Uudised

Neljanda põlvkonna Toyota Yaris jõuab meieni aasta pärast

Uut Yarist hakatakse pakkuma kõigil turgudel sama mudelinimega ja Euroopa müüduim Toyota saab enesele kolme silindriga jõuallikad.
Uuem mudel on eelkäijast lühem ja madalam, ent auto interjöör olevat sellest hoolimata tänu laiemale kerele ja pikemale telgede vahele vanemast mudelist avaram.
Lubaduste kohaselt alustatakse müügiga eeloleval suvel ja esimesed autod peaks kohale jõudma 2020. aasta septembris.

Uuele GA-B platvormile ehitatav Yaris on esimene Toyota väikeauto, mida hakatakse sarnaselt viimase Corollaga pakkuma kõigil turgudel ühe mudelinime ja sarnaste jõuallikatega. Ja ehkki uus mudel tuleb eelkäijast 5 mm lühem ja 40 mm madalama katusejoonega, lubatakse ostjatele eelnenust avaramat interjööri ning suuremat pakiruumi, mille teevad võimalikuks kompaktsematest mootoritest lähtuv agregaatide paigutus, madalamale paigutatud istmed, 60 mm laiem rööbe, 50 mm pikem telgede vahe ja varasemast laiem kere, mis kasvas samuti viiekümne millimeetri jagu.

Kõik jõuallikad saavad olema kolme silindriga, kaasa arvatud neljanda põlvkonna „iselaadiva“ hübriidajami koosseisu kuuluv 1,5-liitrine Atkinsoni-tsüklis töötav bensiinimootor. Ülejäänud jõuallikateks saavad liitrise töömahuga ottomootor ja 1,5-liitrine bensiinitoidune, millest esimene paaritatakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga ning teisel on lisaks kuuekäigulisele käsikastile valikus ka variaator-tüüpi astmevaba „automaat“ (CVT). Uued autod olevat võrreldavast eelkäijast 20 kg kergemad, 15% võimsamad ja 20% ökonoomsemad.

Uus Yaris on üks vähestest superminidest, millel pikkust alla nelja meetri ja Toyota lubab sellest teha ka väikseima pöörderaadiusega ning ohutuima sõiduki väikeautode seas. Baasvarustuses saab Yaris armatuurlauale 8,0-tollise diagonaaliga puutetundliku ekraani, kallimates varustustes ehk suuremagi ja Apple CarPlay ja Android Auto alane võimekus öeldakse olevat neil samuti olemas. Ühtlasi on neljas Yaris ka esimene sõiduauto, mis saab endale juhi ja kaassõitja vahele täiendava turvapadja.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.