi-perekonnaga.
Auto jõuallika võimsuseks on 150 kW/204 hj ja esmalt tuuakse see turule akuplokiga (58 kWh), mis annab ühe laadimisega sõiduulatuseks 300-420 km (WLTP).
58 kWh mahutava akuplokiga versioonide baashind on 42 000 eurot, järgmisel aastal lubatakse turule tuua ka odavam variant, mille alghind jääb alla 30 000 euro.

Volkswagen esitles elektriautot ID.3, millel on head eeldused saada ettevõtte ajaloos sarnaseks verstapostiks, nagu oli seda Põrnikas ja VW Golfide perekond. Mõõtude poolest sarnanebki uustulnukas olemasoleva VW Golfiga ja seda plaanitakse hakata pakkuma erinevate akuplokkidega, millest väikseima korral olevat auto alghind väiksem kui 30 000 eurot. Tõsi, soodsaimat versiooni hakatakse pakkuma alles järgmisel aastal ja esmalt tuuakse ID.3 turule keskmise akuplokiga, mille mahutavuseks on 58 kWh. Esimesed seesugused autod peaksid meie ostjateni jõudma eeloleval suvel ja kõigi sellele mudelile mõeldud akuplokkide garantiiks on kas kaheksa aastat või 160 000 km.

ID.3 põhineb elektriautode tarvis loodud uuel moodulplatvormil (MEB) ja ehkki see on tänasest Golfist pikkuses üle vaid kolme millimeetriga, lubatakse ostjatele tänu Golfist pikemale telgede vahele (+145 mm) ning paremale agregaatide paigutusele hoopis avaramat interjööri. Auto elektrimootor on koos ühekäigulise käigukastiga integreeritud masina tagumise teljega ja autot hakatakse hiljem pakkuma kolme akuplokiga, mille mahuks on 45, 58 või 77 kWh. Mootori võimsuseks on 150 kW/204 hj ja keskmise akuploki korral lubatakse ühe laadimisega auto sõiduulatuseks 300-420 km (siin ja edaspidi WLTP-tsükli kohaselt). Sellise versiooni tippkiiruseks on 160 km/h ja baashinnaks 42 000 eurot.

Ülejäänud versioonid tuuakse turule hiljem, ent väiksema akuploki korral jäävat sõiduulatus vahemikku 230-330 km ja suurima korral on selleks 390-550 km. Akuploki laadimisvõimsuseks on kas 11 kW vahelduvvoolu või 110 kW alalisvoolu korral, millest viimase puhul annab poole tunniga lisada sõiduulatusele 290 km. Esmasündinut hakatakse pakkuma kolmes varustuses ja kõige tagasihoidlikuma - ID.3 1ST Special Edition - korral on autod varustatud soojuspumba, 10-tollist puuteekraani omava infolustisüsteemi, navigatsiooni ja 18-tolliste valuvelgedega. Komplekti kuuluvad veel rooli- ja istmesoojendused, ent järgmised kaks varustustaset on juba märgatavalt luksuslikumad.

Teisel tasemel on ette näidata veel tagurduskaamera, adaptiivne püsikiirushoidik, teistsuguse kujundusega istmed, keskkonsool, meeleoluvalgustus, maatriks-LED-esituled, 19-tollised valuveljed ja palju muud. Kolmas varustustase on aga sedavõrd rikkalik, et kipub vastuollu minema säästva eluviisi propageerimisega, millele vihjab nii uuendatud Volkswageni logo – mis endisest õhukesem ja askeetlikum - kui ka mudeli ID.3 tootmisprotsess, mis olevat lõviosas süsinikneutraalne. Autode valmistamisega seotud tootmis- ja koosteliinid kasutavad vaid rohelist energiat ja VW töötab ka akuplokkide taaskasutuse kallal, et muuta elektriautode tootmist ning utiliseerimist keskkonnasõbralikumaks.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi