Uudised

Mazda CX-30 jõudis Eestisse

Uustulnuk asetub mudelite CX-3 ja CX-5 vahele ja seda hakatakse pakkuma nii esi- kui ka nelikveolise autona.
Mootorivalikus on kaks kaheliitrist ottomootorit (122 ja 180 hj), mida pakutakse nn pehme hübriidina ja koos kuuekäiguliste käsi- või automaatkäigukastidega.
Mudeli baashinnaks on 23 490 eurot, soodsaim nelikveoline maksab 30 290 eurot.

Eestis on uudistamiseks kohal uus linnamaastur CX-30, mis asetub Mazda mudelivalikus mudelite CX-3 ja CX-5 vahele ning mille konkurendiks on Seat Ateca, Nissan Qashqai ja teised sarnases mõõdus teostatud autod. 4395 mm pikk CX-30 koostatakse neljanda põlvkonna Mazda3 komponentide najal, auto telgede vahe pikkuseks on 2655 mm ja uustulnuka 430-liitrine pakiruum on mahukuse osas karvapealt võrreldav populaarse Qashqai „pakihoiuga“. Ootuspärast mudeliindeksid CX-4 ei saanud kasutada aga seepärast, ent see olevat juba broneeritud ainult Hiina turul pakutava „kupeelaadse ilmega“ linnamaasturi jaoks.

Meil tuleb CX-30 müügile kahe ottomootoriga, mida pakutakse tänu mootorgeneraatori olemasolule nn pehme, või teisisõnu poolhübriidina. Vabalt hingav kaheliitrine 2,0 Skyactiv-G arendab 122 hj ja saavutab kuuekäigulise manuaalkäigukasti korral kiiruse 100 km/h 10,6 sekundiga (kuuekäigulise „automaadiga“ 11,2 s). Lisaks sellele jõuallikale on valikus veel sama töömahuga surusüüdet kasutav Skyactiv-X, mis arendab 180 hj ja mida pakutakse mõlema eelpool nimetatud käigukastiga lisaks esiveolistele autodele ka nelikveolistele „isenditele“.

Võimsama mootoriga esiveoline CX-30 saavutab kuuekäigulise käsikäigukasti korral kiiruse 100 km/h 8,5 sekundiga ja auto keskmiseks kütusekuluks lubatakse 5,9 l/100 km (siin ja edaspidi WLTP-tsükli kohaselt). Kuuekäigulise „automaadi“ korral on vastavad näitajad 8,8 s ja 6,5 l ja nelikveoliste dünaamilised omadused ja joomakombed on viimastega üsna lähedased. Autode tühimass jääb vahemikku 1320-1471 kg ja tagasihoidlikuma mootori korral on keskmine kütusekulu sõltuvalt käigukastist 6,2-6,6 l/100 km.

Sarnaselt teiste uute Mazdadega on auto interjöör juhikeskne, armatuurlaual püüab pilku 8,8-tollise diagonaaliga lustikummuti ekraan ja üldine materjalivalik ning koostekvaliteet on sellised, et võiks sundida isegi BMW „iks-kahte“ üle õla tagasi vaatama. Infolustiekraanil surfatakse esiistmete vahelisele konsoolile paigutatud juhtnupu vahendusel ja nii Apple CarPlay kui ka Android Auto on autode põhivarustuses. Nagu eespool öeldud, on pakiruum klassi parimaga võrreldav ja auto tegelikest mõõtudest annab aimu vaid tagaistme ees olev suhteliselt napp põlveruum.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mazda 3

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Mazda on kõva tegija kompaktsete pereautode seas, ent mitmed konkurendid on temast mööda rühkinud nii sõiduomaduste kui ka siseviimistluse osas.