Uudised

Toyota poolt lähiajal esitletavad uudised

Teise põlvkonna Mirai tuleb müüki viiekohalise sedaanina ja samasuguse vesinikukoguse korral lubatakse autole eelkäijast 30% suuremat sõiduulatust.
Elektriajamiga LQ on omapäi sõitmisega toime tulev linnaauto, milles juht enamasti vaid järelevaataja rollis.
Los Angelese autonäitusel plaanitakse esitleda uut pistikhübriidi, millest saab võimsaim variant viienda põlvkonna linnamaasturi RAV4 versioonide valikus.

Siin-seal tilguvad meediasse esimesed uudised, mida plaanitakse esitleda 24. oktoobril avataval Tokyo autonäitusel. Toyota plaanib messil välja tulla kahe uue ideeautoga ja kolmas uudismudel – linnamaasturi RAV4 modifikatsioonide nimistusse lisanduv pistikhübriid – jäetakse tõenäoliselt novembri lõpus toimuva Los Angelese autonäituse jaoks. Tokyos esitletavatest autodest on aga maalähedasema olekuga eelvaade teise põlvkonna Toyota Miraile, mida hakatakse pakkuma viiekohalise sedaanina ja mille ajam võimaldavat samasuguse vesinikukoguse korral endisest 30% suuremat sõiduulatust.

Teise põlvkonna Toyota Mirai pikkuseks on 4975 mm ja see plaanitakse Euroopa, Jaapani ja Põhja-Ameerika turul müüki paisata juba eeloleval aastal. Tänu kavalamale agregaatide paigutusele on uustulnuka interjöör endise nelja istekoha asemel nüüd viiekohaline, juhi ees püüab pilku „sohvri ümber mähitud näidikupaneel“ ja armatuurlauda ilmestab infolustisüsteemi ekraan, mille diagonaaliks 12,3-tolli. Tehnilistest üksikasjadest pole peale väliste mõõtude veel midagi teada, kuid tootja kinnitusel on teise põlvkonna Mirai tegevusraadius eelkäijaga samasuguse vesinikukoguse korral varasemast 30% suurem.

Toyota LQ on aga elektriajamiga luukpära, mis on edasiarendus kahe aasta eest näidatud ideeautost ja mis saab lõviosa ajast sõitmisega omapäi hakkama. Juhti vajatakse vaid sihtkoha sisestamiseks ja vaatlejana, kes võtab juhtimise üle keerulisemates olukordades. Pardasüsteemide tegevuse vastutab Yui-nimeline lahendus, mis on samm edasi tehisintellekti loomise suunas ja reisijad võivad rahumeeli keskenduda neile tegevustele, mis täna rooli taha istudes keelatud on. LQ kere kujundus on suguluses Toyota Mirai ja Priuse juures kasutatud kujundusvõtetega ja muuhulgas saab see luukpära endale ka kliimaseadmega varustatud istmed.

Ilmselt tuleb LQ soetamiseks omajagu kannatust varuda, ent Los Angelese autonäitusel esitletav linnamaasturi RAV4 ülikonda susatud laetav pistikhübriid peaks müügile jõudma juba järgmisel aastal. Praegu on viienda põlvkonna Toyota RAV4 saadaval lisaks kaheliitrisele ottomootorile veel 2,5-liitrist bensiinimootorit sisaldava „iselaadiva“ hübriidajamiga, millest peaks uus pistikhübriid üle olema nii võimsuse kui ka „särtsu“ poolt jõustatava sõiduulatuse poolest. Tehnilistest üksikasjades ja hindadest pole praegu veel midagi teda, ent viimane saab olema ilmselgelt kõrgem kui tänasel soodsaimal hübriidajamiga versioonil.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.