Uudised

Elektriajamiga Range Rover valmib kahe aasta pärast

Uus linnamaastur öeldakse olevat asfaldil „Kõigi aegade võimekaim Range Rover“, mis on maastikul üle ka võrreldava ajamiga konkurentidest.
Kõnealust mudelit arendatakse ühes järgmise põlvkonna Jaguar XJ-ga, mis saab enesele samuti elektriajami.
Mõlemad autod põhinevad olemasoleval elektriautode moodulplatvormil, mille akuplokk annab ühe laadimisega sõiduulatuseks enam kui 460 km.

Pärast uue Land Rover Defenderi turule toomist plaanib Jaguar Land Roveri Grupp (JLR) keskenduda edaspidi elektriajamiga autode arendamisele, et tuua lähiaastatel turule kaks uut mudelit. Üheks neist on nelikveoline linnamaastur, mis asetuks mõõtude poolest olemasolevate Range Rover Evoque ja Velari vahele ning omaks viimasest madalamat katusejoont ja avaramat interjööri. Uustulnukast tulevat asfaldil „Kõigi aegade võimekaim Range Rover“ ja ehkki ettevõte on juba omandanud nimeõigused mudelinimele Road Rover, polevat see hetkel veel päris kindel, et see just kõnealuse linnamaasturi omaks saab.

Lisaks viidatud mudelile käib hoogne arendustöö veel järgmise Jaguar XJ-i kallal, mis saab enesele samuti elektriajami. Mõlemaid autosid arendatakse eeskätt kasvavat Hiina turgu silmas pidades - kus on jätkuvasti minevaks kaubaks nii elektriautod kui ka suured maasturid – ja need luuakse elektriautode tarbeks välja töötatud MLA-nimelise moodulplatvormi baasil. Mis tähendab seda, et mõlemad mudelid saavad omale Jaguar I-Pace vedelikjahutusega akuplokkidele sarnanevad „patareid“ ning jõuallikatena võetakse kasutusele uued elektrimootorid, mida töötatakse elektriautode tarbeks välja ühes BMW-ga.

Investoritele jagatud info kohaselt kuuluvad MLA-platvormi koosseisu akuplokid, mille mahutavuseks on 90,2 kWh, mis andvat neile autodele reaalseks sõiduulatuseks umbes 460 km. Range Roveri arendajad usuvad, et tegevusraadius võib tulla suuremgi, sest auto lauppind olevat Velari omast väiksem ja uustulnuk tulevat ka õhumüüri suhtes senistest tunduvalt libedam. Uus linnamaastur plaanitakse müügile paisata 2021. aasta lõpus ja edaspidi hakkavad kõik Jaguar Land Roveri Grupi mudeliseeriad sisaldama versioone, mis flirdivad ühel või teisel moel elektriga. Nagu näiteks uus Land Rover Defender, mida plaanitakse hakata pakkuma ka laetava pistikhübriidina.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.