Uudised

Uuendatud Lexus RX jõuab esindustesse kolmapäeval

Värskenduskuuri läbinud Lexus RX jõuab esindustesse 16. oktoobril.
Uustulnuk on eelkäijast pikem, laiem ja suurema telgede vahega ning kolme istmereaga L-versiooni pikkuseks on nüüd viis meetrit.
Maaletooja kinnitusel jäävad hinnad võrreldavaks uuenduskuuri eelsete versioonidega.

Lexus RX on üks tähelepanuväärsemaid verstaposte ettevõtte kolmekümneaastases ajaloos. 1998. aastal esitletud RX ja esimese põlvkonna BMW X5 olid need kaks autot, mis panid paika luksuslike linnamaasturite edasise olemuse ja tegid need popiks nii Euroopas kui ookeani taga. Tänaseks on RX jõudnud neljanda põlvkonna elutsükli keskpaika markeeriva uuenduskuurini ja Lexuse jaoks on tegu enam kui olulise sammuga, sest eelkäijatega kokku on neid kaubaks läinud ümmarguselt kolm miljonit, mis teeb sellest autost Lexuse populaarseima mudeli.

Uuendatud RX eristub välimuses osas saledamate laternaplokkide ja muudetud kujundusega põrkeraudade poolest, mille jooned pole enam nii nurgelised, et anda Lexuse menuartiklile väärikam ja väljapeetum ilme. Uuenduskuur lisab värvivalikusse kaks uut värvitooni – tumerohelise Terrane Khaki ja šampanjakarva Ice Ecru – ja valuvelgede valikusse lisanduvad uue kujundusega 20-tollised jalavarjud. Ja ehkki erisused pole väga silmatorkavad, tehti auto välimuse ja kõhualuste paneelide juures rida uuendusi, et vähendada tuulemüra ja muuta RX õhumüüri suhtes „libedamaks“.

Viimane peaks avaldama positiivset mõju ka autode joomakommetele. Meil pakutakse mudelit RX kas kaheliitrise bensiinimootoriga (RX 300, 175 kW/238 hj) või iselaadiva hübriidajamiga (RX 450h, 230 kW/313 hj) ja mõlemad versioonid on nelikveolised autod. RX 300 on varustatud kuuekäigulise „automaadiga“ ja hübriid variaatorkäigukastiga ning RX 300 keskmiseks kütusekuluks lubatakse WLTP-tsükli kohaselt 9,6-10,4 l/100 km. Võimsamal „iselaadiva“ hübriidajamiga versioonil on aga selleks vahemikuks 7,6-7,9 l/100 km.

Uuem RX on eelkäijast 10 mm laiem ja 120 mm pikem ning telgede vahele lisandus 50 mm. See kõik lubab pakkuda endisest avaramat interjööri ja eriti ruumikas on see juhul, kui tellite endale pikema L-versiooni, mille pikkuseks on viis meetrit. Sellist „err-iksi“ pakutakse kolme istmereaga ja teist rida koostades saab klient valida tavapärase kaheosalise maha pööratava seljatoega tagaistme või kahe eraldiseisva „kaptenitooli“ vahel. Lisaks on pikema auto tagaosa varasemast väiksema nurga all, et pakkuda kolmandas reas istujatele enamat pearuumi.

Interjööri tarvis on samuti üks uus värvitoon – beež Ochre – ja kuna esiistmed asuvad endisest madalamal ning rooliratast saab nüüd enam juhi suunas välja tõmmata, peaks RX passima ka pikakasvulistele. Auto armatuurlauda ehib 12,3-tollise diagonaaliga puutetundlik ekraan, mis on ühtviisi hästi kättesaadav nii juhile kui ka kaassõitjale. Ekraani aitavad sõrmejälgedest priina hoida aga häälkäskluste olemasolu ja esiistmete vahelisele konsoolile paigutatud puuteplaat, mis võimaldab vajadusel ka liikuvas autos infolustisüsteemis mugavalt surfata.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi