Uudised

Nende esimesed autod

Millise auto ostsid tänased kuulsused endale esimesena OMA raha eest?
Mis järgnes sellele, kui James May Opeli „kojamehed“ sisse lülitas ja kas Mark Webberi Toyota elas üle põlema paneku?
Kes kirjeldab sõidukogemust oma esimese autoga kui „midagi kohutavat“?

Me kõik peame millestki alustama ja tõenäoliselt on kõigil autosõltlastel meeles nende esimesed autod, mis enamasti vähem võimekad ja kehvemas seisukorras kui hilisemad valikud, ent aja möödudes üha armsamad. Vahet ei ole, kas vanavanemate käest kingituseks saadud või oma säästude eest ostetud, „esimestel ratastel“ on eriline ja mällu sööbiv roll. Toome teieni peotäie tuntud inimeste esmaseid valikuid, mis tõestavad taaskord, et nemadki on lihtsurelikud, nagu kõik teisedki. Ülevaates kasutatud pildid on illustratiivsed, tegu ei ole konkreetsetele inimestele kuulunud autodega.

Elon Musk ja BMW 320i (E21)

Kosmosesse ihkav elektriautonduse pioneer soetas oma esimese auto 1994. aastal, kui oli 23. aastane. Tema esmaseks valikuks osutus 1978. aastast pärinev BMW 320i, mis oli mehe sõnul piisavalt lihtne auto, et vajalike hoolduste ja putitamistega omapäi hakkama saada. Mees sõitis „baierlasega“ kaks aastat ja vahetas selle siis Jaguar E-Type vastu välja.

Lewis Hamilton ja Mini Cooper

Võidusõitja, kes täna tutvustamist ei vaja ja kelle garaažis leiduvad muuhulgas säärased maiuspalad, nagu McLaren P1, LaFerrari, LaFerrari Aperta ning Mercedes-Benz 300 SL, alustas samuti märksa maisemalt, soetades 2002. aastal pruugitud Mini Cooperi. Tegemist oli BMW poolt välja töötatud esimese põlvkonna esindajaga, millele Lewis „pani käpa peale“ niipea, kui ta sõidueksamil läbi sai.

Jeremy Clarkson ja Ford Cortina 1600 E

Tuntud saatejuhi ja autoajakirjaniku kiindumus teise põlvkonna Cortinade vastu on läbi jooksnud isegi teleekraanidelt ja Jeremy sõnul oli ta jalapealt müüdud mees, kui silmas kooli värava taga üht seesugust autot, mille rooli taga istus tema … isa. E-versioonid olid tavamudeleist võimsamad ja paremini varustatud ning 1977. aastal tähistas Jeremy juhilubade saamist sellega, et soetas omalegi ühe seesuguse auto, mis pärines 1969. aastast.

Jay Leno ja Fordi pikap

Jay Leno on endale nime teinud nii koomiku kui ka produtsendi ja saatejuhina, ent täna tuntakse teda eeskätt kui mootorisõltlast, kes tablettide võtmisega hiljaks jäi. Ilmselt teavad autohuvilised tema videoklippe „Jay Leno’s Garage“, mehe kogusse kuulub enam kui 150 autot ja teist sama palju mootorrattaid. Ja see kõik sai alguse 1934. aastal toodetud Fordi kastikast, mille Jay soetas 14. aastasena, makstes auto eest 350 dollarit.

Bob Lutz ja Volkswageni Põrnikas

Bob Lutz on tippjuht, kellel oli BMW palgal olles oma roll nii esimese 3. seeria kui ka M. osakonna sünnis ja ookeani taha suundudes töötas ta nii Fordi kui ka Chrysleri ja General Motorsi hüvanguks. Tema tegemisi markeerib terve rida silmapaistvaid mudeleid – alates Ford Sierrast lõpetades Dodge Viperi ja Holden Monaro/Pontiac GTO-ga – mille eest oleme tänu võlgu 1953. aastal soetatud viie aasta vanusele Põrnikale, mille roolis tegi Bob tutvust ülejuhitavusega.

Jenson Button ja Opel Vectra

Kord planeedi kiireimaks sohvriks kroonitud võidusõitja garaaži on kuulunud nii Ferrari F355 kui ka Ferrari F40 ja McLaren P1, ent Jensoni esimeseks oma autoks oli 1990. aastal toodetud Opel Vectra, mida pakutakse Briti kuninganna valdustes Vauxhall Cavalieri nime all. Kodanik „Nööp“ soetas auto 2000 naela eest ja täiendas seda hiljem lisaks sportvedrustusele veel suuremate velgede ning valjemat häält tegeva audiosüsteemiga.

Ralph Lauren ja Morgan 4/4

Ilmselt on see paljude jaoks üllatav fakt, et Ralph Laureni nimeline moetööstur on ka tuntud auto kollektsionäär, kelle kogu väärtuseks olevat hinnanguliselt enam kui 260 miljonit eurot. Muuhulgas leiduvad seal säärased pärlid, nagu Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe, Ferrari 250 GTO ja McLaren F1 on esindatud koguni kahes eksemplaris. Ja see kõik sai alguse Briti sportautost, milleks oli 1961. aasta Morgan 4/4.

James May ja Vauxhall Cavalier

Populaarse saatejuhi esimeseks valikuks osutus 1978. aastast pärinev Vauxhall Cavalier, mis on meil tuntud kui teise põlvkonna Opel Ascona. Tegemist oli baasvarustuses autoga ja hilisemates kirjatükkides on „Kapten Pidur“ kaevanud, et tegu oli kõike muud kui nauditava autoga. Ainus „lisa“ olevat olnud katkine raadio, isegi kella asemel oli autos tükk beeži plasti ja „kojamehed“ lõpetasid töölepingu niipea, kui James need vihma kätte sattudes sisse lülitas.

Jay Kay ja BMW 1602

Jamiroquai laulja silmaterad on üles astunud ka bändi muusikavideotes ja muusiku kogusse kuuluvad muuhulgas säärased „maasikad“, nagu näiteks Lamborghini Miura ja Ferrari Vignale 330 GT. Jay esimeseks valikuks oli aga BMW 1602, mille ta soetas 21. aastasena kohe, kui juhiload tasku sai. Mehe sõnul valis ta odavamast kindlustusest lähtudes teadlikult klassiku ja hiljem ostis ta oma esimese auto taas tagasi, et see täielikult restaureerida.

Rowan Atkinson ja Morris Minor

See Briti näitleja on ühtviisi tuntud nii oma andekuse kui ka intelligentsi ja autoarmastuse poolest. Ja ehkki „Mister Beanile“ on kuulunud palju ägedaid autosid – nagu McLaren F1, Bentley Birkin Mulsanne, Mercedes-Benz 500E ja Honda NSX – on ta olnud alati huvitatud ka Briti autodest. Viimane „haigus“ sai alguse ema kingitud kastikast, mille omanikuks sai Rowan vaid 12. aastasena ja mille elustamine neelas seejärel kõik jõudehetked.

Vin Diesel ja Chevrolet Monte Carlo

Vin Dieseli muskelautode lembus pole pelgalt stsenaristide vaimusünnitis, vaid pärineb elust enesest. „Kiirete ja Vihaste“ staari autoparki on kuulunud nii Dodge Charger, Plymouth Road Runner kui ka Plymouth Barracuda, mis jõudsid temani tänu tema esimese auto poolt algatatud kiindumusele. Millest on küll üsna raske aru saada, sest näitleja ostis 1978. aasta Chevrolet Monte Carlo oksjonilt ja auto läks katki niipea, kui mees sellega sõita soovis.

Chris Harris ja Mini

Ladusa jutuga Top Geari saatejuht teab, millest ta räägib, sest esmalt kogus Chris tuntust ajakirjade Autocar ja Evo testsõitjana ning lisaks heale väljendusoskusele on ilmselt tegu planeedi kiireima leheneegriga, kellega arvestavad ringrajal ka elukutselised võidusõitjad. Kirg autode vastu kodanik Harrises ilmselt sünnist saati olemas, sest tema esimeseks autoks oli originaalne Mini, mille mees varustas sportistmete ja sportliku väljalaskega.

Kazunori Yamauchi ja Toyota Corolla

Polyphony-nimelise ettevõtte eestvedajana tuntud Yamauchit teatakse kui kirglikku harrastus-võidusõitjat, kelle kirest sündis Gran Turismo nimeliste mängude seeria Sony Playstationi tarvis ja kes on Nissan GT-Ri roolis osalenud edukalt ka Nürburgringi 24-tunni kestvussõitudel. Kazunori esimeseks autoks oli aga 1982. aastal toodetud Toyota Corolla, mille roolis omandas ta enda sõnul „kiiresti edenemise“ algtõed.

Brian Johnson ja Ford Popular

Populaarse AC/DC laulja on tuntud kui tõsine autosõltlane, kelle kogusse on kuulunud näiteks 1965. aasta Lola T70 Mark 1 ja Bentley 4 ½ Litre, kes veab tuuribussi sabas Fiat 500 Abarthi ja kelle meelest on Ferrari 458 „ideaalne igapäevaauto“. Inglismaal üles kasvades sai tema esimeseks autoks isa ostetud 1959. aasta Ford Popular, mida käriseva häälega rokkar kirjeldab kui midagi kohutavat.

Kimi Räikkönen ja Lada

Soome päritolu vormeliässa tänane garaaži koosseis näib mitmetele ilmselt kuju võtnud paradiisiaiana, sest muuhulgas on seal näiteks Rolls-Royce Wraith ja Ferrarisid esindavad seesugused plakatikangelased, nagu Enzo, F12 ja 488 Pista. Ent tuntud võidusõitja esmaseks sõiduvahendiks oli Vene päritolu sedaan – midagi sellist, mis siinpool Soome lahte tuntud kui VAZ 2105 - mida „väga jutukana“ tuntud Kimi kirjeldab suurepärase ja töökindla autona.

Richard Hammond ja Toyota Corolla Liftback

Telesaatest Top Gear tuntuks saanud Richard Hammondi karjäär sai alguse väikeses raadiojaamas, mille ette veeres ta Toyota luukpära roolis, mis oli „kiiremaks“ tehtud nii isoleerpaelaga veetud nn ralli-triipude kui ka auto katusele maalitud Jaapani lipu abil. Tundub pisut keeruline uskuda, et jutt käib samast isikust, kelle garaaži potsatasid hiljem lisaks Morgan Aeromaxile veel Dodge Challenger SRT8 ja Porsche 911 GT3 RS.

Mark Webber ja Toyota Corona

Kuigi sellele kestvussõidu maailmameistriks kroonitud austraallasele kuulub Inglismaal arvestatav Porschede kogu, võib endist F1-pilooti täna kohata oma valduste lähistel ennem jalgratta sadulas kui mõnda kiiret autot roolimas. Maakera kuklapoolel oli mehe esimeseks autoks 1969. aasta Toyota Corona, mis olnud enam kui töökindel valik. Sõbrad pannud sellele kord isegi tule otsa, ent Corona keeldus ka seepeale suremast.

David Richards ja Austin Healey Frogeye Sprite

Endine Aston Martini pealik on justkui seitset ametit oskav Hunt Kriimsilm, kelle ettevõte on valmistanud ette nii BMW kui ka Subaru ralliautosid, kes on juhtinud kahte F1-võistkonda ja kellel on ette näidata ka autoralli MM-tiitel, mis võidetud 1981. aastal Ari Vataneni kaardilugejana. Kiindumus autode ja autoralli vastu olevat alguse saanud Walesi kõrvalteedel, kus mees teismelisena Austin Healeyt kiusamas käis.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.